זוגיות בצל מחלת נפש

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • זוגיות בצל מחלת נפש
    אבי
    27/10/2009

    הי.
    אנו נשואים כ3 שנים אחרי חברות של מספר שנים דומה, אשתי ואני בני 27.
    אשתי נפגעה מינית בילדותה בהיותה כבת 10.
    לאורך השנים הוזנחה מאד הפגיעה הזו למרות שהביטוי שלה היה באנורקסיה ובדיכאון קליני חמורים.
    רק לאחרונה ולאחר הרבה מאמץ נפשי היא החלה לטפל בכך ע"י פסיכיטר (תרופות אנטי דכאוניות) ופסיכולוג קליני לטיפול פסיכולוגי במקביל.
    אפשר להבין כמה השפעה יש לדברים על הזוגיות שלנו.
    מבחינה רגשית היא מנותקת באופן כמעט מוחלט מרגשותיה - לא יודעת מה נעים לה או לא ומתי ואם בכלל... לא לומדת או מנסה להכיר את הצרכים הרגשיים שלי, לא מתעניינת ברגשות הסביבה, יחסים בין אישיים (עבודה וכו') לא מוצלחים מתקשה בלהביע ולקבל אמפתיה ועוד...
    מבחינה מינית המגע הפיזי - שואף ל 0, יחסי מין בתדירות נמוכה (כ10-12 פעמים בשנה), זמן קיום יחסי המין מאד קצר ואם הוא מתארך היא מאבדת סבלנות - מה שכמובן מקצר אותו... היא לא סובלת מגע שפתיים על כל מקום בפניה - כולל נשיקה, לא מסוגלת בשום פנים לגעת באיזור איבר המין שלי ובסביבתו ברמת סלידה ממש. מעבר למגע ההכחי לצורך קיום יחסים כמעט ואין מגע - כל מגע אחר
    הגעתי למצב שבו אני כבר לא בריא נפשית מעבר לחרמנות ולתסכול שאני מנסה תמיד לדכא (ודי מצליח לשמחתי/צערי) אני די מאבד את הסבלנות אל כל הסיטואציה.

    חשבתי שמין מהצד יכול לשחרר את המתח הזה. ניסיתי - אכן מרגיע. אבל ממש לא מספק את הצורך בבת זוג.

    לא רוצה לעזוב אותה.

    אבי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זוגיות בצל מחלת נפש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פשוט בעל מדהים.

    א'
    27/10/2009

    מישהו יכול לעזור לו כאן?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאבי

    שלי פסטרנק כץ
    01/11/2009

    הי אבי,

    הסיפור שאתה מספר הוא אכן מורכב מאוד ולכן אין דרך שבה אפשר יהיה למצוא פתרון בשלט רחוק.

    מעיון בדבריך אני מתרשמת שאתה בחור אינטיליגנטי ולבטח העלית את הדברים על הכתב כדי להוריד קצת עול מעצמך, לשתף אחרים ולשמוע תגובות מאנשים.

    הסיפור שלכם הוא מאד לא פשוט ולכן ברור לכולנו שכדי לנסות לפתור לא מספיק להשתמש בכדורים נגד דיכאון אלא גם לטפל בבעיה מהשורש. יחד.

    אתה לא כותב מה מצב מערכת היחסים ביניכם באופנים אחרים ולא מציין אם אתה אוהב את אשתך או פשוט לוקח אחריות מכיוון שאתה יודע מה עבר עליה בעברה. מצד שני אתה כן כותב שאתה לא מעונין להפרד ממנה.

    לכן, רק יעוץ זוגי מקצועי מלווה בשיחות שלה עם פסיכולוג ושל שניכם עם הדרכה נכונה יוכלו להביא לפתרון מתאים. לא, לא יהיה פשוט אבל אין לי ספק שאם שניכם אוהבים אחד את השני ותקחו את הנושא ברצינות תפיקו הנאה גדולה כבר בדרך והיחסים הזוגיים שלכם יעמיקו גם כן.

    אגב, מה היא חושבת על כל העניין? דיברתם על זה בכלל?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו