מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- בדיקת זרעניר27/05/2008
שלום ד"ר,
אפשר לומר לי בבקשה למה צריכים להימנע משפיכה מספר ימים לפני בדיקת זרע?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
התנזרות
ד''ר אליעזר גירש28/05/2008שלום ניר,
גבר בריא מייצר כל יום בערך 80 מיליון זרעונים. מירוק לאחר כ-3 ימים כולל נוזל זרמה של 2-5 סמ"ק וכ-250 מיליון זרעונים. זה במצב תקין. כאשר מדובר בגברים עם בעיות פריון, עם ירידה בספירת הזרעונים, המצב טוב פחות ולכן, על מנת לקבל תמונה נכונה יותר לגבי מרכיבים ומצב של הזרע, ממליצים להתנזר 2-4 ימים, על מנת לאגור את הזרעונים ולעריך את מצבם (מעל 5 ימי התנזרות מתחילים שינויים דגנרטיביים בזרעונים ולכן לא מומלץ להתנזר מעבר ל- 5 ימים). חשוב, בנוסף לימי התנזרות , להקפיד ולאסוף את כל הכמות של מירוק, ובמיוחד לא לפספס את הטיפה הראשונה, בה נמצאים רוב הזרעונים, אחרת אלולה להתקבל תוצאה לא נכונה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחלת ילדים- חזרתמיה26/05/2008
שלום,
אני בת 30 ובעלי בן 32 (מנסים כמעט שנה להיכנס להריון).
אמא של בעלי טוענת שמעולם לא הייתה לו חזרת, וכשהוא היה ילד לא היה חיסון לחזרת. רק שהוא הגיע לגיל 13 יצא חיסון, אבל נאמר לה שזה מאוחר מדיי לחסן אותו. כך שהוא לא מחוסן כלל.
האם הוא יכול לקבל חיסון היום? האם החיסון יכול לפגוע בפוריות? ובכלל מה המשמעות שהוא לא מחוסן? מה הסכנות?
אשמח אם מישהו יוכל לתת לי תשובות.
המון תודה ושבוע מקסים לכולם!
מיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיה שלום
ד''ר עופר גונן28/05/2008חזרת בגיל מבוגר עלולה לפגוע באשכים, אולם המחלה לא שכיחה ואיני מכיר הוראה לחסן מבוגרים.
אני מציע לך לפנות לפורום של מחלות זיהומיות כדי לברר אם יש הוראה לחיסון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- US וריקוצלהרועי25/05/2008
שלום,
עברתי US באשכים, אבחנתית היא:
שני האשכים בדוגל ובמרקם תקין, ראש האפידימוס תקין מימין ומשמאל.
ורידים תפוחים מעל האשך שמאל עד קוטר 0.4ס"מ עם זרימת דם מוגברת בעת.
הממצא מתאים לוריקוצלה דרגה קשה.
כמו כן יש לציין וריקוצלה דרגה קלה מצד ימין.
עד כמה זה משפיע על הזרע, והאם כדאי לעבור ניתוח?
האם הוירקוצלה משפיע על פעילות גופנית כגון פעילות ספורטיבית? ( מרגיש כאבים בפעילות ספורטיבית)
הייתי מעוניין לקבל את המלצתך בנושא,
תודה, רועי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רועי שלום
ד''ר עופר גונן25/05/2008ההחלטה לנתח או לצנטר וריקוצלה תלוייה בגורמים שונים:
- בדיקת הזרע.
-משך אי פריון.
-חומרת הוריקוצלה. במקרה שלך 4 מ"מ מתאים לוריקוצלה בינוני אולם יש גורמים קליניים נוספים בבדיקה ובאולטראסאונד המצביעים על חומרה כמו היפוך זרימה ונפח אשך קטן בצד הבעייתי.
-כאבים.
כיון שלא תמיד הניתוח עוזר וכיון שלפעמים יש חזרה אני נוטה להמליץ על ניתוח רק אם הוריקוצלה לפחות בינוני בחומרתו ואם בדיקת הזרע לקויה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- וריקוצלהטל21/05/2008
ד"ר שלום
לפי הממצאים יש לי וריקוצלה צד שמאל.
1)האם במישוש הורידים המורחבים אני אמור לחוש סוג של כאב/רגישות?
2)זה לא מפריע כ"כ האם זה ממצא חריג?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יואב שלום
ד''ר עופר גונן21/05/2008וריקוצלה לא חייב להיות רגיש, במישוש נמושים ורידים מורחבים. יש טעם לנתח וריקוצלה משמעותי הפוגע בזרע אך לא וריקוצלה קל.
