מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- גדילת שכבת האפיתל לאחר ניתוח PRKקרן11/07/2010
שלום,
בניתוח PRK הבנתי שמוסרת שכבת האפיתל שעובייה 50-60 מיקרון שהיא גם גדלה חזרה מחדש. שאלתי היא האם היא גודלת לאותו עובי שהיתה 50-60 מיקרון וחוזרת להיות ולתרום בדיוק כמו קודם או שגדלה דקה יותר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ' ישראל קרמר12/07/2010קרן שלום רב,
כן בהחלט. שכבת האפיתל צומחת מחדש לאחר טיפול הלייזר ב PRK לעובי המקורי שלה ולעיתים אף יותר.
בברכה, פרופ' קרמר ישראל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- התלבטות לגבי סוג הניתוחאוקסנה11/07/2010
עברתי בדיקת התאמה לניתוח להסרת משקפיים ונאמר לי שיש לי קרנית עבה מהממוצע ואני מתאימה לנותוח בכל שיטה שאני ארצה בין אם זה PRK או INTRALASIK.
אני מבינה שבאינטראלאסיק הקרנית לא יכולה להתאחות חזרה עקב העדק כלי דם במקום ולכן העניין קצת מלחיץ אותי לעומת PRK/LASIK ששם תאי האפיתל יצמחו חזרה. אני יודעת ששיטת לאסיק כואבת יותר אך הנני מוכנה לסבול כמה ימים אם זה אכן מוצדק מבחינת בטיחות. אינני עוסקת בספורט אתגרי מכל סוג שהוא ועבודתי היא מול המחשב. איזו שיטה בכל זאת עדיפה ובטוחה יותר אם אין מגבלה של עובי הקרנית? אודה מאוד על התשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לאוקסנה.
פרופ' ישראל קרמר12/07/2010אוקסנה שלום רב,
עצם העובדה שעובי הקרנית שלך מעל לממוצע כדאי לדעתי לעבור את ניתוח האינטראלאסיק היות וההחלמה שלו מאד מהירה, נוחה והחזרה לשיגרה מהירה. במידה ואת עובדת, לאחר PRK לעיתים, חדות הראייה התפקודית מתעכבת, וקשה לעבוד במחשב או בדברים מדוייקים במשך כחודש ולעיתים יותר, תלוי בדרגת קוצר הראייה.
מבחינה זו לאינטאלאזיק יתרון עצום. לגבי האינטראלאזיק יש לציין תופעת לוואי של יובש, אשר לעיתים נמשכת תקופה ארוכה ומצריכה טיפול בתחליפי דמעות.
עליך להחליט באיזו שיטה לבחור לאור עובדות אלו.
בברכה, פרופ' קרמר ישראל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירההמשך שאלה
אוקסנה13/07/2010תודה על התשובה ושאלה נוספת.
איפה יש אבל יותר סיכונים? באיזה ניתוח?
והאם זה לא יהווה בעיה בניתוח אינטראלאסיק מאחר הקרנית לא מתרפא... נגיד משהו כמו 40 שנה?
אני נורא מתלבטת וחוששת מאחר ב PRK יש החלמה וממה שאני מבינה באינטראלאסיק המצב ישאר כמו שהוא לכל החיים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירהושאלה נוספת
אוקסנה13/07/2010לאחר מחקר קטן השתכנעתי שאולי ניתוח Epi K הוא הבטוח יותר. האם יש צדק בדברי והאם תוכלו לכוון אותי באיזה מכון בארץ מבצעים אותו. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירהPRK או Intralasik?
אוקסנה18/07/2010איפה יש אבל יותר סיכונים? באיזה ניתוח?
והאם זה לא יהווה בעיה בניתוח אינטראלאסיק מאחר הקרנית לא מתרפא... נגיד משהו כמו 40 שנה?
אני נורא מתלבטת וחוששת מאחר ב PRK יש החלמה איטית וממה שאני מבינה באינטראלאסיק המצב ישאר כמו שהוא לכל החיים?
