מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- ניתוח שאיבת זרערות10/07/2008
שלום רב, בעלי עשה בדיקת זרע ולא מצאו שום זכר לזרע. הוא עשה בדיקת הורמונים ויצא שה FSH מאוד גבוה (60). הלכנו למומחכה בבי"ח איכילוב, ד"ר רון האוזר, והוא הסביר לנו שהדרך היחידה לדעת אם הגוף מייצר זרע זה באמצעות הניתוח של שאיבת זרע. רציתי לשאול האם יש אפשרות אחרת/טיפול אחר? והאם אתה מכיר את הרופא? האם הוא טוב ואפשר ללכת אחריו "בעיניים עצומות"?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
חוסר ייצור הזרע
ד''ר אליעזר גירש10/07/2008שלום רות,
FSH גבוה מחזק את הממצא לחוסר ייצור זרע. המלצה לניתוח האשך היא נכונה. בשאיבת דגימות מאשך (שאיבה/ביופסיה) ניתן לקבוע במעבדה וגם בבדיקה פטולוגית האם אשך מייצר את הזרעונים או לא. ד"ר האוזר הוא מהרופאים הטובים בארץ. בכל מקרה, כמו בכל דבר, בכל תחום, ולא רק ברפואה רצוי לפנות למספר מומחים, לקבל דעה ולבחור את ההמלצה המתאימה לכם ביותר.
ממליץ לבצע גם אולטרסאונד אשכים לפני הניתוח.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת זרעשלומי סננס09/07/2008
תאים תקינים 2% פתולוגית ראש 81% פתולוגית זנב 17% ופירוט... צמיגות 1 PH 7.4 נפח 2 מ"ל ריכוז 42.6*10 תנועה 4% סוג תנועה a 0.3% b 0.7% c 3 % לויקוציטים 5*10 מ"ל אגלוטינציה שלילית total moyile coune 3*10
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
לשלומי
ד''ר אליעזר גירש09/07/2008שלומי שלום,
אין תמונה מלאה. כללית הנתונים מראים על איכות הזרע ירודה. אם אתה בעניני פריון, פנה לרופא פריון והוא יתאים לך את הטיפול.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חסימת EJDSofi09/07/2008
שלום, אשמח לדעת מה המשמעות של חסימת EJD שאובחנה וגורמת למורפולוגיה של 4% וכמות זרע נמוכה. שבעקבותיה יש בעיית פריון. איך מטפלים בזה? מה המשמעויות הנילוות של זה? ממה זה נובע? תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
לסופי
ד''ר אליעזר גירש09/07/2008סופי שלום,
לרוב החסימה ב- EJD נובעת מדלקות. כדאי לבצע תרבית של זרע לחיידקים. מורפולוגיה תקינה של 4% מראה כי סיכוי להכנס להריון בצורה הטבעית הוא כלוש. כדאי לפנות לרופא פריון. שיטות IVF יכולות לעזור בענין הפריה והריון.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זרע מועט מאודאריק08/07/2008
שלום משהו ממש מטריד אותי לאחרונה ואודה מאוד על תשובתכם. בזמן האחרון יש לי זרע מאוד מועט. כל כך מעט, שאני די בטוח שאי אפשר ככה אפילו לתת ספירת זרע. יוצאות לי איזה שתים וחצי טיפות. (אני מתנצל על הפירוט החושפני אבל כדי להמחיש - הכמות היוצאת, היא כמו שכבר גמרתי איזה שלוש פעמים בשעה האחרונה). מה שמשגע אותי שזה לא היה ככה תמיד. אני זוכר לפני חמש שנים ופחות (היום אני בן 31) ומן הסתם אפילו קרוב יותר להיום, שהיה יוצא לי הרבה זרע. זה תמיד היה בזרם ובמספר פולסים. אז רציתי לשאול אם יש מצב שזה קשור לדיכאון כללי שאני מצוי בו יחסית הרבה זמן, או שזה לא קשור בכלל ואולי יש איזה פגם בייצור הזרע, או סתימה בדרכי הפליטה. כי אם זה משהו ביולוגי אז אין ספק שאני חייב לטפל בזה כדי למנוע מצב שאני לא יכול להוליד חס וחלילה.( ואם זה רק נפשי אז כשזה יסתדר גם זה יסתדר). תודה רבה אריק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחידוד השאלה
אריק08/07/2008למדתי קצת באינטרנט וראיתי שיכולה להיות סתימה וגם יכול להיות פגם בייצור. אז השאלה עכשיו היא = מהם הטיפולים המקובלים, מהם סיכויי ההצלחה, ומה הדחיפות של העניין. ודאי שקודם צריך לברר מה בדיוק הבעיה אבל בכל זאת אם אפשר הרי יקח הרבה זמן עד שזה יתברר ואני מאוד מתוח ודואג. תודה רבה רבה אריק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
לאריק
ד''ר אליעזר גירש09/07/2008אריק שלום,
דיכאון משפיע על הפוטנציה של גבר, על חוזק הגירוי. אם גירוי לא חזק מספיק, אז גם הפליטה יכולה להיות פחות מרגשת מכל הבחינות. בכל מקרה כדאי לפנות לרופא אורולוג ולבצע בדיקות בירור מעמיק יותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרעrami07/07/2008
אני נשוי יותר משנה. עשיתי בדיקת זרע. התברר כי יש בעיה, חוסר בריכוז. גם במבנה הזרע: צוור:0% זנב:0% מה דעתכם על זה, ומה הפיתרון לבעיה זאת??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בדיקת זרע של רמי
ד''ר אליעזר גירש07/07/2008רמי שלום,
א' - ממליץ לך לגשת לרופא פריון
ב' - ממליץ לנסות לקחת תוסף תזונה בשם Vitamale, המיועד לשפר איכות הזרע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרשה לפני שפיכהגלולה ראשונה05/07/2008
שלום כאשר בעלי מגיע לזיקפה מתרחשת הפרשה של מעט נוזל דביק ו שקוף לחלוטין. לא נתקלתי בתופעה כזו עם בני זוג קודמים. על מה זה יכול להעיד? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הפרשה בזמן גירוי מיני
ד''ר אליעזר גירש07/07/2008שלום לך,
הפרשת נוזל שקוף ומעט דביק מאבר מין הזכרי בזמן הגירוי המיני - תופעה נורמלית ובריאה לחלוטין. בדומה להפרשת נוזל סיכוך הנרתיקית אצל אישה בזמן הגירוי המיני, גם לגברים קיימת הפרשה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרע- מבנה תנועהיאנה04/07/2008
שלום, אני ובעלי מנסים להיכנס להריון.שבוע שעבר הוא עשה בדיקת זרע רצינו בבקשה פענוח של התשובות,כמו כן הסבר לאבחנה. האם עם האבחנה הזאת יכול להיות הריון טבעי או שצריך טיפול, אם צריך טיפול אז איזה ולאן פונים. ורצינו לשאול גם לגבי שיטת "קרגר", מה היא אומרת בדיוק? תשובה של הבדיקה: צהבהב צבע 1 צמיגות 7,4 PH 2 מ"ל נפח 88*10^6 ריכוז 34% תנועה סוג תנועה 25% A פרוגרסיביות טובה 9% B איטית C מקומית 0*10^6 לויקוציתים שלילית אגלוטינציה 60*10^6 TOTAL MOTILE COUNT *10^6 SWIM UP TEST בדיקת מבנה ע"פ שיטת KRUGER 5 תאים תקנים% 88 פתולוגית ראש% 7 פתולוגית זנב% אבחנה משוערת : TERATOZOOSPERMIA רבה מראש על התשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש08/07/2008שלום יאנה,
בבדיקת זרע של בעלך יש שתי תופעות היכולות לתת כיוון לקושי להכנס להריון בצורה טבעית:
א' - לזרע תקין צריכה להיות תנועה של 50% לפחות מכלל הזרעונים
ב' - 5% זרעונים תקינים לפי קריטריונים של אוניברסיטת טייגרברג (מה שנקרה קרוגר) נחשב למצב לא תקין עבור הפריה טבעית.
לפי WHO צריך להיות מעל 30% זרעונים תקינים. שיטת טייגרברג (כולם בטעות קורים לזה שיטת קרוגר, לפי שם הראשון של מחברים במאמר) באה, מרחיבה את ההגדרה ואומרת כי אם יש פחות מ- 14% זרעונים תקינים מורפולוגית, קיים סיכוי נמוך ביותר להסיג הריון בצורה טבעית וצריך לגשת לעזרא ע"י טיפולי IVF. לפני החלטות גורליות ממליץ לחזור על בדיקת זרע כי קיימים שינויים באיכות הזרע בין בדיקה לבדיקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרבתי זרע מדאיגהשי03/07/2008
ד"ר שלום עשיתי תרבית זרע עם התוצאות: SPERM CULTURE STREPTOCOCCUS FAECALIS 0.0 mic sensitivity ampicilin augmen derived dalacin c <=8 ועוד שמות של אנטיביטיקות 1)האם יש חיידק זרע וצריך לקחת אנטיביוטיקה ? 2)זה פוגע בזרע? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תרבית זרע
ד''ר אליעזר גירש08/07/2008שלום שי,
בבדיקת תרבית של זרע התגלו חיידקים ממקור צואתי. החיידקים הללו יכולים בהחלט לפגוע בטיב הזרע. ממליץ לפנות לרופא אורולוג לשם קבלת טיפול אנטיביותי מתאים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ד"ר יקר שלום רב!ליהי03/07/2008
אני ובעלי עוברים החודש הזרעה ראשונה בע"ה. אנחנו בשתי קופות חולים שונות. ההשבחה מתבצעת בראשל"צ ואילו ההזרעה אמורה להתבצע בת"א. להערכתי לא יקח יותר מחצי שעה להגיע לת"א. האם זה בסדר?האיכות שלו לא תרד?והיכן אני אמורה לשמור את המבחנה עם הזרע בזמן הנסיעה ?הבנתי שצריך חום גוף? תודה ויום טוב!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סליחה כותבת שוב...הכתב יצא מבולבל!
ליהי03/07/2008אני ובעלי עוברים החודש הזרעה ראשונה . אנחנו בשתי קופות חולים שונות. ההשבחה מתבצעת בראשון לציון ואילו ההזרעה אמורה להתבצע בתל אביב. להערכתי לא יקח יותר מחצי שעה להגיע לתל אביב. האם זה בסדר?האיכות שלו לא תרד?והיכן אני אמורה לשמור את המבחנה עם הזרע בזמן הנסיעה ?הבנתי שצריך חום גוף? תודה ויום טוב!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
IUI וזמן
ד''ר אליעזר גירש03/07/2008שלום ליהי
לאחר שמכינים את הזרע להזרעה תוך רחמית יש די הרבה זמן שהזרע שומר על חיוניותו. לא צריך להלחץ אם הזרע (לאחר טיפול עבור הזרעה) יגיע תוך חצי שעה או שעה או שעתיים. רק אם זרעונים ביכות ירודה מאוד הזמן יהיה לרעתם. מנת זרע המוכנה להזרעה צריכה להיות בין 34 עד 37 מעלות, כך שהחזקתו קרוב לגוף ישמור על החום הדרוש.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מורפולגיה נמוכה ו-IVFגילי02/07/2008