גברים מגיעים לניתוח בגלל כאבים או בשל הפרעה בזרע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקה גנטיתרחלי21/05/2008
שלום רב
בעלי ואני קיבלנו תשובות היום של בדיקה גנטית מה שהראה שיש לבעלי חוסרים בכרומוזום Y ליתר דיוק חוסרים בגן DAZ באיזור AFZc בכרומוזום Y בשכיחות של 60%
השאלה שלי היא האם יש פתרון לבעיה גנטית
הגענו כאמור לבדיקה הגנטית בעקבות חוסר זרע מוחלט בבדיקות הזרע שעשינו
אבקש תשובה כמה שיותר מהר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רחלי שלום
ד''ר עופר גונן21/05/2008יש צורך לבצע הפריה חוץ גופית. הבעל צריך לעבור ביופסיה מהאשכים כדי לחפש זרעונים באשכים TESE, במידה וימצאו זרעונים יש סיכוי להרות. קיים סיון של הורשת התקלה הגנטית לבן זכר, אבל אולי עד אז יהיו גם פתרונות אחרים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרע (אחרי הזרעות לא מוצלחות)לאה20/05/2008
שלום ד"ר יקר,
בעלי עשה לפני שנה בדיקת זרע שיצאה תקינה.
אבל השנה התחלנו הזרעות ובשתיים האחרונות הזרע היה חלש מאוד והמליצו לי ללכת על הפריה, כי הזרע לא היה מספיק טוב להזרעות.
שבוע שעבר בעלי עשה עוד בדיקה, להלן התוצאות :
שאלותי-
1) הבדיקה תקינה?
2) ואם כן, יכול להיות שזה היה מקרי (עקב מחלת חום שהיתה לו) שבשתי ההזרעות הזרע היה חלש? ועכשו הכל בסדר....?
3) כדי ללכת על הפריה או להמשיך בהזרעות?
תודה.
Coagulum present - no
Complete liquification - 30 minutes
Odor - normal
Color - normal
Viscosity -normal
Volume - 5.6 ml
pH - 8.4
Motile spermatozoa - 1hr 60%
(Forward progression - 1hr II - III (IV
Viable spermatozoa - 1hr 85%
Sperm agglutination - no
Sperm concentration - 55 million/ml
Morphology - normal forms 18%, Abnormal forms 82% ,
tapered heads - absent head
Microcephalus - double
Macrocephalus - tail adnormality
Amorphous - immature forms
Round head - leucocytes RBC
Fructose - mcgr/ml >1200
Zinc - 25-424 mcgr/ml* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה לשני
ד''ר אליעזר גירש21/05/2008שלום שני,
אנחנו יודעים שבמצבים מסויימים המחלה (במיוחד אם היא מלווה בחום) יכולה להשפיע בצורה שלילית על איכות הזרע וכך על תוצאות בהפריה. קיימים גם שינויים באיכות הזרע בין מרוקים שונים ובין תקופות שונות, לכן לא צריך להסתמח על שתי תוצאות פחות טובות בעבר. לפי תוצאות של הבדיקה האחרונה רואים שנתוני הזרע תקינים.
במקרה שלכם היתי מנסה ללכת על הפריה טבעית כשנה - שנה וחצי. במידה ואין הצלחה לעשות הזרעות תוך רחמיות, כ- 4-6 מחזורים, ואם זה לא עובד להתחיל בהפריה חוץ גופית. חשוב לדעת כי יש לבדוק את הצד הנשי. יתכן והבעיה נובעת משם.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת זרע שלרועי19/05/2008
שלום,
עשיתי לפני יומיים בדיקת זרע לאחר התנזרות של 3 ימים.
אני בן 27 ואישתי בת 26(מנסים כבר 5 חודשים), קצת לחוצים מתוצאות הבדיקה...
להלן התוצאות:
שלום,
קיבלתי היום את תוצאות בדיקת הזרע שלי,
ברצוני לקבל את דעתך לגבי התוצאות.