האם ניתוח Epi K נותן מבחינת ריפוי קל יותר, והאם במכון עיניים מבצעים אותו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירהsurface ablation
ד''ר נדב בלפר19/07/2010זבו שם כולל של קבוצת ניתוחים כמעט זהים, בהם משייפים את פני השטח של הקרנית ללא חיתוך. ביניהם: PRK, EPI K, SUPER K, LASEK (לא LASIK) ו ASA. אין ממש הבדל מהותי ביניהם בטיפול, בסיכונים או בתוצאות לטווח ארוך.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירהלאוקסנה
פרופ' ישראל קרמר19/07/2010שלום רב, ניתוח האינטרלזיק הוא ניתוח בטוח מאד במידה ועובי הקרנית שלך ומבנה הקרנית הם מתאימים לסוג זה של ניתוח. הסיבה לכך היא שבניתוח זה הקליפה מיוצרת ע"י לייזר ולא נחתכת בעזרת סכין כפי שמתבצע בניתוח הלאסיק.
ה PRK הוא ניתוח פחות מורכב, אך ההחלמה הראייתית לאחריו ארוכה מאד יחסית ומאד לא נעימה ב 4 הימים הראשונים. לאחר ניתוח האינטרלאסיק ההחלמה הראייתית היא 24 שעות לערך.
בברכה,
פרופ' קרמר ישראל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- האם יש צורך במומחה שלישי?לימור11/07/2010
שלום,
עברתי בדיקת התאמה בשני מכונים.
בראשון נאמר לי שאני מתאימה לניתוח אינטראלאסיק. במהלך בדיקת ההתאמה אובחן על ידי הרופא קרע ברשתית בעין ימין ועברתי "ארגון לייזר". נאמר לי כי אין מניעה לבצע את ניתוח האינטראלאסיק אך יש להמתין שלושה שבועות לפחות.
היום לאחר כחצי שנה נבדקתי במכון נוסף שם קבע הרופא כי עליי לעבור את ניתוח הprk, והסיבה לכך היא שניתוח האינטראלאסיק עלול לגרום ללחץ על העין (בגלל הסיפור עם הקרע). יחד עם זאת הומלץ לי להיבדק על ידי מומחה רשתית שיקבע סופית אם אני מתאימה לאינטראלאסיק.
הבנתי שניתוח הprk קשה יותר מבחינת ההחלמה וחדות הראייה....
שאלתי היא -האם יש צורך לפנות למומחה שלישי שיכריע בעניין? או שאני יכולה להסתפק בתשובתו של מומחה הרשתית?
תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ' ישראל קרמר12/07/2010לימור שלום רב,
אין כל הוכחה עד עצם היום הזה כי ניתוח האינטראלאזיק עלול להחמיר את הנטייה לקרעים ברשתית בהשוואה ל PRK. לאור הסיפור של קרע ברשתית, עליך לעבור בדיקת רשתית יסודית ע"י ומחה רשתית, אשר ייקבע אם אין חורים או קרעים נוספים הדורשים טיפול לייזר מונע לפני ניתוח הלייזר להסרת משקפיים. גם שינויים ניווניים קדם-קרעים או חורים דורשים לעיתים טיפול לייזר לפני ניתוח להסרת משקפיים. לאחר מכן לא יהיה כל הבדל בין PRK או INTRALASIK לגבי קרעים ברשתית.
בברכה פרופ' קרמר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- קרנית לא אחידה וניתוח לאסקליאת08/07/2010
לפני כשנה נבדקתי ב"עיניים" בירושלים ונמצא שאינני מתאימה לניתוח אינטראלאסיק, כיוון שהקרנית שלי לא אחידה, והוצע לי ניתוח של השתלת עדשה, אותו אני מעדיפה שלא לעבור. האם במצב כזה יש אפשרות שאתאים לניתוח שאינו כרוך בחיתוך הקרנית (לאסק, ASA וכד')? האם יש מקום לבדיקת התאמה נוספת? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אני בספק
ד''ר נדב בלפר08/07/2010שכן בעיניים מנתחים גם לאסק/PRK/אסא .... אם לא הוצע לך כנראה את לא מתאימה גם לזה. שווה לשאול או להיבדק שוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- ניתוח לייזר-הסרת משקפייםרותם07/07/2010
שלום.
לפני 4 שנים עשיתי ניתוח הסרת משקפיים,בשיטה הקשה להחלמה.
בזמן האחרון אני מרגישה ירידה בראייה בעיקר בנהיגת לילה..אני לא רואה מטושטש אבל אני מרגישה שהעיניים שלי לא בפוקוס..
האם יש סיכוי שאני אצטרך להחזיר את המשקפיים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אולי ....
ד''ר נדב בלפר08/07/2010היבדקי אצל רופא עיניים ואופטומטריסט על ממנת להחליט
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- איכות ראיה ירודה לאחר ניתוח לייזיקאורן שרון06/07/2010
שלום,
שמי אורן שרון,
אני שועל קרבות ותיק בניתוחי הלייזר,
עברתי מספר ניתוחי עיניים רב. (כמעט מכל הסוגים)
את תחילת דרכי התחלתי לפני 12 שנים במדיקל סנטר. (בשיטת PRKׂ
אז המספרים שלי היו -8 בעין ימין ו-.5.5 בעין שמאל.
עין שמאל לאחר הניתוח הגיע לראיה 6/6 ואילו עין ימין הגיע ל-6/6 אך איכות הראיה בה
נדפקה לגמרי, ולא הייתי רואה בה ,לא טוב לרחוק ולא טוב לקרוב.
לאחר מספר תיקונים שלא צלחו במדיקל סנטר בעין ימין הגעתי ללוינגר לטיפול ב-WaveFront
ולייזיק על מנת לתקן את הבעיה בקרנית.
העין אומנם השתפרה אך עדיין סובלת מאיכות ראיה ירודה ,אני לא ממש משתמש בה.
מה שכן גיליתי לאחרונה שכאשר אני שם עדשת מגה רכה של דייליס -1 אז הראיה משתפרת
לתקופות קצרות והעין חוזרת לשימוש אופטימלי.
נכון להיום הראיה שלי לא טובה.
שאלתי היא האם יש איזה שהיא טכנולוגיה חדשה או דרך לפתור את הבעיה שרודפת אותי שנים בעין ימין? אם עדשת מגע גורמת לעין לראיה אופטימלית לזמן קצר.... אולי השתלת עדשה תוך עינית יכולה לפתור את הבעיה לצמיתות?
אשמח לקבל תשובה
תודה
אורן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא ממש
ד''ר נדב בלפר08/07/2010מה גם שאיני מבין איך "ראייתך בימין היא ממש גרועה ואינך משתמש בה" למרות שראית בה 6/6! מה בדיוק הבעיה?
אני מניח שעדשת מגע מתקנת משהו הגורם לפני הקרנית שלך להיות לא אחידים...? אז זה פתרון סביר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירההמשך נושא
אורן שרון09/07/2010אני מצליח במאמץ גדול בעין ימין לראות את המספרים בלוח הבדיקה, אך איכות הראיה כל כך ירודה שב-2 עיניים כל התמונה מתרכזת בעין שמאל. (ואז אני מרגיש שאין שימוש בעין ימין)
האם בתשובתך הכוונה שהשתלת עדשה תוך עינית יכולה לעזור?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירהאני לא חושב שתעזור השתלת עדשה
ד''ר נדב בלפר09/07/2010ולא נשמע לי שיש מה להציע - אולי (אני אומר בזהירות) ניתן לשקול שיוף פני השטח על ידי לייזר - זה מצריך דיון מעמיק לאחר בדיקה מדוקדקת
שבת שלום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- התלבטותהילה05/07/2010
שלום.. אני בת 25 ואני מתלבטת אם לבצע ניתוח להורדת משקפיים בליזר.
