מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- prkדפנה18/06/2010
בעלי עבר ניתוח PRK לפני 48 שעות ואומנם היה היום בביקורת והכל תקין, אך מיזה כמה שעות סובל כאבי תופת בעין, תופעה שהתחילה רק היום...האם זה חלק מההחלמה והאם תקין?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כן ולא
ד''ר נדב בלפר18/06/2010ההחלמה מניתוח זה כואבת יותר מהניתוחים עם החיתוך. אבל.... אם יש החמרה ממצב קודם - אני מציע להיבדק. ייתכן וזה תקין או שנפלה עדשת המגע או , חלילה , תחילה של זיהום שיש לגלות מהר ולטפל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- monovisionברק18/06/2010
ד"ר שלום,
בן 38 עם מספרים יציבים מזה כחמש שנים של מינוס 1 וכן מינוס 0.75.בבדיקת התאמה עובי קרנית 486 מיקרון.עקב הקרבה לגיל 40 הומלץ PRK לעיו הדומינטית והשארת מספר בעין השניה.לדברי הרופא ניתן לדמות מצב זה לפני הניתוח על ידי הרכבת עשדת מגע בעין הרלונטית לניתוח וכל להתרשם ממה שצפוי לאחר הניתוח.
יצאתי מבובל.אנה התיחסותך בקצרה.
1.האם ניתן לנתח מספרים כה קטנים כלומר האם יש גובה מספר מינימלי לניתוח?
2.האם ניתוח שתי העניים יאיץ את הצורך במשקפי קריאה.?(הרופא רמז על כך)
3.האם השארת מספר של 0.75 הינה סבירה ואינה מייצרת "פער גבוה מידי" בי שני העניים
4.האם לאחר הניתוח בשיטה זו ניתן יהיה לראות טלויזיה/סרט קולנוע או לנהוג בשעות הלילה ללא עזרת משקפיים..?
5.האם הרכבת עדשת מגע על העין המיועדת לניתוח תדמה לחלוטין את המצב שישרור לאחר הניתוח?
המון המון תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד''ר נדב בלפר18/06/2010בעיקורן ניתן לנתח כל מספר אך נהוג לנתח מינוס אחד ויותר
מונוויז'ן הוא פתרון מצויין ומקובל. ההדמיה עם עדשת המגע היא מצויינת. הפרש של 1.5 או 2 בין העיניים הוא מקובל ויעיל. היתרון הנוסף הוא שאין צורך (במקרה שלך) לנתח עין אחת. הניתוח לא יזרז הצורך במשקפי קריאה אלא ההסבר שונה: אדם עם מינוס קטן, המגיע לגיל הפרסביופיה (צורך במשקפי קריאה) פשוט יוריד את המינוס שלו ויעדיף לקרא ללא משקפי המרחק. אם תתוקן הראיה לרחוק בשתי העיניים - הרי שיהיה צורך במשקפי פלוס לקריאה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- שאלה לגבי תחליף הדמעותאבי17/06/2010
לפני כחודש עברתי ניתוח לאסק להסרת משקפיים.. רציתי לדעת לתקופה של כמה זמן אני עוד צריך לשים תחליף דמעות או שאני כבר צריך להפסיק איתם??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רצוי לפחות מס חודשים
ד''ר נדב בלפר17/06/2010לעיתים לוקח זמן לעיניים לחזור לרמת הרטיבות הנורמלית של עינייך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- פרופיל צבאי לאחר הסרת משקפייםאיתמר א.16/06/2010
שלום רב:
רציתי לברר מה מדיניות הצבא בנוגע להסרת משקפיים,במידה ויש לי פרופיל 97 עם
'סעיף ראייה קל' .? האם נכונה השמועה לגבי 'תקופת צינון' של חצי שנה בין הניתוח
לבין מחיקת הסעיף?
בתודה מראש..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מציע לשאול בצבא...
ד''ר נדב בלפר17/06/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- תופעות לוואי טיפות עיניים להורדת לחדרור15/06/2010
שלום רב פרופסור קרמר, לאימי ישנו ישנם לחץ תוך עיני 26 ו 28 , בדיקת שדה ראיה תקינה
מטופלת בטיפות להורדת לחץ מסוג קומביגן, טיפות אלו גורמות לה להרגשת מסוך והפרעות קשות בראיה במהלך היום (לוקחת טיפות פעמיים במיום)
אודה לך אם תוכל להגיד לי האם יש טיפות משופרות היום (אולי כדורים לבליעה )
יש לציין אימיש אינה נמצאה כשירה לליזר בגלל מבנה העין
בברכה ובתודה רבה
דרור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרופות להורדת לחץ
פרופ' ישראל קרמר18/06/2010דרור שלום רב,
ניתן להחליף את הקומביגן בסוג אחר שלי טיפות הנקראות קסלאקום הכוללות שני סוגי תרופות להורדת לחץ- סוג אחד נקרא קסלאטן והסוג השני נקרא טילופטיק. שני סוגי תרופות אלו נמצאות בתוך טיפה אחת של תרופת הקסלאקום שאותה ניתן לקחת בין פעם לפעמיים ביום לפי ההשפעה על הלחץ התוך עיני. מומלץ לבצע מעקב לחץ לאחר התחלת השימוש בתרופה.
במידה והיא גורמת לתופעות לוואי של גירוי בעייניים צרו עימי קשר וניתן להחליף בתרופה אחרת.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- סיכונים שבניתוחרענן14/06/2010
אני מתעניין בהסרת משקפיים אך מאד חושש (מטבעי אני טיפוס כזה) אבל נתקלתי באתר מידע על הסרת משקפיים וקראתי את הסיכונים האפשריים והייתי מעוניין לדעת מה הם סיכונים ממשיים שאני צריך לקחת על עצמי באם אחליט לעבור את הניתוח ?
תודה מראש,
רענן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כן - אלו סיכנים קיימים אך נדירים
ד''ר נדב בלפר14/06/2010פרט לעין עצלה - אשר אינה יכולה להגרם על ידי הניתוח
לפפרטים יותר מדוייקים - שאל בעת בדיקת ההתאמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- 2 המלצות שונות. מה לעשות?אור14/06/2010
היי
אני נבדקתי בשני מכונים שונים בשבוע האחרון
יש לי עין אחת עצלה עם מספר 9.5 ועין שניה עם 6.5 - בשתי העיניים יש לי צילינדר
עובי הקרניות שלי כ 495
במקום אחד הומלץ לי לעשות ניתוח אינטרלאסיק ובמקום השני הציעו לי לעשות את הלאסק (PRK) בהדרגה (הפרש של חוודש בכל עין - כאשר קודם את העין העצלה)
אני כרגע לא ממש יודעת מה להחליט. הבנתי גם שההחלמה מהניתוח השני, היא ארוכה יותר.
אפשר לקבל חוות דעת?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שתי ההצעות הגיוניות, קבילות
ד''ר נדב בלפר14/06/2010ומשקפות את האני מאמין של כל מנתח ... שאלי כל אחד מהם מדוע שיטה זו עדיפה על האחרת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- הותאמתי לניתוח מסויים ויש לי חששותאורטל13/06/2010
שלום רב,
לפני מס' ימים הייתי במכון כלשהו ושם התאימו לי את שיטת ה-PRK.
הרופא אמר לי שיש לי קרנית עבה מהממוצע ומהבחינה הזו אני מתאימה ללאסיק אך בגלל שהמספרים שלי גבוהים אני מתאימה יותר ל-PRK. המספרים שלי הם שבע בשתי העיניים+3/4 צילינדר. נאמר לי שזמן ההחלמה מניתוח זה הוא איטי ולא בטוח שבסופו אראה 6/6.
הבנתי שלאחר ניתוח הלאסיק זמן ההחלמה הוא מהיר ורואים 6/6 בוודאות.
האם יש סיכוי שרופא אחר ממכון אחר ימליץ לי על שיטת הלאסיק/אינטרלאסיק?
לתשובתך אודה: אורטל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בהחלט יש סיכוי
ד''ר נדב בלפר14/06/2010שווה בדיקה - גם באותו מקום (אם תרצי דווקא לאסיק ואפשר - שאלי אותו בודק)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- איפור לעניים אחרי לייזרחני זרד13/06/2010
שלום לך!אני 3 שבועות אחרי ניתוח שני בליזר כי חלה נסיגה.האם אפשר כבר לאפר את העניים? והאם אפשר כבר לצבוע את השיער?אודה לך על תשובתך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיער - כן בזהירות. איפור- עוד שבוע
ד''ר נדב בלפר13/06/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- שבועיים לאחר ניתוח PRKרויטל10/06/2010
שלום
אני שבועיים לאחר ניתוח PRK, אני עדיין לא רואה ברור, לא יכולה לנהוג וקשה לי לראות טליזיה.
היו לי מספרים של קרוב ל -7.
האם שיפור הראיה במספרים אלו יותר איטי.
אני יודעת שהחחלמה בניתוח זה איטית, אבל בכל זאת מודאגת.
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסירי דאגה
ד''ר נדב בלפר11/06/2010אם אין כאב או הפרשות (היכולים להיות סימן לדלקת) - ייקח עוד זמן עד להתייצבות. בכל ספק כדאי להתייעץ עם המנתח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- אני יודע איך אתם מרגישים.עידו ליבני10/06/2010
שלום, שמי עידו ליבני
אני הרגשתי בידיוק אותו דבר.
הנטל הזה לסחוב איתכם את המשקפיים הרג אותי, אם חלקכם היו גם עם עדשות זה גם מעצבן(פחות אבל עדיין)
לפני כחודשיים אני הלכתי לחברה כלשהי להסרת משקפיים (לא אתי לפרסם פה) ואני אפילו נהנתי מהשירות והופתעתי מהמהירות שעשו את זה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תתחדש
ד''ר נדב בלפר11/06/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- הגבלת גיל ללייזר?נערה07/06/2010
רציתי לשאול אם יש הגבלת גיל להסרת משקפיים בלייזר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הגבלת גיל-תשובה
ד``ר עמי הירש08/06/2010שלום רב, לא מקובל לנתח לפני גיל 18 אלא אם כן המספר התייצב לפחות למעלה משנה לפני הבדיקה.
בברכה,
דר' הירש עמי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- סינוור ועייפותאבי06/06/2010
שלום רב....
לפני כחודשיים עברתי ניתוח להסרת משקפיים בשיטת לאסק אצל ד"ר לוינגר אני מרגיש שהראייה השתפרה להפליא באור יום אני רואה טוב ,הבעיה היא בלילה עם הפנסים או שאני נמצא במקומות חשוכים כאשר יש תאורה קלה ,אני מרגיש שהראייה לא חדה כמו ביום וקיים סינוור קל עם פנסים וגם יש לי תחושה של עייפות בעניים בלילה רציתי לשאול האם גם אחרי חודשיים זה בסדר שיש לי סינוור עם פנסים ועייפות.
תודה רבה אבי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כן
ד''ר נדב בלפר06/06/2010אבי
אלו תופעות היכולות להימשך אף מספר חודשים לאחר הניתוח וסביר שייעלמו אט אט
מה שאתה מתאר מעיד על כך שעינייך יבשות (ככל שאתה ער יותר שעות הן מתייבשות יותר, כמובן)
אני מאמין ששימוש תכוף (אתה תמצא כמה מתאים לך, המלצתי שתתחיל מ4 פעמים ביום) בטיפות תחליפי דמע, עדיף ללא חומר משמר, ישפר את תחושתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירהתודה רבה
אבי חמו06/06/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- הפסקת השימוש בעדשות מגע לפני ניתוחדודו06/06/2010
אני מרכיב עדשות מגע רכות יומיות. ברצוני לברר מהו הזמן המינימלי המומלץ להפסיק להשתמש בהם לפני ניתוח ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לדודו
ד``ר עמי הירש08/06/2010דודו שלום, 3-4 ימים לפני בדיקה, ובהתאם לממצאי הבדיקה ניתן לדעת כמה ימים יש להסירן לפני הניתוח. לעיתים במהלך הבדיקה תתבקש להסירן לפרק זמן ממושך יותר ולהגיע לבדיקה חוזרת.
בברכה,
דר' עמי הירש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- יובש בעינייםJOHN06/06/2010
עברתי אינטרלסיק בעין אחת לפני כמה שנים.
.עדיין קיים אצלי תופעה של עין יבשה באותה העין.
.באיזה טיפות אתם ממליצים להשתמש?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תחליפי דמע. עדיף ללא חומר משמר
ד''ר נדב בלפר06/06/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