COAGULUM PRESENT- NO
COMPLEAE LIQUIFICATION- 40 MINUTS
ODOR- NORMAL
COLOR- NORMAL
VOLUME- 3.0 ml
PH- 8.4
MOTILE SPERMATOZOA- 1 hr 30%
25% 4 hrs
FORWARD PROGRESSION- 1 hr
I-II-(III
4 hrs
I-III
VIABLE SPERMATOZOA- 1 hr 55%
4 hrs
50%
SPERM AGGLUTINATION- NO
SPERM CONCENTRA- 9 million/ml ( חושש מהתוצאה הזו)
MORPHOLOGY
NORMAIL FORMS- 7%
ABNORMAL FORMS- 93%
TAPERED HEADS- X ABSENT HEAD
MICROCEPHALUS DOUBLE
macrocephalus - tail abnomality
AMORPHOUS- IMMATURE FORMAS
ROUND HEAD- LEUCOCYTES RBC
בדיקות נוספות לפי בקשה:
FRUCTOSE -mcgr/ml >1200 mcgr/ml
ZINC - mcgr/ml 25-424 mcgr/ml
אודה לך על שיתוף הפעולה,
רועי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה לרועי
ד''ר אליעזר גירש21/05/2008שלום רועי,
מתוצאות הבדיקה עולה כי מבחינה כמותית יש מאוט זרעונים וגם צורניות שלהם אינה תקינה על מנת להכנס להריון בצורה טבעית. בגלל השינויים בין בדיקות שונות אני ממליץ לחזור על בדיקת זרע כ- 10 ימים בדיקה ראשונה. חשוב להתנזר 3-4 ימים לפני הבדיקה ולאסוף את כל הכמות של מרוק לבדיקה. בכל מקרה היתי ממשיך לנסות להרות בצורה טבעית. אפשר להעזר בשיטות של רפואה אלטרנטיבית כגון אקופונקטורה ותוסף תזונה VITAMALE האמורים לשפר איכות הזרע. אם זה לא יעזור פנה לרופא פריון לטיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות בדיקת זרע
רועי21/05/2008
ד''ר אליעזר גירש שלום,
תודה על תגובתך, אתמול ביקרתי אצל אורולוג ונאמר לי שיש לי ורקלוצה ועלי לעבור ניתוחון קטן.
אתה יכול לומר לי על מה מדובר והאם אתה ממליץ לכך?
תודה,רועי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרעשי19/05/2008
ד"ר שלום זוג בני 30 מנסה 6 חודשים ללא הצלחה בדיקת זרע כזו: נפח:2 מ"ל ריכוז:56 מיליון תנועה:65% מורפולוגיה 6% לויקוציטים + 1)יש סיכוי להרות טבעי 2)מה אומר לויקוציטים + זה מסוכן?איך מטפלים בזה? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה לשי
ד''ר אליעזר גירש21/05/2008שלום שי,
נתוני זרע סבירים. מורפולוגיה של זרעונים נמוכה מהנורמה. קיימים שינויים בנתוני זרע בין מרוק אחד לשני, לכן אני ממליץ לבצע בדיקת זרע נוספת בהפרש כ- 10 ימים מבדיקה ראשונה. חשוב להתנזר 2-4 ימים לפני הבדיקה לאסוף את כל המרוק לבדיקה.
ממליץ להמשיך לנסות להכנס להריון בצורה טבעית. ממליץ לקחת תוסף תזונה VITAMALE המיועד לשפר את איכות הזרע (מומלץ לקחת 3-6 חודשים). במידה ולא תצליחו להכנס להריון פנו לרופא פריון.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אזוספרמיה חסימתיתמירי18/05/2008
דר' שלום,
בעוד כ חודשיים בעלי אמור לעבור TESA עקב אזוספרמיה חסימתית (מחסור בצינורות הזרע).
כל הבדיקות תקינות (כולל CF).
האם אתה יכול להמליץ על לקיחת ויטמינים או תזונה מיוחדת לשיפור איכות הזרע?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה למירי
ד''ר אליעזר גירש18/05/2008מירי שלום,
באזוספרמיה חסימתית יש סיכוי גבוה מאוד למצוא זרעונים. במקרים כאלה איכות הזרעונים יכולה להיות ירודה עקב תהליכים דגנרטיביים. בהחלט, לקיחת תוספי תזונה יכולים להטיב את המצב. תוספי תזונה על בסיס ויטמינים, מינרלים, חומצות אמיניות לשיפור איכות הזרע נמצאים בשימוש רחב כבר הרבה שנים, בעיקר באורופה וארצות הברית. בארץ קיים VITAMALE, פרי פיתוח ישראלי,והוא קיים כבר כ-5 שנים, המתבסס על תוצאות המחקרים שנעשו בעולם בשנים האחרונות והוכיחו את פעילותם. המוצר הוא תוסף תזונתי ומורכב מתערובת של ויטמינים, מינרלים וחומצות אמינו, הנחוצים לפעילות תקינה של אשך. מומלץ לקחת 2 כמוסות 3 פעמים ביום אחרי ארוחה למשך 3 חודשים לפחות (כי תהליך ייצור הזרע לוקח כ-3 חודשים), רצוי לקחת למשך חצי שנה. יש לזכור שתכשיר זה ודומיו נותנים תוצאות רק בתקופת שימוש בו. זאת אומרת, כאשר מפסיקים את הטיפול, גם ההשפעה יורדת. לא בכל מקרה תוספי תזונה עוזרים, אך אין להם תופעות שליליות, לכן כדאי לנסות ואם אין שיפור בזמן של כחצי שנה, להפסיק את הטיפול.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת הזרע-תוצאות.YAN16/05/2008
