עולה לכיתה י'ב בן 18 רוב הזמן בחדר לבד

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • עולה לכיתה י'ב בן 18 רוב הזמן בחדר לבד
    רעות
    27/08/2016

    שלום אני לא יודעת מאיפה מתחילים בני בן 18 רוב הזמן נמצא בחדר לבד, או עם המחשב או צופה בטלוויזיה, אוכל בחדר ומשאיר את כל האוכל בצלחות,בגדים על הרציפה, שמיכות על הרצפה. החדר מריח ריח נוראי , ניסיתי לבקש, לדרוש, לאיים. כלום לא עוזר החדר חוזר למצב של לכלוך תמידי. מה עושים? אני פוחדת שיחלה באיזו מחלה, או שיש לו בעיה נפשית ולכן מזניח את הסביבה שלו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עולה לכיתה י'ב בן 18 רוב הזמן בחדר לבד - תגובה

    ד''ר נלי שטיין
    27/08/2016

    רעות שלום לך,
    אני מבינה את דאגתך, ובהחלט קשה לראות זאת.
    לשם מענה שלם הרי שחסרים פרטים שונים כמו - איך בדרך כלל מתנהל/מתפקד בנך?
    מה מצבו החברתי? האם ניתן לראות את המצב כזמני עד תחילת שנת הלימודים?
    האם קרה משהו במשפחה/בחברה/בסביבה שהחריף את התנהגותו?
    איזו תקשורת יש ביניכם בדרך כלל והאם ניתן להזמינו החוצה, למסעדה או בית קפה, וקצת לשוחח עמו?
    כמובן שאיני יודעת על מצבו הנפשי, האם היה בטיפול נפשי אי פעם וכדומה.
    יחד עם זאת אני מפרטת שאלות אלה כדי לעזור לך (ואולי גם לאביו) להתארגן מחשבתית ורגשית. לברר עם עצמכם - קודם כול - האם יש פה מצב של מרד קטן, הזנחה מכוונת, אך זמנית ואינה מעוררת דאגה מיוחדת (פרט לאי נוחות גדולה עבורך שאני מאוד מבינה), או משהו אחר.
    אם התשובה היא שיש בכך - ברמה כזו או אחרת - סממנים לדיכאון קליני או כל מצוקה אחרת הרי שאני ממליצה לפנות לטיפול באופן דחוף. אפשר גם באחד ממרכזי בריאות הנפש הנמצאים בכל עיר, או דרך קופת חולים או באופן פרטי. זו נראית לי סכנה יותר ממשית מאשר מחלה גופנית כזו או אחרת.
    בברכה,
    נלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו