מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כאבי גב תחתוןשלומי21/06/2013
שלום רב,
שמי שלומי ואני בן 34.
לפני כחודש הרמתי משהו כבד ותוך כדי ההרמה בסיבות שמעתי קליק בגב התחתון ומיד הרגשתי כאבים בגב התחתון עם הקרנה על שתי הרגליים בעכוזים.
במשך חודש עשיתי פיזיוטרפיה והכאבים לא עזרו.
ביצעתי CT ולא ראו משהו חריג.
התייעצתי עם מומחה בתחום עמוד השדרה אך לא הבנתי את התשובה שהוא כתב לי בסיכום הביקור.
תשובה\תו הייתה:
תוצאות הדמייה: "ראיתי צילומי בדיקת CT שעשה: פרט לממצא הנראה או כחוליית מעבר או כדיסקופטיה ניוונית ישנה של דיסק L5-S1 - אינני רואה דבר מה חריג במיוחד. בבדיקתו היום פרט למגבלת כיפוף מינורי, אין כל ממצא גופני חריג, יתכן והממאמץ גרם ל-STRAIN מקומי ולכאב, לא ניתן לשלול גם אפשרות של קרע אנולרי כלשהו. "
הייתי רוצה להבין את הדברים הבאים שהוא כתב:
1. פרט לממצא הנראה או כחוליית מעבר או כדיסקופטיה ניוונית ישנה של דיסק L5-S1 - אינני רואה דבר מה חריג במיוחד
2. יתכן והממאמץ גרם ל-STRAIN מקומי ולכאב
3. לא ניתן לשלול גם אפשרות של קרע אנולרי כלשהו
אשמח לעזרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי גב תחתון - תגובה
ד``ר ליאור מרום25/06/2013שלומי שלום,
אני לא מבין, שלמת כסף עבור הביקור ואתה לא מבין את סיכומו ???
לא נשמע לעניין.
ממליץ מאד שתשוב למומחה ובקש הסבר על כל שאלותיך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- Lumbar Ankylosisאסף20/06/2013
שאלה לגבי מושגים
ישנם 3 מושגים אשר אינם מובנים לי
קיבוע עמוד השדרה הצווארי (Cervical Ankylosis)
קיבוע עמוד השדרה המותני (Lumbar Ankylosis)
קיבוע עמוד השדרה הגבי (Dorsal Ankylosis)
האם מדובר על קיבוע של כל חלק בשלמותו או מספיק קיבוע של 2 חוליות
באותו חלק,
למשל האם מצב Lumbar Ankylosis מתיחס לקיבוע של כל עמוד השידרה המותני(כל 5 החוליות כמדומני) או אפילו קיבוע יחיד של 2 חוליות?
תודה רבה רבה רבה מראש את תשובתך
אסף* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא אותו אסף מהתגובה למטה....
אסף20/06/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהLumbar Ankylosis - תגובה
ד``ר ליאור מרום25/06/2013אס אלא 3 חלקי עמו"ש מלמעלה ועד למטה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי גב+רגל ימין עד הקרסולאסף19/06/2013
שלום ד"ר
מזה חודשיים אני סובל מאוד מכאבי גב תחתון צד ימין מעל הישבן+הקרנות חזקות על רגל ימין, בעיקר בזמן ישיבה ובשכיבה, מתעורר כל לילה בסביבות 4 , הולך חצי שעה וחוזר למיטה
לקחתי כבר 2 חבילות שך אטופן, מוסקול ובשבועיים האחרונים בטרן
במקביך עוזה דיקור+מתיחות+פיזיטרפיה , שום דבר לא עוזר
ברנטגן גילו בלט
איך ניתן לשפר את המצב? קשה לי מאוד בנסיעות רחוקות, אני נאלץ לעצור בצד ולשחרר את השרירים ברגליים אחרת אני סובל מאוד
אודה על כל עצה\עזרה
אסף* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי גב+רגל ימין עד הקרסול - תגובה
ד''ר גד ולן19/06/2013אם עברו חודשיים ללא שיפור זה הזמן להתייעץ עם מנתח עמוד שדרה במקום מגוריך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זריקה בנוכחות אוסטיאופורוזיס וקיפוזתמה17/06/2013
שלום ותודה מראש
יש לי בלטים בצואר ובשיא הקיפוזה בת ה-77 מעלות לפחות, וכאבים חזקים בשרירי הגב העליון הנמצאים בעומס רב, ומיגרנות מסיבות דיסקליות צואריות. אוסטיאופורוזיס קשה בגב התחתון.(כידוע רק שם בודקים צפיפות,לא בגב העליון)
(הרבה פיזיוטרפיה מגוונת והידרותרפיה לא עזרו). לאחר שנים של NSAIDS אופטלגין(סימבלטה אלטרול ארקוקסיה ליריקה) וקודאברול- אני לוקח כבר כחודש טרגין,שמעייף אותי מדי.