12/03/2008
VOLUME 2.4 2.0 ml or more
COLOUR OPAQUE
P.H 7.9 7.2 or greater
VISCOISITY NORMAL
SPERM COUNT 1. 20x 10E6/ML OR MORE
NON-MOTILE 80%
AVERAGE PROGRESSION 20%
ABONORMAL FORMS 75%
NORMAL SPERMATOZOA 25%
מה לעשות?אם אפשר להכניס להריון בלי בעזרת הפרייה?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה ליאן
ד''ר אליעזר גירש18/05/2008שלום,
ספרת זרעונים נמוכה, תנועתיות נמוכה, אך מורפולוגיה של זרעונים טובה. חשוב לנסות להכנס להריון בצורה טבעית, אך במידה ולא מצליחים במשך תקופה של שנה, פנו לרופא המטפל בפריון.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרע...ירון16/05/2008
צבע לבן
זמן התנזלות 20.0
נפח 3.7
PH 8.0
ריכוז 5.0
מס' זרעונים כללי 18.5
אחוז תנועה 20% (10% בינונית 10% איטית)
זרעונים בתנועה 3.7
אחוז צורות פתולוגיות 95%
אגלוטינציה 0.0
לאוקוציטים 6.0
בדיקת ACROSOME
58.0
מה אומרת הבדיקה? איזה טיפולים צריך להתחיל?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה לירון
ד''ר אליעזר גירש18/05/2008שלום ירון,
הבדיקה מראה על מספר נמוך מאוד של זרעונים שבניהם רק 20% בתנועה, שזה מקטין עוד יותר את הסיכוי של זרעונים להגיע למטרה. בנוסף, המורפולוגיה של זרעונים נמוכה, זה גם לא משפר את הבצועים של זרעונים. במידה וברצונך להביא ילד, פנה לרופא הפריון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ספירת זרע אפסיתלושה16/05/2008
שלום, אנו מנסים להרות מזה שנה, לאחרונה הופנינו לבדיקות זרע ושתי הבדיקות בשתי מעבדות שונות חזרו -אפס. בעלי הופנה לבדיקת דם שבדקה טסטוסטרון שנמצא נמוך מעט, fsh -27.50, hormon luteinizante- 15.
כמו כן לאחר ביקור אצל אורולוג גילינו שבעלי נולד עם אשכים בבטן ועבר ניתוח לשינוי המצב בגיל 7.
הבדיקות שלי יצאו בסדר.
אני בת 28 ובעלי בן 36
בריאים
האם לפי פירוט הבדיקות הנ"ל אנחנו מועמדים ל icsi?
ואם כן מה השלב הבא?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לושה שלום
ד''ר עופר גונן16/05/2008מצב לאחר תיקון של אשך טמיר (נסתר) נפוץ מאד והינו הפגם המולד הנפוץ ביותר בגברים. בד"כ רק אשך אחד טמיר אך לעיתים שניהם ואז המצב קשה יותר.
הסיפור הרפואי של הבעל, רמת ה fsh הגבוהה ושתי הבדיקות ללא זרע מצביעים על פגיעה משמעותית בתפקוד האשכים. ב 40% מהמטופלים עם אשך טמיר דו צדדי לא ימצא זרע בבדיקת זרע (אזוספרמיה).
בשלב זה יש צורך לפנות לטיפול באחת היחידות להפריה חוץ גופית (הח"ג), כדאי לבצע בדיקת זרע נוספת עם "חיפוש נרחב" בטכניקות שמשתמשים בהם במעבדות הח"ג כמו חלוקה לטיפות וחיפוש זרע בטיפות. במידה ונמצא זרע יש להקפיאו, במידה ולא נמצא זרע יש להתכונן לניתוח של האשכים לצורך חיפוש זרע תוך הכנה שלך להפריה חוץ גופית.
הניתוח לחיפוש זרע מתבצע באמצעות דיקור האשך במחט או לקיחת דגימות מהאשכים, הסיכוי למצוא זרע גבוה אך לא מוחלט. את הזרעונים שימצאו לוקחים ומשתמשים בהם להפרית הביצית באמצעות icsi.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תעלומהנדב13/05/2008
שלום רב
לאחר 5-6 חודשים שלא הצלחנו להכנס להריון בצענו מספר בדיקות כאשר תוצאות כל הבדיקות של אשתי היו טובות ושלי נתונים בהמשך.
כמו שניתן לראות הרב טוב למעט מורפולוגיה מאד נמוכה.
מה שמוזר זה 1- יש לנו ילד בן שנתיים והכניסה להריון איתו היתה מאד מהירה (נסיון /חודש שני)
לפני 15 שנה בהיותי סטודנט....תרמתי זרע באחד מבתי החולים במשך 4 שנים (כל תקופת לימודי)
שאלתי
1. משמעות התוצאות
2. איך תיתכן כזו ירידה באיכות
3. מה ניתן לעשות
volume 3.8ml
PH 8.4
motile spermatozoa
1HR 55%
4HR 50%
FORWARD PROGRESSION
1HR 2-4
4HR 2-3
VIABLE SPERMATOZOA
1HR 85%
4HR 80%
CONCENTRATION 60Million/ml
morphology normal 5%
abnormal 95%
תודה רבה, נדב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
לנדב
ד''ר אליעזר גירש13/05/2008שלום נדב,
נתוני זרע שלך נראים תקינים חוץ ממורפולוגיה (צורניות של זרעונים). יתכן וירידה במורפולוגיה גורמת לקושי מסוים להרות. העובדה שפעם תרמת זרע במשך 4 שנים אומר שהיה לך זרע מצוין באותה תקופה. עם הזמן ועם הגיל נתוני זרע יכולים לרדת בהדרגה ויתכן שאצלך זה מה שמתרחש. ממליץ לקחת Vitamale בין 3 חודשים עד חצי שנה. מוצר זה מורכב מאנטיאוקסידנטים, מיקרואלמנטים וחומצות אמינו הנחוצים לפעילות תקינה של אשך ולייצור טוב יותר של זרעונים. כדאי גם להבדק אצל אורולוג לשלול מצב של וריקוצלה. אם לא תצליחו להרות בחצי שנה הקרובה יש מקום לפנות לרופא פריון.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
נדב14/05/2008תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרעמירב12/05/2008
אלו היו תוצאות הבדיקה, אני חושבת שהבנתי שהיא לא ממש טובה אבל אני רוצה לוודא שהבנתי נכון, במידה וכך הדבר מה עלינו לעשות? אין לנו עדיין ילדים, ואנחנו בני 31, אלו התוצאות:
volume 4
concentration 6.5
% motile sperm 40 rapid + moderate ++ slow+
total motil sperm 10.40
% motile after 4 hours 28
vitality 69
morphology : normal 3 abnormal 97
head difect 71
mid defect 22
tail defect 4
leucocytes none
ph 80.5
מסקנות:
oligospermia +
astenospremia slight
teratospermia +
אנא מכם, השיבו על שאלתי, מה הצעד הבא? האם הפרייה טיבעית יכולה להתקיים? עד כמה באמת המצב קשה? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש13/05/2008שלום מירב,
את נראת לי קצת מפוחדת מהתוצאות של בדיקת זרע. תגובה טבעית מצדך. נכון שישנה ירידה בפרמטרים של זרע, אך לא צריך להכנס ללחץ. היתי חוזר על בדיקת זרע פעם נוספת לפחות כ- 10 ימים מבדיקה הראשונה. חשוב להתנזר 2-4 ימים לפני הבדיקה. קיימים שינויים בנתוני זרע עם הזמן אצל כל הגברים, לכן חשוב לחזור על הבדיקה ולבדא אם יש שינויים מבדיקה הראשונה. גם עם נתוני זרע כאלה יש סיכוי להכנס להריון בצורה טבעית. חשוב לדעת כמה זמן אתם מנסים להרות. מקובל, אם לא נכנסים להריון בצורה טבעית במשך שנה עד שנתיים, לפנות לרופא פריון.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרופסיהמיקי12/05/2008
לקחתי לפני כחצי שנה למשך חצי שנה פרופסיה אם קיימת השפעה גם כיום על איכות הזרע?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פרופסיה - תרופה נגד תופעה של נשירה
ד''ר אליעזר גירש13/05/2008שלום מיקי,
פרופסיה זאת תרופה די ישנה, הנמצאת בטיפול נגד נשירת שיער. לא ידועה לי השפעה כלשהי על איכות הזרע. בכל מקרה תהליך התפתחות הזרעונים לוקח כ- 72 יום, לכן אם יש לך חשש כלשהו לגבי הטיפול על איכות הזרע כך הפסקה של 3 חודשים לאחר הטיפול.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