יש לי עין עצלה שמספרה 10 והעין השנייה 4.5 אני מרכיבה עדשות מגע כבר מכיתה ב'.
אני רוצה לדעת אם יש אפשרות לעשות ניתוח רק בעין העצלה ומה הסיכוים אם בכלל להוריד את המשקפים? והאם אחרי הניתוח במידה והוא לא יצליח האם ניתן להרכיב עדשות מגע?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאחר בדיקה מדוקדקת
ד''ר נדב בלפר07/07/2010נוכל להחליט. בכל אופן, לאחר החלמה מניתוח ניתן להשתמש בעדשת מגע - אם מתעורר צורך
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- מה ההבדל בין המכונות של הניתוח ומהבני04/07/2010
עדיף,אחד 200 מגה הרצ, והשני 400 מה ההיתרונות ומה החסרונות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הבדל בין המכשירים
פרופ' ישראל קרמר04/07/2010בני שלום רב,
מערכת הלייזר שברשות המכון שלנו היא בעלת קצב יריות (מהירות הפולסים) של 200 מגה-הרץ שזהו הקצב המומלץ לשימוש ברקמת הקרנית. בנוסף לקצב של 200 מגה-הרץ, יש לנו מערכת עקיבה אוטומטית, הנקראת Iris recognetion system המסוגלת לזהות נקודות רבות על גבי הקשתית, העוזרות לנו לעקוב אחרי התנועות הסיבוביות של העין ולא רק הרוחביות, טכנולוגיה הקיימת בלייזרים אחרים.
בנוסף לכך המערכת המתוחכמת הנ"ל מסוגלת לזהות את המרכז הגיאוגרפי של האישון ביחס למרכז האנטומי של הקרנית.
2 טכנולוגיות אלו משפרות את התוצאות של טיפול הלייזר שלנו.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- לרופאי הפורום,נילי29/06/2010
שלום לרופאים,
אני מעונינת לעבור ניתוח השתלת עדשות צבעוניות בדומה לניתות השתלת עדשה תוך-עינית.
ידוע לי שהניתוח לא מסכן את הראיה(כמובן שתמיד יש סיכונים ותופעות לוואי)והוא אפילו מתבצע בחו"ל.
סביר להניח שאנשים נורמליים לא עוברים הליך כזה בשביל לשנות צבע עיניים,אך אני חושבת על כך כבר הרבה שנים והסיבה היחידה שמנעה ממני לעשות את זה עד עכשיו, זה כי לא ידעתי למי לפנות ואיך מתחילים עם זה.חשוב לי לעבור את הניתוח הזה בארץ וכמובן שלכם הרופאים יש את הידע והניסיון בהשתלות למרות שקרוב לודאי שלא בצעתם ניתוח לשינוי הצבע אלא לשיפור הראיה.שוב,אני מאוד רוצה ומוכנה לשלם כמה שצריך ואני באמת לא מוצאת סיבה למה אני לא יכולה לעבור ניתוח כזה למרות שזה נשמע קצת "מוזר".
אני אשמח אם תענו לי בהקדם,
תודה מראש!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השתלת עדשות צבעוניות
פרופ' ישראל קרמר29/06/2010נילי שלום רב,
עד עצם היום הזה לא בוצע ניתוח מסוג זה בארץ, לפי מיטב ידיעתי, ובמכון שלנו בטוח שלא נעשה ניתוח כזה.
אני נוסע בתילת חודש ספטמבר לכנס אירופאי ובינלאומי העוסק בניתוחים להורדת משקפיים ואנסה לברר שם האם קיימת עדשה מסוג זה שאת מדבר עליו. ישנן בדר"כ עדשות עם אישון מלאכותי, אך הן מושתלות במקרים שבהם חסרה העדשה הטבעית לאחר טראומה ובמקביל קיים חסר הקשתית, זוהי עדשת Morcher. היא לא מתאימה למקרה שלך.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירהפרופ' קרמר
נילי29/06/2010תודה רבה רבה לך,
אבל האמת היא שאני מתכוונת לעדשות צבע רגילות.