הרופא במרפ' כאב שוקל להזריק טליסטון(Telistone?) אך אומר שהדבר לא יעזור בגלל העיוותים בעמ"ש, ושיהיה צורך בכמות גדולה לכל מפרקי החוליות שבאיזור, כי זה לא נקודתי משורש עצב מסוים. כמו-כן אומר שלא כדאי בגלל בריחת הסידן הנ"ל.(כמו-כן אומר שאי אפשר לצרוב בגלל חוסר גישה ,מהעיוותים)
הוצע ניתןח קיבוע, אך נפסל בגלל הסידן
1.האם יש בחומר ה-טליסטון סיכון משמעותי להחמרה ניכרת באוסטיאופורוזיס?
2. האם להציע לו שישקול להזריק חומר אחר? איזה?
3. האם יש משכך כאבים אחר שאינו מעייף או גורם לכאבי בטן, שאני יכול להציע?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זריקה בנוכחות אוסטיאופורוזיס וקיפוז - תגובה
ד``ר ליאור מרום18/06/2013שלום לסובל.
שאלתך סבוכה ותשובה על כך היא מעבר ליכולת אינטרנטית דלפורום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- 2 שאלותנטע11/06/2013
*האם שחייה (פרפר) טובה לכאבי גב תחתון או שזה יכול דווקא להזיק? שמעתי דעות לכאן ולכאן...
*מה הכוונה "בקע דיסק"? האם הכוונה שחלק מהחומר הג'לי שנמצא בתוך הדיסק פרץ החוצה מתוך המעטפת? ואם זה הפירוש,האם בקע דיסק זה אומר בלשון העם - פריצת דיסק? הלכתי לאורטופד דרך המושלם שילמתי לא מעט כסף ולא הצלחתי להבין מה אומרת האבחנה שניתנה לי בקע בדיסק לכן אודה לכם אם תפרשו לי את המונח.. תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 2 שאלות - תגובה
ד''ר גד ולן12/06/2013שחיית פרפר היא "איומה" לכאבי גב תחתון....
דרך המושלם זה דווקא "מעט" מאד כסף ביחס למחירים המקובלים בשוק הפרטי....
בקע דיסק הוא מצב בו אותו חומר ג'לטיני חורג ממעטפת הדיסק אך הוא עדיין מחובר לרקמת הדיסק, לעומת זאת "פריצה" היא מצב בו החומר הג'לטיני מנותק מגוף הדיסק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
נטע12/06/2013אז זה אומר שהדיסק יכול לרפא את עצמו ולחזור למצב תקין או שזה מצב בלתי הפיך כבר? ועל איזה סוג שחייה היית ממליץ או שחייה לא טובה בכלל לכאבים בגב התחתון?? (בקע דיסק בחוליות s1-l5) המון תודות!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משתל MINUTEMANענת11/06/2013
שלום רב!
האם תוכלו להסביר מה זה בדיוק המשתל הנ"ל? איך מתבצע איחוי החוליות הבין זיזי?
מתי נכון לבצע את הפרוצדורה הזו? וכמה נסיון נצבר לגבי היעילות שלה לעומת ניתוח קיבוע קלאסי בטווח הארוך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משתל MINUTEMAN - תגובה
ד``ר ליאור מרום12/06/2013לא מכיר ספציפית את השם אך בכל מקרה לא ניתן לענות לענות מהלי לראות הדמייה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמשתל MINUTEMAN - תגובה - תגובה
ד''ר גד ולן12/06/2013משתל מינוטמן מחבר גרמית בין הזיזים העוקציים של החוליות ויש לו מקום בטיפול בהיצרות תעלת שדרה מתנית במקרים מאד מסויימים.
מדובר במוצר מאד חדש ואין עדיין כל מידע כיצד הוא משתווה לטיפול בקיבוע קלאסי באותם מקרים בהם חושבים שהוא יכול לעזור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות בעמוד השדרה ובכתפייםיובל10/06/2013
שלום יש לי שאלה לצוות,
אני בן 23 בריא מתאמן בחדר כושר שנתיים וחצי משקל תקין בריא אוכל מסודר.
מטרידים אותי כמה כאבים בכמה אזורים, בחלק ניסיתי לטפל בעזרת אורטופד ובחלק לא.
הבעיה הראשונה שמטרידה אותי זה כאבים בצד שמאל של הגב תחתון, אני מחזק את הגב התחתון בעזרת תרגיל במכון כושר, בלי הרבה משקל, אני מרגיש שהשריר חזק שב אבל תמיד מופיעים כאבים, לפעמים אחרי ישיבה ממושכת בנהיגה במיוחד ולפעמים בבוקר שאני קם ולאורך ימים שלמים, יש לציין שבעבר שהייתי בן 16-15 היה לי באזור הרגל השמאלית מקרה שבמהלך שיעור ספורט במשחק כדורגל נתפס לי האזור שם, אני לא זוכר אם זה היה קשור לגב תחתון אבל אני זוכר שזה היה שוק של חום באזור הרגל השמאלי והכאבים והאזור התפוס נמשכו משהו כמו שבוע אולי קצת פחות. אזור נוסף שעשה לי בעיות לאורך השנים הוא הצוואר. קרה לי יותר מפעם אחת שהצוואר נתפס לי ולא יכולתי להזיז אותו ואפילו הביאו לי מין ספוג שקיבע לי את הצוואר עד שהשתחרר הכאב, בשנים האחרונות אני חש פעם בכמה חודשים שהאזור תפוס במיוחד שריר הטרפז. אזור בעייתי שהתפתח הכאב בו בזמן האחרון, בשנה האחרונה זה אזור הכתפיים בדגש על כתף שמאל! הייתי כאבים שם בזמן הרמת דברים מהקרקע ובזמן הרמת היד למעלה, הייתי אצל אורטופד שנתן לי הפנייה לפיזיותרפיה שהועילה בדיוק לכמה חודשים בודדים והכאבים חזרו עברו כמעט לחלוטין ועכשיו שוב שבו. אני מאמין שלא שבגלל שהייתי די חדש במכון כושר ועבדתי בלי השגחה הייתה לי טכניקה קלוקלת לאורך זמן, אבל טיפלתי בזה ועכשיו אני מתאמן נכון במשקלים מתונים. אבל עדין הכתף השמאלית לא נותנת לי מנוח, גם הגב לעיתים קרובות, השרירים תפוסים כל הזמן. שקניתי לאחרונה נעליים חדשות עשו לי בדיקה בחנות לרגליים והמוכר אמר לי שיש לי קשת גבוה ברגל שמאל ונטייה של הרגל החוצה. הרגשתי כאבים באזור הזה וגב בשוק ומעליו. עשיתי קצת מחקר באינטרנט וראיתי קצת טיפולים כירופרקטים שדיברו שם על כתפיים לא שוות(שיש לי את זה בטוח) על חוסר סימטריה של שרירים כתוצאה מרגליים לא שוות בגודלן ועל התיקונים שעשו שם.