האם מורפולוגיה של 2%, כשיתר מדדי הזרע תקינים ואף טובים (ריכוז 98 מליון, תנועתיות - 50%) מחייבת IVF או לא? אני מתכוון לשאול האם כל יתר ההליכים מיותרים פשוט או שבאמת יש סיכוי להרות טבעי או לחילופין עם השבחות/הזרעות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מורפולוגיה נמוכה
ד''ר אליעזר גירש03/07/2008שלום דן,
יש מתאם בין יכות הזרעונים לכושר שלהם להפרות, אך לא תמיד מורפולוגיה ירודה של זרעונים בהכרח סימן לטיפול IVF. בנתונים שלך, כשריכוז הזרעונים בסדר ותנועתיות תקינה, אך מורפולוגיה נמוכה מאוד הסיכוי להריון טבעי נמוך (כדאי לנסות בכל זאת). לדעתי, יש לנסות הזרעות תוך רחמיות ורק אם אין הצלחה לעבור לטיפולי IVF, כששוב מתחילים משיטות "פשוטות" יחסית ורק לאחר מכן עוברים לשיטות מתוחכמות יותר: מתחילים עם הזרעת ביציות במעבדה ואם אין הצלחה עוברים להזרקת זרעון לתוך ביצית (ICSI).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיענוח בדיקת זרעסימה01/07/2008
אני בת 34 ובעלי בן 36. אנחנו מנסים להרות כבר שנה וחצי בלי תוצאות. אין לנו ילדים מקשרים קודמים. התחלנו בטיפולי הזרעה ללא איקןקלומין. ורצית לדעת מה הסיכוי שלנו להצליח עם הנתונים הנ"ל. תודה רבה, נפח במ"ל 4.4 תאי זרע למ"ל 7X10 בשישית תנועה: 20% בינוני 20% מהיר 5% פתלוגיה: צווא 10 זנב 10 ראש 67 לאוקוציטים למ"ל 0.5 תאים צעירים למ"ל 6X10 בשישית אגלוטינציה - אין vitality - 60%
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש03/07/2008שלום סימה,
מבחינת נתוני זרע נראה שאיכותו נמוכה מבחינה כמותית ותנועתית. טוב שהתחלתם בהזרעה תוך רחמית בהתאם לתוכנית של רופא מטפל שלכם. במידה והזרעות לא יצליחו תצטרכו לעבור לטיפולי IVF.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרעדני30/06/2008
שלום. אני מעוניין לבצע בדיקת זרע. לאיזה רופא עליי לפנות לקבלת הפנייה (רופא משפחה? אורולוג?) ומה הפרודצדורה? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש08/07/2008שלום דני,
דרך רופא משפחה או אורולוג מקבלים הפניה לבדיקת זרע במסגרת ק"ח. ניתן לבצע בדיקת זרע גם במעבדה אנדרולוגית פרטית.
