מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שיתוק חלקי של כף הרגל שמאל +DROP FOאלכס ש21/07/2013
שלום, אבקש התייחסותך
באופן פתאומי קיבלתי שיתוק חלקי של כף הרגל ואושפזתי ההבחנה היתה DROP FOOT ונשלחתי להלן התוצאות:
מותני -
L4-L5 בלט דיסק דיפוזי ואינטרה פורמינילי מינמלי עם לחץ קל על השק הדורלי והצרות פורמינות נוירליות דו צדדי,ללא לחץ על עמוד השידרה.
גבי-
בגדר הנורמה
צווארי-
C4-C5 בקע דיסק אחורי מרכזי קטן עם לחץ מינימלי על השק הדורלי,ללא לחץ על חוט השידרה.
C5-C6 בקע דיסק אחורי וצדדי עם לחץ על השק הדורלי ועל חוט השידרה.כמו כן עם הצרות של תעלה הספינלית.בחוט השידרה משמאל אחורי לבקע מודגם מוקד אות חריג זעיר.
C6-C7 בקע דיסק אחורי מרכזי וצדדי מימין הגורם ללחץ ניכר על על חוט השידרה. פורמן נוירלי מימין והצרות של תעלה הספינלית.בשני צידי חוט השידרה אחורי לבקע מודגמים מוקדי אות חריג.
לסיכום:שינויים ניוונים במרווחים הפיסיקליים בקע דיסק ב 6-7C,5-6C עם לחץ על חוט השידרה והצרות של תעלה הספינלית, כמו כן עם שינויי מיאלומליציה בחוט השידרה.
שאלתי האם זו הסיבה לDROP FOOT ולשיתוק ? האם זה מצריך ניתוח ? כיצד עלי לפעול ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיתוק חלקי של כף הרגל שמאל +DROP FO - תגובה
ד``ר ליאור מרום23/07/2013לא אוכל להשיב על שאלתך המצוינת ללא בדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בליטה בעמוד השדרה וכאביםאמיר21/07/2013
שלום רב,
שמי אמיר , אני בחור בן 29 , בריא בד"כ ללא פגיעות/שברים ,רזה ולא גבוה
לפני כשבוע/עשרה ימים החל לי כאב גב באמצע הגב באזור עמוד השדרה ולאחר יומיים הכאב התגבר והבחנתי בבליטה קשיחה קטנה בעמוד השדרה (זה מרגיש כאילו החוליה בולטת אך ממש בליטה של כ2 מילימטר ולא יותר )
במגע בבליטה הזו אני חש כאב בעמוד השדרה וללא מגע יש לי כאב שמוקרן מהאזור הזה על הגב התחתון , לעיתים הכאב חזק מאוד ולעיתים כאב חלש
לפני כיומיים התחלתי להרגיש מעין הרגשת שריפה באזור הזה סביב הבליטה ובאזור הגב התחתון ואתמול החלו לי כאבים בגב העליון מסביב לעמוד השדרה באזור השכמות (יתכן והכאבים בשכמות הם מלחץ)
לפני כשבוע ( כשלושה ימים אחרי שהחלו הכאבים והופיעה הבליטה ) ניגשתי לרופאת המשפחה ששלחה אותי לצילום רנטגן רגיל ללא הפניה לאורטופד
מאחר ואני הרבה בדרכים ועובד פיזית דיי קשה ולאחרונה התחלתי לנסוע באופניים (באותה תקופה גם החלו לי הכאבים) החלטתי על דעת עצמי לגשת עם הצילום של אזור הגב לאורטופד , האורטופד(שהוא מומחה לפריצות דיסק ומנתח) הסתכל בצילום ואמר שמבחינת פריצות דיסק וכו' אין לי כלום ושהבליטה הזו יכולה לנבוע מפצע פנימי וכו' ושאגש אם אני רוצה לרופא עור
רופאת המשפחה אמרה שזה לא נראה לה כמו ציסטה או פצע מאחר וכשמזיזים את העור בגב הבליטה הקשיחה(לא רכה כלל) נשארת על החוליה ולא זזה עם העור/שומן
הרופאה שלחה אותי לאולטרהסאונד רקמות רכות בגב ואמרה שאם הכאב מתגבר שאפנה למיון
השאלה שלי היא כזאת , האם מישהו מכיר מקרה כזה של בליטה קשיחה שהופיעה בעמוד השדרה על החוליה וגרמה לכאב כזה?
האם זו תופעה שכיחה ?
האם מצילום הרנטגן שעשיתי היה ניתן לגלות גידולים באזור הזה ?
האם כדאי לפנות למיון מאחר ויתכן ומשהו לוחץ לי על העצבים בעמוד השדרה.?
תודה מראש
בברכה,
אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פתרון לכאב
אילן באך21/07/2013אמיר שלום,
שמי אילן באך, אני מטפל בדיקור סיני ומתמחה בבעיות אורטופדיות וכאב.
איני מכיר באופן ספציפי את הבעיה שלך אך אני כן יכול להגיד לך שטיפלתי במטופלים אשר סבלו מבעיות דומות לשלך.
אני חושב שזה טוב שאתה בוחן את הבעיה שלך לעומק ועושה את כל הבדיקות הנחוצות כדי להבין מה מקור הבעיה.
המון מטופלים אשר סובלים מכאבים באזור עמוד השדרה לא מאובחנים מבעיה ספציפית אלא מוגדרים כמטופלי כאב, שבסופו של דבר פונים לטיפול התרופתי שלא תמיד מטיב.
דיקור סיני יכול לעזור לך מאוד. הדיקור הוכח במחקרים רבים כיעיל מאוד לבעיות הכאב והאורטופדיה.
אתה מוזמן להתייעץ איתי בכל נושא,
אילן באך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי גב תחתון לאחר לידהתמנע20/07/2013
ארבעה חודשים לאחר לידה ארוכה וקשה שהסתיימה בניתוח קיסרי, החלו אצלי כאבי גב תחתון חזקים בצד אחד. בימי השיא של הכאבים לא הייתה מסוגלת לתפקד בכלל, לא להתכופף ולא להרים שום דבר (למשל את בתי.) הכאבים התחזקו לאחר מנוחה ושכיבה, והורגשו בעיקר בתנועה. כששמרתי על גב זקוף זה היה בסדר, אבל כל תנועה של כיפוף או פיתול כאבה מאוד. דיקור סיני עזר, אבל אני חושבת שמשהו שם עדיין לא בסדר, והאזור רגיש וכואב לאחר הליכה או מאמץ אחר.
אציין שבמהלך ההריון אמנם לא עליתי הרבה במשקל, אבל בשלב מסוים סבלתי מחולשה קיצונית של אזור האגן, על כדי חוסר יכולת לשאת את הגוף בהליכה, ונאלצתי להישאר לשכב או לשבת ימים שלמים. כמו כן סבלתי מכאבים עזים באזור הטבור.
במהלך הלידה קיבלתי זריקה אפידורלית, ואפידורל במינון גבוה בשביל הניתוח. אני מציינת את הדברים האלה בשביל האפשרות שיש קשר לכאבים הנוכחיים.
ממה עשוי לנבוע הכאב הזה? ומה יכול לפתור אותו?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי גב תחתון לאחר לידה - תגובה
ד``ר ליאור מרום20/07/2013תמנע שלום,
רמת שאלותייך אינה יכולה להיענות בפורום אינטרנט, מומלץ לך להיפגש עם מנתח עמו"ש על מנת שיבדוק אותך ויציע דרכי טיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מניפולציה על שבר בעמוד השדרהחיים19/07/2013
הגעתי לדוקטור שלדון שטיין לאחר שאובחן שבר דחיסה בחוליה D7 כתוצאה מתאונה.
ד"ר שטיין ביצע מניפולציה תוך כדי חיבוק שלי מקדימה ולחיצה על עמוד השדרה
מאז הכאבים הוחמרו באופן משמעותי ומקרינים לידיים ולצוואר
האם נוצר נזק נוסף כתוצאה מההליך שבוצע?
מה ניתן לעשות בנושא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מניפולציה על שבר בעמוד השדרה - תגובה
ד``ר ליאור מרום19/07/2013חיים שלום.
למיטב ידיעתי אין מנתח עמו"ש בשם כזה רשום בישראל.
ממליץ מאוד להבדק בהקדם אצל מנתח עמו"ש מוכרנזק עשוי להגרם בצורה כסו ובוודאי שטכניקה זו אינה ידועה או מקובלת......* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקע דיסק עם סדק אנולרימשה17/07/2013
מה המשמעות של בקע דיסק עם סדק אנולרי ? האם זה אומר שהחומר הגלטיני יצא החוצה ? האם בקע כזה יכול להספג ? יכול להתקן ?