השאלה שלי היא האם הטיפולים מתאימים לי ויכולים להועיל לי פלאים, כי אני מנסה לעלות רמה בכושר הגופני ונמאס לי מהכאבים התמידיים בזמן האחרון. אני מצרף צילום של הגב תחתון שעשיתי לא מזמן. שאלה נוספת האם טיפול בכללית רפואה משלימה זה מקום שנחשב טוב ברמת מטפליו או עדיף לפנות ולשלם יותר בתחום הפרטי?
רציתי לדעת,בנוסף, האם יש איזשהי השפעה גם של הדברים שציינתי על העיכול, אומנם אין לי בעיות עיכול ואני אוכל מסודר אבל, אבל בכל מקרה במצבי לחץ ומתח מערכת העיכול שלי משגעת. כמו כן רציתי להוסיף שיש לי מידי פעם כאבי ראש, במיוחד אחרי שאני משבש את השינה שלי בכך שלמשל חודש אני יושן כמו שצריך 8-7 שעות בלילה ואז אני יום אחד יושן 6 או פחות ואז או באותו יום או יום למחרת מתחילים כאבי ראש, ולפעמים הכאבי ראש באים בלי קשר לשינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום עמוד השדרה
יובל10/06/2013
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצילום 2
יובל10/06/2013
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההשאלה...
יובל10/06/2013אם טיפול כירופרקטי זה מה שאני צריך לעבור או שהבעיה רחבה יותר וצריך לפנות לאורתופד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההשאלה... - תגובה
ד``ר ליאור מרום17/06/2013יובל יקר, אנחנו לא מייעצים באינטרנט ולא מאבחנים באינטרנט.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב גב תחתון עם אגןטל10/06/2013
אני בת 22 עם כאבי גב מטורפים
עשיתי סיטי וראו ניוונים שרירים וגם בלטי דיסק מרכזיים ב- L3-L5
יש לי היסטוריה של דלקת פרקים שהראומטולוג מבחינתו החלמתי מימנו
אבל עקב הבעיות בגב האורטופד אומר שרוב הסיכויים שזה מהדלקת פרקים
כי ספורט אני לא עושה,
עקב הכאבים יש לי כאב ממש מטורף בכל אורך האגן שממש בקושי להתלבש אני יכולה כי אני מרגישה ששורף לי שמשהו נוגע כמו הבגד ליטוף או לא משנה מה,יש לי הירדמות ברגליים
בבקשה תמליצו לי מה לעשות??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב גב תחתון עם אגן - תגובה
ד''ר גד ולן10/06/2013לפנות לאורתופד שיטפל בכאב הזה כי ברשת אי אפשר לעשות את זה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סובלת מזה 6 שנים מכאבי גבפרופ` אייל יצחיאק10/06/2013
שלום,
אני בת 19 וסובלת מזה 6 שנים מכאבי גב. נשלחתי לצילומי CT, מיפוי עצמות וחודש שעבר לMRI שבו נמצא דהידרציה של הדיסק בחוליות L5 - L1 ובלט דיסק.
יש משהו שאפשר לעשות על מנת להקל על הכאב?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי גב - תגובה
ד``ר ליאור מרום10/06/2013בוודאי שאפשר:
ללכת ליעוץ ממתח עמוד שדרה.....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גב תחתוןשאלה09/06/2013
שלום רב.אני בת 48 סובל מספר שנים - מכאבי גב תחתון-לא קבועים. ובזמן אחרון -(חודשיים) כואבת גם רגל שמאל. כאבים לא חזקים אבל מפריע .עשיתי לפני שבוע בדיקה-סיטי מותנית-תקינה.
איזה עוד בדיקות מומלץ לעשות לבירור מקור של כאב.
תודה מראש
מאיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גב תחתון - תגובה
ד``ר ליאור מרום09/06/2013שלום. יתכן צורך בהמשך ברור עם mri מתני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח c.tנאוה06/06/2013
ד"ר נכבד שלום רב,
נשלחתי לבדיקת c.t ע.ש מותני, עקב כאבי גב חזקים המוחמרים בעמידה וגם בהליכה.
(נוסף לכך אני סובלת מדלקת מפרקים שגרונית).
להלן תוצאות הבדיקה:
l1-l3 - בקע דיפוזי אשר משיק לשק תקלי ודיסק מנוון עם תופעת ואקום
l4-l5 - בקע דיפוזי אחורי ופורמלי אשר גורם ללחץ קל על שורש עצבי ימני של l5 מלווה במחיקת שומן אפידורלי ודיסק מנוון עם תופעת ואקום.
l5-s1 -בקע דפוזי אחורי ופורמינלי דו"צ בולט יותר לימין גורם ללחץ קל על שק תקלי ועל שורשים של s1 מלווה במחיקת שומן אפידורלי ודיסק מנוון עם תופעת ווקום.
בבקשה מה פרוש כל המילים הללו ואיך ניתן לשפר את מצבי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח c.t - תגובה
ד''ר גד ולן09/06/2013יש לך שינויים שחיקתיים בגב התחתון, זה תוצאת הגיל ושנות השימוש בגב.
לא ניתן לייעץ לך ללא שתיבדקי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפענוח c.t
נאוה10/06/2013אני בת 60 עם מעט משקל עודף . לפני בדיקת c.t עשיתי פיזיותרפיה שלא עזרה בכלל.
בנוסף לקחתי משככי כאבים ונוגדי דלקת שעוזרים רק לתקופה קצרה.
מה עוד אפשר לעשות מעבר למה שעשיתי , הכאבים בצד שמאל בגב התחתון מוחמרים בהליכה של +-50 מטר . גם עמידה ממושכת גורמת ללחץ ולכאב הזה.
הקלה יש רק בישיבה. לפעמים גם שכיבה מעל 6 שעת גורמת לכאב.
האם תופעות אלו הן רק בגלל השחיקה של עמוד השדרה או בגלל דלקת מפרקים שגרונית או שיכולה להיות סיבה אחרת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפענוח c.t - תגובה
ד''ר גד ולן10/06/2013את יכולה ללכת להיבדק בידי מנתח ע"ש במקום לנסות לקושש עצות ברשת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שני ניתוחים קיבוע איך עוברים את זהאורית04/06/2013
אנעם כאבים בעמוד שידרה עליון ותחתון. העליון לחץ על חוט שידרה הגובה C5C6 עק בלט דיסק ואוסטאופיט אחור, בלט C6C7 ' האורטופד המליץ על ניתוח קיבוע. גב תחתון החלקה של חוליה L4L5 עם הקרנות לרגללים גם שם הומלץ על ניתוח קיבוע. איך עוברים שני ניתוחים כאלה קשים? האם יש עוד תפקוד של עמוד שדרה לאחר שני קיבועים ? איך ממשיכים לחיות? האם אתם מכירים עוד מקרים כאלה שמתפקדים אח"כ ? מיואשת!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מדוע קשה לאבחן כאבי גב וצוואר
ד"ר שדה05/06/2013כאבי גב או צוואר נגרמים בדרך כלל ממגוון סיבות מורכבות ולא ממרכיב אחד ולכן לעיתים קרובות קשה להגיע לאבחנה חד משמעית אודות הכאבים לעומת בעיות רפואיות אחרות כגון זיהום, גידול או שבר. רובן המכריע של בעיות גב ועמוד שדרה נובע מעומס מתמשך של כח הכובד הפוגע במכלול שלם של רכיבים אנטומיים ולכן קשה לאבחן במדויק איזהו מהם הוא הגורם לכאב..
למרות הקושי באבחון מדויק ככל שהטיפול יחל מוקדם יותר כך הסיכויים להחלמה מהירה יהיו גבוהים יותר.
שימוש במיטת ההיפוך מייד עם הופעת הכאב יזרז את משך ההחלמה וימנע טיפולים קשים ומיותרים בהמשך.
מונחים שונים לאותו סימפטום
ישנם הרבה מונחים בשפה הרפואית המשמשים לתיאור בעיות גב, רופאים שונים משתמשים במונחים שונים. לדוגמא עצב ״נצבט״ , בלט דיסק, לחץ על שורשיי העצב, לחץ על השק התיקתאלי או לחץ על השק הדוראלי יכולים להצביע על אותה בעיה. לעיתים המטופל ישמע מונחים שונים מרופאים שונים ולבסוף ישאר מבולבל אודות מצבו. המונח הנפוץ הוא ה״דלקת״ לסוגיה השונים. כאשר
לעיתים המונח עצמו יכול להיות מטעה, לדוגמא בהגדרה ״ שינויים ניווניים״ או ספונדילוטים כאשר בסך הכל מדובר על שחיקה טבעית הנוצרת עם הזמן, ולא ניוון כתוצאה מחוסר תנועה.
בדיקות ניראות אינן אבחנה ובודאי לא מדוייקת.
: MRI או סריקת CT הן אינן מהוות אבחנה קלינית למקור הכאב, אף שהן מקוטלגות תחת ההגדרה של אבחנה
לא תמיד הן תואמות את מצבו הקליני של המטופל. כמו כן השימוש במינוחים כמו בלט דיסק או פריצת דיסק אינם בהכרח נכונים ולא תמיד תואמים את המציאות.
דיאגנוזה מדוייקת של כאבי הגב או הצוואר תתאפשר רק עם הצלבת המידע הויזואלי עם בדיקה פיסית מקיפה והיסטוריה רפואית מפורטת.
הרבה סריקות ויזואליות ובדיקות דיאגנוסטיות שנויות במחלוקת
אין הסכמה בקרב מומחים ומטפלים בכל הנוגע לאיבחון וטיפול בכאבי גב. לדוגמא בבדיקת דיסקוגרם – שהיא בדיקה בהזרקת חומר לדיסק על מנת לאבחן האם הדיסק הוא מקור לכאב – ישנה מחלוקת לא מעטה, ישנם מנתחים המאמינים כי זוהי הדרך היחידה לבדוק האם הדיסק הוא מקור לכאב בעוד שאחרים טוענים כי לבדיקה זו אין כל ערך. הסבירות לטעות גבוהה ומכאן השלכה על אופן הטיפול שיכול בהרבה מקרים לא להתאים ואף להיות מיותר.
הגורמים לכאבי גב מורכבים ואינם פשוטים כפי שאנשים חושבים מסקנה:
למרות כל היתרונות הרבים הקיימים היום בשוק עבור טיפול בכאבי גב, קיים עדיין פער גדול ברמת המחקר והידע וישנם מקרים שנשארים לא ברורים. לכן הגישה הנכונה ביותר היא לנקוט גישה פרואקטיבית, לקבל כמה חוות דעת ולהיעזר במגוון תחומים והכי חשוב – סבלנות והתמדה ! רוב בעיות הגב הן כרוניות ונובעות מעומסים מצטברים, בדרך כלל יעבור זמן רב עד להחלמה מלאה של הגוף. שימוש במיטת היפוך יקצר משמעותית את זמן ההחלמה.
ותראו בגוגל inversion table או גב BACK* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
שחף23/06/2013פסקה זו נלקחה מהאתר של ד"ר אורקן, כירופרקט ומומחה לבעיות גב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשני ניתוחים קיבוע איך עוברים את זה - תגובה
ד''ר גד ולן09/06/2013הצורך בניתוח קיבוע כפול אינו נדיר כלכך. אני בד"כ מנתח קודם את הצוואר וכעבור 4 חודשים את הגב התחתון.
המנותחים בד"כ מתאוששים מהר והשיפור הניכר באיכות החיים מצדיק את המאמץ והסבל ההתחלתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני בדיוק מחליף מניתוח כזה
אסף20/06/2013הי אני עשיתי לפני שלושה שבועות ניתוח קיבוע(אחד לא שניים) L5
הכאבים אחר כך רציניים,אבל נסבלים
אפשר ללכת יום יומים אחר כך
אסור לעלות מדרגות,להרים,להתכופף
הניתוח מאוד מפחיד לפני,אבל אני שמח שעשיתי,
הפחד לפני הוא נורמאלי וטבעי,
כנראה ש2 ניתוחים זה קצת יותר מורכב,תשאלי אולי כדאי לעשות 2 ניתוחים נפרדים ולא את שניהם ביחד
מחזיק לך אצבעות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבר פיצוץ ב d 12 וניתוח ורטברופלסטיציפי03/06/2013
שלום ד"ר יגאל בלן
לפני חמישה חדשים שברתי את החוליה d12 a שבעקבותיו עברתי ניתוח ורטברופלסטי לאיחוי שבר פיצוץ
הכאבים עדיין עזים מאוד ובבדיקת אם.אר.איי לעמוד השדרה נמצא בבדיקה-
מצב לאחר ורטברופלסטי ושבר עם דחיסה של גוף החוליה קיפוזיס חריף באזור D12 קיים חצי איבוד גובה של החלק הקידמי של החוליה
מודגמת מעט בצקת במישור המקביל ללוחית הסופית העליונה והאדרה לאחר הזרקת
גדוליניום בחלק העליון של גוף החוליה. אין עדות לקולקציה או האדרה דורלית.
הממצאים מתאימים לשינויים מהשבר והפוסט ניתוחי.
אין האדרה פתולוגית נוספת.
מוקדים אחדים שומניים שפירים במח העצם.
קיים אוסטאופינה.
.L1-L2 הקונוס נמצא בגובה
עוצמת אות ועובי חוט השדרה הסופי תקין.
האם עלי לעבור ניתוח לקיבוע L1-T11 כפי שהומלץ לי?
ואם כן, האם לעשות זאת בגישה קדמית או אחורית? - שם המנתחים מתלבטים
תודה ציפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבר פיצוץ ב d 12 וניתוח ורטברופלסטי - תגובה
ד``ר ליאור מרום03/06/2013ציפי שלום.
ד"ר יגאל בלן למיטב ידיעתי רופא שיניים. מנהל הפורום יחד אתי הוא ד"ר גד ולן...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בגב התחתון המקרינים על כל הצדורד29/05/2013
אבקש לדעת מה זה אומר תוצאות CT
סריקת L L-3 4: הודגם בלט אנולוס אחורי לוחץ על השק התקאלי ע' הצרות ספינאלית בנונית
סריקת L L-4 5: בלט דיסקלי פרהמדיאני ימני מיצר במעט את הנוירופורמינה הימנית .
סריקת L S-5 1: סחוס הדיסקית הבי חולייתי הודג' ללא עדות לבלט אחורי או צדדי
משמעותי .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בגב התחתון המקרינים על כל הצד - תגובה
ד``ר ליאור מרום30/05/2013ורד שלום.
זה אומר שיש לחץ כלשהוא על העצב בגובה 4-5* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאבים בגב צד שמאל המקרינים על הרגל
ורד30/05/2013מה הכוונה?
האם זה פריצת דיסק?
ומה הטיפול והאם הכאב יחלוף מתי שהוא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגב כאב המקרינים על רגל שמאל
ורד30/05/2013מה הכוונה?
האם זה פריצת דיסק?
ומה הטיפול והאם הכאב יחלוף מתי שהוא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגב כאב המקרינים על רגל שמאל - תגובה
ד``ר ליאור מרום30/05/2013
שאלותייך מצריכות בדיקה ומעבר על ההדמיה לא בצורה וירטואלית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאבים בגב התחתון המקרינים על כל הצד - תגובה
ד``ר ליאור מרום03/06/2013ורד שלום,הפורום מתקשה לענות לשאלה כזו....
בכדי להבין את משמעות הדברים יש לשלב בדיקה קלינית ואנמנזה -אצל מנתח עמוד שדרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהענת27/05/2013
שלום רב!
מה זה בדיוק סינדרום FAILD BACK?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד''ר גד ולן28/05/2013הכוונה למצב בו קיימים כאבי גב קשים למרות שבוצעו 2 ניתוחי ע"ש, שלפחות אחד מהם היה קיבוע, והניתוחים הוגדרו כתקינים מבחינה טכנית.
נשמות טובות מקרב האורתופדים מכנים את התסמונת כ- Failed back surgeon...:-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)



.jpg)
