מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כאב צוואראמא27/12/2013
שלום, מזה חודשיים יש לי כאב בעורף מצד שמאל. לפני שבוע הכאבים התחזקו עם הקרנה לכתף שמאל ומאחורי הראש מצד שמאל בעיקר, וגם קצת לכתף ולחלק הראש השניים. עשו לי צילום צוואר שהראה שינויים מבניים (אני בת 54), וכן CT צוואר שהיה תקין מבחינה . חוץ מזה, בנסיבות אחרות, עשו לי מיפוי עצמות על כלל הגוף (גם על הראש), שהיה תקין. האם מיפוי יכול להראות חלילה על גידול?
אורטופד נתן לי תרסיס סוויס רליף ספריי ג'ל, וכדורי טרמדקס (3 פעמים ביום) שלא הועילו.
אני סובלת מכאבים קשים מאוד, מפוחדת ואובדת עצות.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב צוואר - תגובה
ד``ר ליאור מרום27/12/2013אם אין ממצאים בהדמייה- אין מה לנתח. יש להתיעץ עם מרפאת כאב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיוע באבחון צילום גבאיילת26/12/2013
שלום בת 27 סובלת מכאבי גב כרוניים מספר שנים, ביצעתי צילום גב היום והתוצאות הן עקמת קמורה ימינה לומבליזציה s1 עם היצרות קלה של מרווח בין חולייתי s1-2, אשמח לסיוע בהבנת התוצאות תודה רבה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סיוע באבחון צילום גב - תגובה
ד``ר ליאור מרום26/12/2013שלום,
הממצאים הם ללא כל משמעות של תחלואה.
ממליץ לך להפגש בצורה מסודרת עם רופא ולא לחפש פתרונות אינטרנטיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפולי mcuרוית שומרון25/12/2013
שלום רב,
ברצוני לברר היכן ניתן לקבל טיפולי mcu בישראל?האם ניתן לקבל את הטיפול אך ורק בת"א?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפולי mcu - תגובה
ד``ר ליאור מרום25/12/2013לא יודע מה זה mcu
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמכשיר טיפולי mcu
רווית24/01/2014מדובר במכשיר הזה שנועד לחיזוק שרירי הצוואר
יש לי בלט דיסק ואשמח לדעת מה דעתך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמכשיר טיפולי mcu - תגובה
ד``ר ליאור מרום26/01/2014אני מנתח עמוד שדרה ואיני מביע דעה על "מכשירים" .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רנטגן לעומת MRIתמה19/12/2013
שלום
האם בצילום רנטגן (לא CT) ניתן לראות סדקים (ושברים של אוסטיאופורוזיס וטראומה) בסקרום ובסקרואיליאק ובעמ"ש בצורה ברורה יותר מאשר ב-MRI?
2.האם צילום רנטגן בסקרום ובסקרואיליאק מסוכן לפוריות הגבר? מדובר לאחר עשרות צילומים וסיטי אחד גדול על פני עשרות שנים
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רנטגן לעומת MRI - תגובה
ד``ר ליאור מרום20/12/2013שלום,
השאלה קצת סבוכה. ישנם מקרים שצילום מספק לאיתור שברים.
MRI אינו בדיקת הבחירה לשברים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאוסטיאופורוזיס ומיפוי עצמות
תמה20/12/2013יש לי די אוסטיאופורוזיס חריפה, והתגלו שברי צלעות במיפוי עצמות ולא בצילום צלעות, לאחר נפילה קלה.
לגבי עמ"ש- במיפוי הנ"ל קליטה מוגברת בסקרום ובסקרואיליאק.
השאלה שלי: כבר בוצעו עשרות צילומים וסיטי אחד גדול על פני עשרות שנים.האם עכשיו לאחר המיפוי, יש טעם לעשות צילום עמ"ש ואגן, או שחבל לקחת את סיכון הקרינה?
תודה
(סליחה ששכחתי לציין את הנ"ל. הראש, הגיל...)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאוסטיאופורוזיס ומיפוי עצמות - תגובה
ד``ר ליאור מרום20/12/2013התשובה בשאלתך. אין צורך ב mr
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא הבנתי-למה אין צורך ב-MRi?
תמה22/12/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב גב ונימולאי18/12/2013
בצד ימין כאבים נקודתיים כבר כמה ימים לכל אורך הגב מלמעלה למטה - גב תחתון מקרין לבטן תחתונה חזק בשכיבה על הגב ומאתמול נימולים בגב עליון (אזור השכמות)... לדאוג? (בגלל הנימול)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב גב ונימול - תגובה
ד``ר ליאור מרום18/12/2013????
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפולים ולא ניתוח?חיה17/12/2013
בבדיקת mri התגלתה גלישה קדמית של L4 על L5 , שינויים ניווניים בפסטות, עם היצרות בינונית עד ניכרת של השק הדוראלי והיצרות בינונית של הנוירופורמינות.
האם יש טיפול אחר חוץ מניתוח?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפולים ולא ניתוח? - תגובה
ד``ר ליאור מרום17/12/2013ניתוח הוא הטיפול לאחר שמוצו האופציות השמרניות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אובדת עצותברכה09/12/2013
שלום ד״ר
לאחר בדיקת c.t אובחנו אצלי מס׳ ממצאים:
1) בחוליות l3 l4 הודגם בלט דיסק
2) בחוליות l4 l5 הודגם בקע דיסק אחורי מרכזי קל והיצירות תעלת השורש
3) בחוליות ls s1 הודגם בקע דיסק אחורי מרכזי בינוני וגורם להפצרות ספינלית קלה.
יש לציין כי טופלתי אצל אורטופד אך בדיעבד מסתבר שהוא לא ממומחה לעמוד שידרה. אי לכך ניסיתי את הדברים הבאים:
1) זריקה אפידורלית בעמוד השידרה - הכאבים פסקו אך החלו שוב.
2) כירופרקט - עברתי 10 מיפגשים ללא שינוי.
3) ניסיתי בין היתר דיקור סיני, פיזיותרפיה, וגם הנני שוחה.
מאחר והכאבים ממשיכים קבעתי תור שוב לזריקה אפידורלית ביום רביעי, האם יעזור לי הטיפול? האם אני מעמיסה על הגוף כי הכאבים עדיין ממשיכים ונראה כאילו כלום לא עוזר. אני פשוט אובדת עצות מה עלי לעשות?? אודה לך על תשובתך בהקדם. תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אובדת עצות - תגובה
ד``ר ליאור מרום09/12/2013שלום. הפורום לא מחליף יעוץ רפואי. אין אפשרות ליעץ לך ללא בדיקתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סירנגומאליהפזית08/12/2013
בוקר טוב,
הבן שלי בן 9 עבר ב 27/11/2013 ניתוח בגלל בעיית סירנגומאליה.
עדיין החום משחק, יום אין, יום יש, החום נע בין 37.5 ל 38.2.
האם זה נורמלי שאחרי 10 ימים עדיין יש חום?
כמובן שהוא אינו אוכל כמעט בכלל, מאד חלש.
אודה לתשובה,
פזית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סירנגומאליה - תגובה
ד``ר ליאור מרום08/12/2013לא צריך להיות כך. פני למנתח בהקדם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקמת וכאבים לאחר דיסקוטמיה מותניתאור28/11/2013
ד"ר שלום
עברתי ניתוח דיסקטומיה מותנית לפני חודש וחצי 4 ימים לאחר הניתוח הובלתי לבית חולים בגלל זיהום כבד. בעקבות הזיהום עברתי פעמיים שטיפה פנימית של הפצע.
כיום שבועיים לאחר השטיפה האחרונה אני עדיין סובל מכאבים עזים וגופי נוטה לשמאל.
אני חייב לציין שלאחר הניתוח הראשון הייתי כמו חדש ללא כאבים ועקמת. בבדיקת MRI לא ראו סימנים לפריצה חוזרת אך ראו בצקת והימטומה. ואז בשטיפה האחורנה הם הוציאו את זה. רמת ה CRP שלי היום 0.5 כמעט נורמה.
כיום הרופא המנתח שלח אותי שוב לבדיקת MRI חוזרת לבדוק מדוע אני עקום וסובל מכאבים.
רציתי לשאול האם זה תהליך החלמה רגיל לאחר טראומה של הגוף כאשר עברתי ניתוח + 2 שטיפות באותו המקום? אני לא יודע כבר מה לעשות, אני סובל מכאבי תופת , האם לחזור שוב למיון ?
תודה רבה !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עקמת וכאבים לאחר דיסקוטמיה מותנית - תגובה
ד``ר ליאור מרום28/11/2013הטוב ביותר יהיה לשוחח עם המנתח שלך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב בסקפולהאני27/11/2013
.
שלום
אני עברתי ניתוח סקוליוזיס לפני 8 שנים
ויום סובלת מכאב בסקפולה בצד ימין כשאני מזיזה את היד או מזיזה את הראש
רוצה לדעת ממה הכאב נובע ואם זה מסוכן
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב בסקפולה - תגובה
ד``ר ליאור מרום27/11/2013תזדקקי לבדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחוזי הצלחה קיבוע L4-L5 בשיטת TLIFיצחק26/11/2013
האם קיימים נתונים לגבי אחוזי הצלחה של ניתוח זה.
מה הסיכונים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אחוזי הצלחה קיבוע L4-L5 בשיטת TLIF - תגובה
ד``ר ליאור מרום27/11/2013אם הניתוח מבוצע לאדם הנכון בהתוויה הנכונה אזי 85-80 % תצא עם הקלת התלונות שלך.
סיכונים כמו בכל ניתוחים עמ"ש מתני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי גב תחתוןvarda25/11/2013
שלום רב
בני בן ה 16 סובל בחודשיים האחרונים מכאבי גב תחתון. רופא המשפחה שלח אותו צילום גב תחתון. תוצאות הצילום נבדקו ע"י אורטופד וזו התשובה:
בצילום דפורמציה גרמית L3 L4 וספינה ביפידה L4 - S1
מה זה אומר?
(בינתיים הפנו אותנו לCT)
אודה לתשובתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי גב תחתון - תגובה
ד``ר ליאור מרום27/11/2013ככל הנראה מדובר על שינויים מולדים ללא משמעות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המלצות לאחר 2 ניתוחיםחיה22/11/2013
שלום
שמי חיה בת 43, לפני 4 שנים עברתי דיסקקטומיה L5-S1 משמאל לרדיקולופתיה עמידה, הניתוח עזר ל-3 שנים בלבד.
לפני 13 חודשים עברתי ניתוח נוסף GOLIF L5-S1 עם כריתה של פריצת דיסק חוזרת.
לאחר הניתוח היו לי כאבים חזקים בעכוז ורגל שמאל, טופלתי בנרקוטיקה ניסיתי גם יוגה נוטלת גם קלונקס.
מה עושים? הכאבים ברגל שמאל ובעכוז נוראים.
אודה לקבלת המלצה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המלצות לאחר 2 ניתוחים - תגובה
ד``ר ליאור מרום24/11/2013שלום. תאלצי לפנות למנתח שלך....
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מנינגיומהדני19/11/2013
בבדיקת CT מצאו לי מנינגיומה בגודל 16 מ"מ ליד חוליה T4 בתוך התעלה הלוחצת על החוט .אורטופד בכיר הפנה אותי לMRI ואמר לי שצריך ניתוח להסרת הגידול דחוף.
מי אמור לנתח אורטופד או נוירוכירורג?
הבעיה אצלי זה שריפה ,חוסר תחושה וחולשה ברגלים.יש לי גם כאבים בעצם הזנב. האם יש קשר לכאבים בעצם הזנב?
לפני חודשיים עשיתי בדיקת מיפוי עצמות שלא גילתה את הגידול, כיצד זה יתכן?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מנינגיומה - תגובה
ד``ר ליאור מרום19/11/2013זו רפואה והכל יתכן. התיעץ עם מנתח עמוד שדרה, לא אורטופד ולא נוירווכיאורג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
דני19/11/2013האורטופד שבדק אותי אמר לפנות לנוירוכירורג.
אני בדילמה , לא יודע לאמי לגשת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות אחרי ניתוח דיסקטומיה מותניbshara16/11/2013
שלום,
עברתי ניתוח דיסקטומיה מותני ביום ראשון שהוע שעבר 10.11.2013
למטרת טיפול בפריצה ב- L3-L4, הייתה לי הקרנה לרגל שמאל לאורך כל התקופה מאז פריצץ הדיסק.
ביום רביעי (אחרי 3 ימים מהניתוח) התחלתי להרגיש אותה תחושה של הקרנה שהייתה לי לפני הניתוח, היום שבת 16.11.2013 אני בקושי מצליח ללכת על רגל שמאל.
האם דבר זה נורמאלי אחרי ניתוח.....???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תופעות אחרי ניתוח דיסקטומיה מותני - תגובה
ד``ר ליאור מרום16/11/2013שלום,
הדבר לא שכיח, יש לפנות בהקדם למנתח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)




.jpg)