מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- נגע סקרלוטיבתיה13/09/2013
שלום רב
בת 46 סובלת מכאבי גב תחתון קרוב לשבעה חודשים,לפני חודש עברתי סיטי וקיבלתי תוצאות יש שינויים ניווניים בעמוד שידרה אבל הדבר שהכי מפחיד אותי שיש נגע סקרלוטי בחוליה d 5 לא ידוע מה טיבו מה זאת אומרת האם זה גידול סרטני מה הלאה ? מה עושים? ומה זה שינויים ניווניים? אודה על התשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נגע סקרלוטי - תגובה
ד``ר ליאור מרום13/09/2013שלום. נגע סקלרוטי בד"כ אין לו כל משמעות. התיעצי עם מנתח עמו"ש פורמלית שמא צריך המשך ברור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רח בן צבי 50 גבעתייםשושנה12/09/2013
קיבלתי תוצאות של מיפוי עצמות הייתי רוצה לקבל הסבר נוסף למונחים בממצאים וכן לאיזה סוג רופא לפנות. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רח בן צבי 50 גבעתיים - תגובה
ד``ר ליאור מרום12/09/2013לאורטופד כללי ומשם להמשך במידת הצורך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- 2פריצות דיסק הומלץ על ניתוחארז יצקן11/09/2013
שלום
הומלץ לי על ניתוח כריטת דיסק
אני מתגורר בקוסטה ריקה והתייעצתי עם מיטב הרופאים פה
וישנו ניתוח חדש אשר מחליפים את הדיסק בדיסק מלאכותי
המומחים פה טוענים שהמון ספורטאים עברו את הניתוח וחזרו לתפקד
אני בעצמי עושה המון ספורט ומעוניין לחזור לחחים הנורמליים שלפני הפציעה
האם השיטה הזאת מוכרת בישראל ומומלצת ??
אני מצרף תמונה של הדיסק המלאכותי שהציעו לי להתקין
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 2פריצות דיסק הומלץ על ניתוח - תגובה
ד``ר ליאור מרום12/09/2013כמובן שעושים. זה לא הומצא בקוסטה ריקה . ...
יש לכך התוויות ספציפיות וזה לא מתאים לכל אחד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תחושות בגב תחתון עם הקרנה לרגלronen07/09/2013
שלום רב ,
בן 36 בריא בד"כ ועוסק בספורט,לפני כשלושה חודשים בנסיעה ברוורס במהירות נמוכה מאוד נכנסתי במדרכה גבוהה מאז יש לי תחושות עד כאב קליל בגב התחתון בצד ימין(בדיוק בעצם מעל הטוסיק) עם הקרנה לרגל ימין לכל אורכה כולל בשוק.בפעולות מסיביות עם רגל ימין יש תחושה מוזרה אבל שלא מונעת ממני להמשיך לתפקד.
התחושה היא שיש כאילו חוט מתנדנד לאורך רגל ימין עד לשוק .
עשיתי צילום :"גבי תחתון ומותני סקלרי AP+LAT".
"מבנה,צורה,גובה ומנח של חוליות תקין,מרווחים תקינים בין חוליות ע"ש מותני,לסיכום בדיקה תקינה"
שאלתי היא :
* אני מרים משקולות (אציין שמשקלים נמוכים בלבד עד 10 קילו בכל יד) ועושה תרגילי כח פעמיים בשבוע כתפיים וכו',ולעיתים בזמן הרמת משקולות או תרגילי כח אחרים יש תחושות (לא כאב) בגב בצד ימין עם הקרנה לרגל...
עשיתי ניסוי והפסקתי חודש עם התרגילים אבל התחושות הם ממילא נשארו אותו הדבר האם עליי להפסיק להתאמן בחדר כושר עם תרגילי כח לפחות לחודשיים שלושה ואז לראות מה קורה ? או שהיות וזה כאב לא משמעותי ורק תחושה כדאי להמשיך+תרגילים לחיזוק הגב עם מדריך חדר כושר שכבר נתן לי כמה תרגילים ?
* במידה ועליי להפסיק האם אוכל להמשיל עם אירובי ? (סטפר,קרוס שחייה וכו')
תודה מקרב לב
נתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תחושות בגב תחתון עם הקרנה לרגל - תגובה
ד``ר ליאור מרום12/09/2013שלום. שאלתך חורגת ממטרת הפורום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתחושות בגב תחתון עם הקרנה לרגל - תגובה
ד``ר ליאור מרום12/09/2013שלום. שאלתך חורגת ממטרת הפורום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעילות ספורטיבית +פריצת דיסקארז קינן05/09/2013
ד"ר מרום שלום רב!
אני מתנצל מראש על אורך ההודעה, פשוט יש לי המון שאלות...