יש להתנזר 2-4 ימים לפני הבדיקה. את המירוק מקבלים (בד"כ) באוננות, ללא שימוש בחומרים הפוגעים בזרע (כגון סבון, קרמים שונים וכו'). ניתן לעשות זאת בבית לתוך צנצנת סטרילית (קופסה לאיסוף השתן שמקבלים בק"ח), תוך שעה להביא למעבדה לבדיקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרעיעל28/06/2008
תוצאות בדיקת זרע של בעלי, ריכוז-4 מליון/מ"ל, תנועה-76% מורפולוגיה-12%. האם יש סיכוי להריון ספונטני? האם יתכן שיש בעיה האופן נטילת הדגימה? משום שבעלי לא הגיע לשפיכה מלאה ואסף רק את הטיפות הראשונות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש08/07/2008שלום יעל,
לא ציינת את הנפח המירוק. במצב תקין צריך להיות לפחות 20 מיליון זרעונים במירוק עם תנועתיות מעל 50%, מורפולוגיה מעל 14% זרעונים תקינים. ממליץ לחזור על הבדיקה ולאסוף את כל המירוק לבדיקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרע - פיענוח תוצאותזוהר27/06/2008
שלום אשמח אם תוכלו לסייע לי לפנעח תוצאות בדיקת זרע. אציין שאנו מנסים כחצי שנה ובעבר היה הריון ספונטני שהסתיים במות העובר בשבוע תשיעי להלן פרטי הבדיקה - ימי התנזרות - 4 נפח - 2.5 מ"ל PH - 8.1 ריכוז - 10*24 תנועה - 35% סוג תנועה - 28 לויקוציטים - + אגלוטינציה - N צמיגות - N מורפולוגיה על פי קרוגר - % תאים תקינים - 6% פתולוגים ראש- 80% פתולוגים זנב - 14% שאלה נוספת, במידה והזרע אינו תקין מהי המלצתכם לתשובתכם המהירה אודה זוהר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בדיקת זרע: זוהר
ד''ר אליעזר גירש08/07/2008שלום זוהר,
רוב הנתונים בבדיקת זרע תקינים, חוץ ממורפולוגיה (6%). ממליץ להשתמש בתוסף תזונה Vitamale המיועד לשפר את נתוני הזרע. אם זה לא יעזור לאחר 3-6 חודשים של טיפול, ממליץ לפנות לרופא פריון.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנא עזרהלחוצה מאוד25/06/2008
בת 39 ללא ילדים. בן זוגי בן 37 .לרוע מזלי זה הגבר השני בחיי שאני נתקלת עם בעיית פורות כמו בן זוגי הקודם וגם בעיית וריקוצלה. אציין שאצלי הכל תקין בעבר הרחוק היה הריון לא רצוי ועשיתי גרידה ומאז עברתי בדיקות והכל תקין. עם בן זוגי הקודם נעשו 3 הזרעות ואיקקלומין שלא הועילו ואז הגענו ל-IVF הושג הריון ובשבוע 9 העובר הפסיק להתפתח. מאז נפרדנו וכרגע עם בן זוגי הנוכחי לאחר נסיונות של 8 חודשים להרות הוא עשה בדיקת זרע ולרוע המזל גם אצלו יש בעיה בפרמטרים העיקריים" ריכוז תאי זרע: 16 מיליון תנועתיות 1 שעה אחרי 48% תנועתיות 4 שעות אחרי 315 מורפולוגי: 5% האורולוג אבחן ורייקוצלה קלה בצד שמאל ושלח אותו לאולטרסאונד . שאלותי? 1. האם כדאי לו לעשות ניתוח וריקוצלה? האם יש סיכויים רבים לשיפור המצב כדי שיהיה הריון ספונטני? 2. האם אחרי הניתוח יש לחכות זמן רב כדי לראות תוצאות (בהתחשב בגילי הלא צעיר)? 3. האם יש סיכונים בניתוח כזה? אם כן מהם? 4. איך יודעים שבעיית הזרע אצלו נובעת מהוריקוצלה ולא מגורמים אחרים? 5. האם במקביל להתחיל בטיפולים ? אם כן יש סיכוי בהשבחת זרע והזרעה או שישר לעבור ל_IVF? תודה מראש וסליחה על האורך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד''ר עופר גונן26/06/20081. אין מקום לנתח וריקוצלה קל.
2. תוצאות לאחר ניתוח כ 3-6 חודשים.
3. הניתוח ב"כ אינו מסוכן אך לא תמיד יש שיפור בזרע.
4. אכן לא בטוח שההפרעה בזרע קשורה בוריקוצלה.
5. לאור גילך, כן.
6. קשה לענות במדוייק מבלי להכיר את נתוני הפריוןשלך, הפרעת פריון היא זוגית ולפעמים גם שנראה שמדובר בהפרעה בזרע יש תרומה גם לפוריותה של האישה. אם את ללא רבב נראה שיש מקו ל 3 מחזורי זרקות והזרעה ואחר כך IVF* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