וידוע לי שלא בוצע ניתוח כזה בארץ,
כי סביר להניח שאנשים לא עושים ניתוח בגלל צבע עיניים.
מה לגבי העדשות צבע הרגילות,
הן ניתנות להשתלה בלי בעיה.
מה דעתך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירהעדשות צבע
פרופ' ישראל קרמר24/09/2010נילי שלום רב,
אינני ממליץ בשום פנים ואופן על השתלת עדשות לשינוי צבע הקשתית. אני מציע להשתמש בעדשות מגע צבעוניות בלבד.
בברכת שנה טובה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירההשתלת עדשות צבעוניות
קארול17/09/2010את האמת גם אני חולםת לעבור הניתול הזה
האם שאלת בכנס בירופה על ניתוח השתלת עדשות צבעוניות ?
והאם אפשר לעבור ניתוח כזה בארץ? תודה
אשמח אם תענה לי פרופ,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירהמצטרפת לשאלה
שירה20/09/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- הסרת משקפיים בגיל 17 אפשרית?יוסף29/06/2010
אפשר להסיר את המשקפים בליזר בגיל 17 שבמשך חצי שנה המספר יציב?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסרת משקפיים בגיל 17
פרופ' ישראל קרמר29/06/2010יוסף שלום רב,
ניתן לבצע ניתוח לייזר להסרת משקפיים בגיל 17 שנה, אך ההמלצה הגורפת היא מעל גיל 18 שנים.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירההסרת משקפיים בגיל 17?
נדב19/09/2013פרופ' ישראל קרמר,
אם אפשר להסיר משקפיים בגיל 17 מדוע בכל מכוני הסרת המשקפיים כתוב שניתן להסיר את המשקפיים רק בגיל 18?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירההסרת משקפיים בגיל 17? - תגובה
פרופ` אירית בכר20/09/2013ברוב המקרים הראיה עדין לא יציבה עד גיל 18.קיים סכוי גבוה כי המספר ישתנה בגיל צעיר יותר.
נזק לא יגרם כתוצאה מניתוח בגיל 17, אך אין אנו מנתחים אם קיים סיכוי גבוה לשינוי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- חדות הראיה לאחר לאסקאפרת29/06/2010
שלום רב,
ביום חמישי האחרון (24 ליוני) עברתי ניתוח לאסק בשתי העיניים (מספרים של בערך מינוס 4) בירושלים. הראיה הלכה והשתפרה וכבר ביום שני הרגשתי שאני כבר כמעט ב-100 אחוז.... אבל אז הגעתי לביקורת לצורך הוצאת העדשות הטיפוליות, ואיך שהוצאה העדשה, חלה הדרדרות ממשית...
שאלתי היא מדוע? העדשה היא הרי ללא מספר, אז למה בהוצאתה ראיתי הרבה פחות טוב? האם זה עניין שהעין עכשיו צריכה להתרגל מחדש? האם זה שראיתי ממש טוב לפני הוצאת העדשה מנבא כי תוך מס' ימים חדות הראיה תשוב (אחרי השהעין תתרגל מחדש)?
אני רוצה לציין שכשאני שמה טיפות כלשהן בעיניים, לככמה שניות הראיה חוזרת... אולי זה עניין של יובש? אני חייבת לחזור לעבודה באופן דחוף (קראיה+נהיגה הכרחי).... אשמח לדעתכם בנושא!
ועוד שאלה קטנה- האם יש הגבלה בשימוש ברפרש? על פי ההנחיות אני אומרה לשים טיפה אחת 4 פעמים ביום..
תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חדות הראיה לאחר לאסק
פרופ' ישראל קרמר29/06/2010אפרת שלום רב,
לידעתך בעקבות ניתוח בשם LASEK או PRK ההחלמה הראיתית היא איטית באופן כללי וגם אם הראייה טובה לפני הוצאת עדשות המגע הרפואיות. הסיבה לכך היא תהליכי ריפוי של הרקמה של הקרנית אשר עברה ליטוש ע"י הלייזר, אשר נמשכים זמן ממושך יחסית, וכך גם תהליך איטי של החלקת שכבת הציפוי (אפיתל) של הקרנית.
בעקבות ניתוח זה לעומת ניתוח intralasik שהחלמת הראייה אחריו היא מהירה מאוד.
גם ליובש יש תפקיד בהחלמה האיטית וניתן לטפטף טיפות refresh מספר פעמים רב ככל שתרצי,
בברכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירהעוד הבהרה בבקשה...
אפרת29/06/2010פרופ' קרמר שלום,
תודה רבה על התייחסותך המהירה...
ממה שהבנתי מהרופא אצלו הייתי בביקורת אתמול - האפיתל שלי החלים. גם הרופא המנוסה שניתח אותי ציין כי ממה שהרגיש בניתוח - האפיתל שלי יתאושש במהרה. אני מבינה שלא רוצים לפתח ציפיות, אבל אני מבקשת דעה בלבד מתוך הנתונים שציינתי לעיל ומנסיונך העשיר - אם ראיתי אתמול טוב, האם יש סיבוי טוב בשבילי לחזור לראות תוך מס' ימים שוב באותה רמה?
כמו כן - עדיין לא ברור לי מדוע הוצאת העדשה הביאה לירידה בראיה...
תודה שוב,
אפרת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירההמשך
פרופ' ישראל קרמר29/06/2010למרות שנראה שהאפיטל החלים עדיין לוקח זמן עד ששכבת האפיטל מחליקה את שטח הפנים שלה בעזרת תהליכי התרבות נוספים. בתקופה זו רואים עדיין מטושטש.
בנוסף לכך יש גם לעיתים תכופות יובש שמפריע לחדות הראייה ותהליכי ריפוי שקימים מתחת לשכבת הציפוי של תאי האפיטל.
יש להמשיך עם טיפות הסטרואידים למשך מספר שבועות וגם עם הטיפות ליובש.
ובעיקר להעזר בסבלנות.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- הסרת משקפייםרוני26/06/2010
שלום
אני בת 20 ואני מרכיבה משקפיים מגיל מאוד צעיר.הבעיה שיש לי פזילה בעיניים.
השאלה שלי האם מי שיש לו פזילה בעיניים יכול לעבור הסרת משקפיים בלייזר?
הלכתי לרופא עיניים ואמרו לי שאני לא יכולה כי יש לי פזילה...
רציתי לדעת קצת פרטים, למה מי שיש לו פזילה לא יכול לעשות הסרת משקפיים בלייזר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אפשר
ד''ר נדב בלפר26/06/2010לעיתים לא. תלוי בפרמטרים שונים. זה לרוב לא יטפל בפזילה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- התלבטות...רות20/06/2010
אני בת 29 מרכיבה משקפיים לשיפור הראייה מרחוק -3.00 מתלבטת כבר הרבה זמן אם לבצע ניתוח להסרת משקפיים
רציתי לשאול מס' שאלות:
1. איך הניתוח משפיע, אם בכלל, על הראייה בטווח הארוך, לכשאזדקק למשקפיים לשיפור הראייה מקרוב?
2. האם בעקבות הריונות ולידות עתידיים עלולה שוב הראייה להתדרד כך שאזדקק שוב למשקפיים או לניתוח נוסף?
3. האם יש הבדלים מהותיים בין המכונים השונים שמבצעים את הניתוח?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחכה לתשובה
רות23/06/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירההתלבטות-תשובה
ד``ר עמי הירש24/06/2010רות שלום,
1. לא תמנעי את הצורך העתידי בהרכבת משקפי קריאה במצב של זוקן ראייה.
2. רק במקרים של הריונות לא תקינים, כגון סכרת הריונית, אז עשויה להיות השפעה על הראייה.
3. ישנם הבדלים בסוגי המכשירים הקיימים בין המרכזים, גם ברמת הבדיקות המקדימות, וגם ברמת מיכשור הניתוח. רק ברשת "עיניים" יש מערכת של INTRALASIK המאפשר את הרמת המתלה הטיפולי באופן ממוחשב ומדוייק וכן את טכנולוגיית ה CV בעלת ה Iris Registration המאפשרת גם מיקוד בקשתית ולא רק במבנה הקרנית.
בברכה
דר' הירש עמי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- PRK מונוויז'ן לפני חודש וחצישרית20/06/2010
שלום רב!
ראשית אני מודה לכם על הפורום הנפלא.
ברצוני לשאול את השאלה הבאה:
עברתי ניתוח מוויז'ן. הראיה לרחוק הסתדרה מצויין אך לצערי אחרי חודש וחצי הראייה לקרוב חלשה מאד. האם לרכוש משקפי קריאה? או שזה עלול לגרום לעיניים אצלניות בנוגע לראיה לקרוב? האם יש סיכוי שהראיה לקרוב תסתדר?
תודה מראש
שרית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הייתי מחכה עד לתוצאה סופית עוד כמה
ד''ר נדב בלפר21/06/2010חודשים. אין בעיה להרכיב משקפיים בינתיים - כנראה לא ישפיע על התוצאה הסופית
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- עיניים אדומות 3 חודשים לאחר ליזרמנחם20/06/2010
שלום
עברתי ניתוח להסרת משקפים לפני 3 חודשים
אני עדין משתמש בטיפות לחות ריפרש טירס כמה פעמים ביום,
שאני קם משינה או כשאני נחשף לשמש וכן לאחר מקלחת העיניים שלי נהיות מאוד אדומות
ומאוד יבשות גם הטיפות לא עוזרות באופן מלא והעיניים שלי נשארות אדומות קצת כל הזמן
כמו"כ לפני חודש היה לי דלקת בעין ואז הרופא אמר לי להשתמש בדקסאמיצין במשך 10 יום
יש לצין שזה היה משפיע מאוד טוב כך שלא היתי צריך טיפות לחות וגם העיניים היו לבנות
אבל כשהפסקתי לשים זה חזר למצב המתואר לעיל אשמח לקבל חוות דעת
נ.ב. אני נמצא בחו"ל ולראות רופא עיניים מאוד יקר כאן כך שזה רק אם אין ברירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יובש
ד''ר נדב בלפר20/06/2010זה ללא ספק המצב. דקסאמיצין מקטינות את הדלקת וכך העיניים פחות אדומות - אך לא טוב להשתמש בהן לטווח ארוך
נסה לשנות את סוג תחליפי הדמע.... אולי מוצר אחר יהיה טוב לך יותר
רצוי ללא חומר משמר.
חשובה ההתמדה (אין יותר מדי - שים כמה שיותר)
טיול נעים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירהסוגי טיפות
מנחם22/06/2010קודם כל תודה רבה על התשובה!
זה מאוד מרגיע..
אם אפשר שמות של סוגי טיפות נוספים שאין בהם מרכיבים בעיתיים
(אמרו לי שאם זה מתאים גם למשתמשים בעדשות מגע סימן שזה טיפות בטוחות לשימוש גם בכמות)
ושאתה אומר אין בעיה וכמה שיותר זה ממש אפי' 6 פעמים ביום?
כמו"כ כמה זמן לוקח לעיניים להבריא לגמרי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירהאפשר גם 6 פעמים ביום
ד''ר נדב בלפר22/06/2010לדוגמא: רפרש, ג'נטיל, הילו קומוד, הילורוניקס, ציסטיין, טירס נטורל, ועוד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




.jpg)