אני בחור צעיר בן 30 סובל משתי פריצות דיסק :L4-L5 ו- L5-S1. טופלתי במרפאתך בטבעון בעבר. לאחר טיפולי פיזיוטרפיה ו-3 זריקות אפידורליות וכשנתיים במצב תקין לחלוטין. בחודשים האחרונים התחלתי לשחות בסגנון חתירה וכעת מעוניין לשלב פעילות בחדר כושר. יש לי מס' שאלות בנוגע למס' תרגילים שונים:
1. האם יש בעיה לבצע עליות מתח ופולי אחורי (לעורף)?
2. תרגילי בטן שונים - האם יש הגבלה על תרגיל מסויים?
3. תרגילי חזה - האם יש בעיה לבצע פרפר בישיבה ושכיבות שמיכה?
4. האם ישנו תרגיל כלשהו שאני יכול לבצע על מנת לעבוד על שרירי הכתפיים (כמובן ללא משקולות חופשיות בעמידה)?
5. האם ישנה בעיה לבצע סקווד בישיבה של 45 מעלות?
אודה לך מראש אם תוכל להתייחס לכל השאלות.
תודה רבה!!!!1* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעילות ספורטיבית +פריצת דיסק - תגובה
ד``ר ליאור מרום12/09/2013שאלותייך חורגות מגבול הטעם הטוב וממטרות הפורום.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח בעמוד שדרה צווארי?רוני31/08/2013
שלום
יש לי כאבים בצוואר מעל שנה עקב תהליכי ניוון ושחיקה
בבדיקות בזמנו נמצא:
בלט דיסק ב C3-C4 לוחץ על שק טקלי
מפרק דנטו אטלנטי מוצר במידה קשה
ארטרופטיה ניוונית קשה ב C4-C5-C6
הקטנה ברוחב התעלה של 30 אחוז
עברתי הזרקות סטרואידים לחלל האפידורלי,וטיפול בגלי רדיו-ולא הפחיתו את הכאב
בבדיקת MRI השבוע נמצא גם בקע דיסק מרכזי ב C3-C4 עם לחץ על שק דוראלי משיק לחוט השדרה
איזה ניתוח יכול לפתור בעיית הכאבים?
מה סיכויים וסיכונים בניתוח שכזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח בעמוד שדרה צווארי? - תגובה
ד``ר ליאור מרום31/08/2013רוני שלום,
נראה לך רציני לקבל המלצות לבעיה מסוג זה בפורום אינטרנט ????* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לדוקטורשיר30/08/2013
שלום,
אני בת 29 ויש לי מזה כשנה כאבים בגב התחתון בצד שמאל, עברתי MEI והאבחון הוא בקע דיסק בL1-S5. אני הולכת שלוש פעמים בשבוע, במשך שעה וארבעים דקות בכל פעם. בחודשיים האחרונים לאחר ההליכה הכאבים מאוד מורגשים (קשה לי אפילו לישון..) האם להפסיק בינתיים עם ההליכות? דבר נוסף האם זה טוב למתוח את הגב? כלומר ידיים על מוט של מתח ואז למתוח את הגב כלפי מעלה.. האם זה יכול להועיל או דווקא להזיק?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לדוקטור - תגובה
ד``ר ליאור מרום30/08/2013שיר שלום,
כאמור , הפורום לא משיב לבעיה אישית ופרטנית.
בכדי להשיב על כך ,התיעצי עם מנתח עמוד שדרה.
לאחר שהנ"ל ישמע אותך, יבדוק אותך ואת ההדמיה של הוא יציע דרכי טיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוף. תוצאות MRIיואב30/08/2013
שלום,
בתוצאה של בדיקת MRI לעמוד השדרה בעקבות בעקבות כאב גב תחתון וקורן לימין וחולשת רגל רואים את הפירוט הבא:
l4-5 בקע מרכזי ימני בלט ושינויים דיסקוגניים, התבלטות פצטוליגמנטרית - אימפריסה בולטת למדי של השק עם לטרליזציה לימין כולל באזור מוצא l5.
l3-4 - בקע מרכזי ימני האדרתי עם התמשכות ארוכה כלפי מטה מימין עד בסמוך לחלקו הפנימי של הנקב הימני ב l4-5. מימין אימפרסיה בינונית של השק.
l5-s1 בקע מרכזי שינויים דיסקוגניים השפעתם קלה וללא לטרליזציה ניכרת.
שינויים פחותים במרווחים אחרים, השפעתם קלה.
לא הודגמה קונפיגורציה ניאופלסטית.
כיצד יש להבין את המושג האדרתי כאן? האם יש חשד לתהליך סרטני או שההאדרה היא בעקבות הבקע והלחץ הקיים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחוף. תוצאות MRI - תגובה
ד``ר ליאור מרום30/08/2013יואב שלום,
תרגע, אין לך סרטן.
המשך יעוץ לא אינטרנטי עם מנתח עמו"ש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סובל מי NF1שמואל29/08/2013
שלום דר אני בן 48 סובל מי NF1 קשה הים גידול מוחי שפיר שטופל יש לי החמרע בסקוליוזיס הים ניתן לעסות משו אני מישתמש בחמצן ביגלל העקמת בבקשה דר הים יש הפשרות לעצור את העכמת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סובל מי NF1 - תגובה
ד``ר ליאור מרום29/08/2013שלום.
נשמח לנסות ליעץ במסגרת יעוץ המרפאות עמו"ש ברמב"ם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסתיידות שורשית בעצב בגובה t6 t7 nvלילך28/08/2013
הסתיידות שורשית בעצב בגובה t6 t7 מה זה אומר ? והאם כאבים בשד שמאל נובעים מבעיה זו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסתיידות שורשית בעצב בגובה t6 t7 nv - תגובה
ד``ר ליאור מרום29/08/2013שלום. צריך לראות את הבדיקה בעצמי כולל בדיקה כופנית בכדי לענות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיענוח סיטיעופר27/08/2013
שלום רב,
שמי עופר הופנתי לסיטי עמ"ש צווארי עקב סינדרום שורש צרביקלי מימין.
התוצאות: C6-C7 בלט דיסק אחורי דיפוזי קל. בלט דיסק אינטרה פורמינלי מימין וזיזים קטנים בגוף החוליה עם הצרות תעלת השורש הספינלי התעלה הגרמית תקינה.
בנוסף - C7-D1 לא ניתן להתייחס לדיסק בגלל ארטיפקטים.
אשמח לפיענוח \ משמעות התוצאות והאם אני צריך לעבור בדיקה חוזרת לגבי C7-D1.
תודה מראש,
עופר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיענוח סיטי - תגובה
ד''ר גד ולן27/08/2013עלייך לפנות להתייעצות עם מנתח ע"ש ורצוי להשלים את הבירור ע"י MRI עמוד שדרה צווארי.
הממצא ב-CT יכול להסביר את הכאב שלך אך רצויה השלמה ע"י MRI טרם שמתקבלת החלטה טיפולית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלט דיסק והריוןעינת25/08/2013
לד"ר שלום,
אני בת 41 ולפני כ 7 חודשים ילדתי את בתי הבכורה. בהמלך ההריון התחלתי לסבול מכאבי גב שהלכו וגברו. לאחר הלידה עוצמת הכאבים פחתה אך עדין יש לי כאבים על בסיס קבוע, מטרידים אך נסבלים בד"כ.
עשיתי CT ואלו הממצאים: L3-4 וגם L4-5 - בלט דיסק נושק לשק התקאלי וגורם להצרות פורמנלית דו"צ.
השאלות שלי:
1. מה המשמעות של הממצאים ומה השלכותיהן?
2. ברצוני לנסות להכנס להריון נוסף. האם ניתן במצב זה ללא גרימת נזק נוסף לגב? מה הסיכונים מבחינת הגב?
3. התחלתי לעשות פעילות ספורטיבית לפני כ3 חודשים: פילאטיס ושחית גב כפעמיים בשבוע. בנתיים אני לא מרגישה בשיפור ולפעמים אפילו יש לי כאבים חזקים יותר אחרי הפילאטיס/שחיה. האם יש דברים נוספים/ אחרים שיכולים לעזור לי?
4. האורטופד נתן לי לפני כחודש ארקוקסיה 90 מ"ג שלא עזרו. הרופא אמר לי להמשיך לקחת אותם אך אני חוששת לקחת את התרופה הזו שוב, בעיקר אם לא עזרה. האם ניתן לקחת אותן שוב והאם יש טעם אם לא עזרו לפני חודש?
5. איזה משככי כאבים מומלץ לקחת כשהכאבים הופכים לבלתי נסבלים (בעיקר בלילה)?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלט דיסק והריון - תגובה
ד``ר ליאור מרום29/08/2013ענת שלום.
שאלותייך חורגות מהמקובל למענה בפורום. לא ניתן לבצע יעוץ וירטואלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבלט דיסק והריון
עינת03/09/2013שלום,
אני סובלת מכאבים בגב תחתון ואגן עקב 2 בלטי דיסק (ואלו הממצאים: L3-4 וגם L4-5 - בלט דיסק נושק לשק התקאלי וגורם להצרות פורמנלית דו"צ).הכאב התחיל מההריון (לפני כשנה) ונמשך עד עתה.
ברצוני להכנס להריון. האם יש בכך סיכון להחמרה בגב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבלט דיסק והריון - תגובה
ד``ר ליאור מרום12/09/2013הריון באופן כללי מגביר את העקומה של עמ"ש המתני- על כל המשמעויות של זה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים חזקים סידןאריאלה25/08/2013
אני בת 30. יש לי כבר כחודש כאבים חזקים וכרוניים בחגורת הכתפיים, השכמות והצוואר.
הצוואר נתפס לי בכל שבוע כמעט.
נוגדי דלקת לא עזרו (ברקסין).
אני ב MBI נמוך מ - 19 כבר כמה שנים ואני צורכת מעט מאד מוצרים עם סידן.
האם יכול להיות שויטמין D או סידן יכולים לפתור לי את הכאבים?
האם יכול להיות שחוסר בהם הוא הגורם לכאבים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים חזקים סידן - תגובה
ד``ר ליאור מרום29/08/2013שלום. אנא הפני שאלתך לאנדוקרינולוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי גברותי21/08/2013
אני סובלת למעלה משנה מכאבי גב עקב תאונת דרכים. עשיתי כבר פיזיותרפיה ולקחתי כדורים ועדיין הכאב לא חולף. עשיתי בדיקת MRI
והתוצאות מראות על L4-L5 בלט מרכזי מתון עם לחץ מתון על השק התקאלי סריקה 41 במישורים האקסיאלים.
L5-S1 ללא פריצת דיסק משמעותית.
מה זה אומר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי גב - תגובה
ד``ר ליאור מרום27/08/2013רותי שלום. המשמעות שאינך זקוקה לניתוח ככל הנראה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי גב קשים מאודמיה20/08/2013
שלום רב אני בת 37 ומזה שנים רבות אני סובלת מכאבי גב קשים מאוד אשר פוגעים בתפקודי היומיומי. הכאבים מלווים אותי כל היום. כמו כן אני עם סוכרת נעורים.
ביצעתי בדיקת ct ובה נכתב : "קיימים שינויים ניווניים מאוד קשים במרווח הבין חולייתי בגובה L5-s1 עם שינויים מסוג מודק וווו פרט לכך העצמות תקינות״
מה הדבר אומר וכיצד עלי לפעול על מנת לשפר את איכות חיי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מדוע קשה לטפל נכון בכאבי גב
ד"ר שדה21/08/2013כאב גב הנובע מסיבות לא לגמרי ידועות , מהווה בעיה למטפלים בתחומי הטיפול השונים.
האבחנה המדוייקת מזרזת את הפתרון אך היא קשה לאבחון.
מכאן די ברור שדרך הטיפול באי אבחנת הגורם לכאב, תהיה תלויה בדרך הטיפול של המטפל.
כאן נעוצה עיקר הבעיה.
חיינו הפכו במהלך העשורים האחרונים לתלותיים עד כדי כך שאיננו מבחינים בעינינים פשוטים שביכולתינו לפתור ללא התערבות חיצונית. זה כמו לומר שהחופש המודרני הרחיב את מושג הטיפול לגישות רבות של טיפול רפואי, נפשי ואלטרנטיבי. לכל אחד יש מטפל, ומטופלים בגישות שונות ומשונות מספרים שהטיפול עזר להם מאוד גם אם זו לא האמת וזאת כדי לא להטיל את האחריות למצבם על עצמם.
ייתכן שהסיבה שכל הטיפולים קצת עובדים, היא כי בכולם נותנים לנו דבר שאנו זקוקים לו מייד, אנחנו רוצים להיפטר מהכאב בכל מחיר.
ומכאן למסקנה הגיונית: תהיה אתה המטפל של עצמך כי רק אתה מכיר את גופך ומודע למצבך 24/7/365
כלומר כל הזמן. מטפל, שזמנו קצוב כי המטופל הבא מחכה בקוצר רוח, יראה אותך , ישמע ממך ויאבחן על פי מה שתגיד לו. כאן נמצא הפתרון לשאלת האבחנה: אתה נתת בידי המטפל את ההחלטה כיצד לטפל רק על פי מה שהוא יודע. ההיגיון אינו חלק מהאבחנה. פריצת דיסק, בלט דיסק, שינויים ספונדילוטיים הם חלק מהאבחנות אך לא בהכרח הן נכונות ולכן גם הטיפול עלול לא לעזור.
המסקנה: הפעל את שיקול הדעת הבריא שלך ותטפל בעצמך בכאב!
ההיגיון הבריא אומר שבעת כאב גב אני צריך לשחרר את הלחץ בין החוליות ושחרור השרירים על ידי מתיחה .
כל זה עושה ביעילות ובמהירות והחשוב ביותר : הפתרון לכאב מצוי אצלך, אתה יכול לטפל בו ללא תלות חיצונית. השימוש בשיטת היפוך (גב BACK) הוא החזרת האחריות למצבך הבריאותי אליך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
.jpg)



.jpg)