(מדובר על דיסק צווארי)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקע דיסק עם סדק אנולרי - תגובה
ד``ר ליאור מרום17/07/2013משה שלום. לפענוח בדיקות אין שום משמעות ללא ההקשר הקליני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההקשר קליני
משה17/07/2013יש הקשר קליני (זרמים בכל פלג גוף תחתון) אבל הסיבה ששאלתי שאלה כללית היא שאם הייתי אומר את ההקשר הקליני לא היית עונה לי על השאלה והיית אומר לי להתייעץ עם מומחה עמוד שדרה ומכוון שאמרו לי לא ללכת לניתוח כרגע (נוירוכירוג הזמין לביקורת, אורתופד עמ"ש אמר שאפשר להמשיך טיפול שמרני ונוירולוג אמר שאני תקין נוריולוגית) אני מנסה להבין את הממצאים בהקשר האקדמי שלהם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההקשר קליני - תגובה
ד''ר גד ולן17/07/2013כל בעייה שהיא בדיסק צווארי אמורה לגרום לסימפטומים בגף עליון ולא בגפיים התחתונות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהומה קורה במקרה של לחץ על חוט השדרה
משה18/07/2013האם גם אז חייבים להיות סימפטומים בפלג גוף עליון (שהיו ונעלמו כלא היו) ?
(עמ"ש מותני תקין)
ואני חוזר בבקשה שוב לשאלה המקורית שלי:
מה המשמעות של בקע דיסק עם סדק אנולרי ? האם זה אומר שהחומר הגלטיני יצא החוצה ? האם בקע כזה יכול להספג ? יכול להתקן ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהומה קורה במקרה של לחץ על חוט השדרה - תגובה
ד``ר ליאור מרום18/07/2013בחלק מהמקרים הוא נספג. אי אפשר לתקן אותו למעט בניתוח שמוציאים אותו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בגב התחתוןמיטל15/07/2013
שלום,
לאור כאבים חוזרים ונשנים בגב התחתון נשלחתי לבדיקת רנטגן שממצאיה הינם:
*ממצאים:
ישור של הלורדוזיס המותני. הצרות L-5-S-1.
מה זה אומר?
חשוב לי לציין שהכאבים אינם חולפים. מה ניתן לעשות?
תודה מראש,
מיטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בגב התחתון - תגובה
ד``ר ליאור מרום17/07/2013צילום אינו מספק באבחנה. יש להתייעץ עם מנתח עמו"ש פורמלית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דעתכם הערכתכם בנוגע חמצב בריאותייוסי12/07/2013
שלום רב לרופאים נכבדים.
אני בן 55. לפי בדיקה קרדיולוגית ונברולוגית,הכל בסדר אצלי.
לפי בדיקה אוטופדית,צילומי רנטגן ו CT ו EMG
שינויים ניווניים קלים בגופי חוליות C6-7
שינויים ניווניים מזעריים במספר גופי חוליות,עקמת מזערית קמורה ימינה.
שינויים דיסקוגניים בגובה חוליות L5-S1
C4-C5-C6-C7-D1 היצרות המרווח בלט גרמי ניכר לאחור. לחץ ניכר על השוק, היצרות מוצא השורשים. L3-L4-L5 בלט דיסק היקפי קל,לחץ קל על מוצא השורשים. L5-S1 היצרות המרווח בלט דיסק קל על לחץ על מוצא השורשים.
לפי בדיקת EMG נצפתה פגיעה בשורשי העצב L5-S1
מה גורם למה ומה קשור למה? כאבים ותחושות שאני סובל מהם מזה כשנתיים.
כאבים חזקים בבית החזה,תחושת זרמים וחשמל במקמות האינטימיים,כאבים רגליים בעיקר רגל שמאל מאזור הישבן והירך לאורך הקרסול וכף הרגל,היכווצויות שרירים ותחושת נימולים בשתי רגליים ודקירות שריפה בכף רגל שמאל. תרופות טרמדקס ליריקה אתופן ארקוקסיה וזיקות תחת שיקוף בב"ח, לא שיפרו את מצבי. אותם כאבים ותחושות כל יום. האם טיפול ניתוחי יעזור לי לשפר את מצב בריאותי? גם אחרי ניתוח אני אסבול מכאבים ותחושות הללו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דעתכם הערכתכם בנוגע חמצב בריאותי - תגובה
ד``ר ליאור מרום14/07/2013יוסי שלום,
שאלותיך אינם יכולות להיענות בפורום אינטרנט.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר פריצת דיסקאבי12/07/2013
שלום,
לפני 3 שבועות עברתי ניתוח צריבת דיסק.
לפני הניתוח עברתי צילום לעמוד השדרה ותוצאות הבדיקה היו:
- בלט דיסק קל L3-L4, L2-L3.
- בלגנינג דיסק דיפזי בגובה L4-L5, L5-S1 גורמים ללחץ על השק התקאלי ולנקב עצבי דו צדדי ללא סםיינל סטנוזיס.
חשוב לי להזכיר שהכאבים הם בירך שמאל רק בעת העמסה, הליכה ממושכת, עמידה ממושכת וספורט אני כבר לא משחק המון זמן (וזה גורם לעליה משמעותית במשקל).
הלכתי לרופא ואמר לי שהוא הולך לעשות ניתוח לא כואב שנקרא צריבת דיסק, ולמרות כל מה שכתוב לעיל הוא החליט לבצע את הניתוח ב L4-L5 וכך כתוב גם בתעודת השחרור.
היום אני אחרי 3 שבועות מהניתוח, ועדיין מרגיש כאבים באותו מקום ואותו הדבר.
* האם בכלל 3 שבועות זה זמן מספיק לניתוח כזה?
* האם ייתכן שהניתוח לא עבר בהצלחה?
* אם הניתוח לא עזר לי, מה אפשר לעשות?
חשוב לציין שאני בן 26 ומת כבר לחזור לשחק כדורסל, אני לא יודע כבר אם ניתן לחזור לעשות פעילות ספורט כלשהי כי אפילו הליכה בטיילת אני כבר לא יכול לעשות.
תודה רבה ואשמח לתשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאחר פריצת דיסק - תגובה
ד''ר גד ולן14/07/2013אני מתקשה לענות ללא עיון בבדיקה עצמה. ייתכן והניתןח לא יעזור ואז תצטרך לשקול מה לעשות הלאה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאחר פריצת דיסק - תגובה
ד''ר גד ולן14/07/2013אני מתקשה לענות ללא עיון בבדיקה עצמה. ייתכן והניתןח לא יעזור ואז תצטרך לשקול מה לעשות הלאה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי גב משתקיםמרינה10/07/2013
אני בת 52, וסובלת מכאבי גב תחתון משתקים כבר כחודש.
הכאבים מצויים באיזור חוליות L4, L5.
עשיתי צילום רנטגן ובתשובה כתבו:
"שינויים אוסטאוכונדרוטיים בפלטות הדיסקליות של חוליות גביות עליונות".
האם אפשר הסבר מה זה אומר? ומה עלי לעשות עכשיו?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי גב משתקים - תגובה
ד``ר ליאור מרום14/07/2013זה לא אומר דבר,.
מצטער, אך הסברים נוכל לתת לאחר בדיקה, ככה עושים רפואה נכונה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיזו בדיקה עלי לעשות?
מרינה14/07/2013איזו בדיקה עלי לעשות? לאיזה רופא עלי ללכת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיזו בדיקה עלי לעשות? - תגובה
ד``ר ליאור מרום17/07/2013מנתח עמוד שדרה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרשות אחרי ניתוח כריתת דיסק מותניאפרת06/07/2013
שלום, לפני כמה ימים עברתי ניתוח כריתת דיסק מותני L5S1. היום הרגשתי כאב מוזר מאזור הניתוח כאילו משהו זז וכשהחליפו לי את התחבושת גילינו כי יש הפרשות חומות וצהובות מאזור הניתוח. בפצע עצמו יש הפרשה מוגלתית צהובה לבנה. יש לציין כי אין לי חום או כאבים אחרים. האם עליי ללכת לחדר מיון או שמה לחכות למחר בבוקר לרופא שלי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרשות אחרי ניתוח כריתת דיסק מותני - תגובה
ד''ר גד ולן07/07/2013אני ממליץ לך לפנות בהקדם לחדר המיון בביה"ח בו נותחת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גב תחתון עם הקרנות לרגל ימיןאלי03/07/2013
שלום,
אני משחק כדורסל חובבני פעמיים בשבוע ולאחרונה חויתי כאבי גב תחתון עם הקרנות לאגן ולרגל ימין. נשלחתי לעשות CT. היות והרופא שלי יצא לחופשה אודה להתייחסותכם.
התוצאות:
א. לפי הפלנר: מודגמת עמדה לורדוטית תקינה. עקמת קלה לימין .
ב. בחתכים אקסיאליים:
מעבר גבי מותני תקין .
בגובה L1-L2: מיבנה גרמי תקין.
בלט מינימלי של דיסק מסוייד . לחץ קל על מוצא השורשים .
בגובה L2-L3: היצרות המרווח.
בלט הקפי קל של דיסק . לחץ קל על השק ועל מוצא השורשים .
בגובה L3-L4: היצרות המרווח.
בלט הקפי קל של דיסק . לחץ קל על השק ועל מוצא השורשים .
בגובה L4-L5: היצרות המרווח .
בלט מרכזי של דיסק . לחץ קל על השק , היצרות התעלה ומוצא השורשים .
בגובה L5-S1: היצרות המרווח .
בלט דיסק מסוייד עם לחץ קל על מוצא השורשים .
האם זה חמור או רק טיפול תרופתי/פיזיוטרפי?
האם אני יכול להמשיך לשחק?
תודה,
אלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יש לך פתרון מצויין: שיטת ההיפוך
ד"ר שדה08/07/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה זה?
אלי08/07/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאשמח לתשובת רופאי הפורום ולא יועצים
אלי08/07/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רצס הלטרליירון03/07/2013
שלום רב,
בבדיקת סי טי עקב דלקת שנוצרה לאורך כל רגל שמאל נמצא כי ברצס הלטרלי ב L5 לכיוון S1 יש מילוי של רקמה רכה וכן יש בלט דיסק דיפוזי מינימלי ללא היצרות של התעלה.
מה זה אומר?? האם יש חשד לפריצת דיסק או שאין קשר?? מה המשמעות של מילוי רקמה רכה??
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רצס הלטרלי - תגובה
ד``ר ליאור מרום03/07/2013ירון שלום,
זה אומר ככל הנראה פריצת דיסק,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפחתת גובה של מרווח חולייתיטניה26/06/2013
שלום רב,
בת 43 לאחרונה כאבים מאוד חזקים מהצוואר דרך יד שמאל ועד לכף הרגל
בצילום עמוד שידרה צווארי ממצא: הפחתת גובה של מרווח חולייתיC5-C6 הופניתי לאורתופד עד שהתור יגיע מבקשת תשובה מה זה אומר
בברכה
ותודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפחתת גובה של מרווח חולייתי - תגובה
ד``ר ליאור מרום03/07/2013טניה שלום,
זה לא אומר כלום ללא הקשר קליני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחרי לידהנועה23/06/2013
שלום,
אסביר מקרה שקרה לי ואודה לכם אם תתנו את דעתכם מה זה יכול להיות.
בזמן שהייתי בחדר הלידה הגיעה רופאה לשים לי את האפידורל, היא דקרה אותי מספר רב של פעמים ואמרה שהיא לא מוצאת את הנקודה, דקרה ללא הפסקה ואמרתי לה שהכאב של הדקירות בלתי נסבל ושאני כבר לא יכולה והאחות שהייתה שם אמרה לה שאולי היא תקרא לרופא אחר אבל זו אמרה לה שאין צורך ואז היא הפסיקה הכל והלכה.
בסוף לא קיבלתי את האפידורל ושאלתי למה זה קרה כל זה? למה דקרה אותי כל כך הרבה אז המיילדת אמרה לי "היא בן אדם אנשים טועים, בן אדם עושה טעויות לפעמים" אז שאלתי מה יהיה אז היא אמרה שיגיע יותר מאוחר רופא יותר מנוסה שיעשה את האפידורל. אמרתי לה שנורא כואב לי הגב ואם זה לא מזיק כל הדקירות האלה אז היא אמרה שממש לא כי לא הזריקה את החומר רק דקרה.
בבוקר למחרת שאישרו לי לקום מהמיטה עד מחרתיים אני הולדכת עקום ולא יציב ואני לא מבינה אם זה מזה אן מהלידה...
מה זה יכול להיות? מה האפשרויות הקיימות? האם כדאי להתריע על כך? אני עדיין בבית חולים ובחששות שאולי משהו קרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אחרי לידה - תגובה
ד``ר ליאור מרום25/06/2013מזל טוב,
הפורום לא מבצע דיון אקדמי בסגנון שאת מבקשת.....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ חוליות על עצברוביק21/06/2013
ד.נ.
איזה טיפול שמרני, אם בכלל, יעיל כנגד כאבי גב תחתון עם הקרנה לאחת הרגליים, לאחר שכבר בוצע ניתוח לפני כמה שנים, והמנתח הבהיר שאין טעם בניתוח נוסף. המצב הבעייתי הוא לחץ של חוליות ע"ש על עצב. בברכה, ריבי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ חוליות על עצב - תגובה
ד``ר ליאור מרום25/06/2013רחל שלום,
אני לא מכיר טיפול שמרני שמחליף ניתוח.
ממליץ לשמוע דעה נוספת - אם יש לחץ על העצב הפתרון הוא ניתוח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחוו"ד שנייה תומכת
אלי25/06/2013ד"ר מרום הנכבד שלום,
חוו"ד שנייה תמכה בקביעת המנתח הראשון. ושניהם אמינים עלי מאוד, והם בעלי שם, עם רקע מצוין וניסיון רב. האם פציינט כאמור נדון, בנסיבות אלה, לסבול דרך קבע בשארית חייו, פרט לשימוש במשככי כאב? בברכה, ריבי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)




