אקו לב עובר מודאגת

מנהל הפורום

ד"ר אברהם מתתיהו
ד"ר אברהם מתתיהו
לקביעת תור אצל ד"ר אברהם מתתיהו ללא פרסום בפורום
 
  • אקו לב עובר מודאגת
    מור
    20/09/2011

    שלום רב,
    אני בת 36 בשבוע 21 לאחר בדיקת מי שפיר תקינה ונתבקשתי לבצע אקו לב עובר (הריון ראשון ivf) בבדיקה נמצא aortic regurgitation שלפי מיטב הבנתי מעיד על דליפה באחד מהמסתמים כל השאר תקין והוזמנתי לבדיקה נוספת בעוד 4 שבועות.
    יש לציין כי הרופאה אמרה שהדליפה קטנה מאוד.
    שאלותי
    1 האם יכול המסתם "להסתדר" עד הלידה ולתפקד רגיל?
    2 האם זה נחשב למום לבבי שבגינו יזדקק הילד לניתוחים?
    3 האם במקרים כאלה שוקלים חלילה הפסקת הריון?
    אודה לכם על כל פיסת מידע אני מודאגת מאוד ולא יודעת מה לעשות
    תודה מור :(

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אקו לב עובר מודאגת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אקו לב עובר מודאגת - תגובה

    ד''ר אברהם מתתיהו
    21/09/2011

    שלום מור
    ראיתי כבר מקרים של דליפה אאורטלית קלה שבבדיקה מאוחרת יותר בהריון או לאחר הלידה לא מצאנו בעיה.
    היו כאלה שלאחר הלידה מצאנו מסתם אאורטלי בעל 2 עלים במקום 3.
    אם אין הצרות או דליפה משמעותית של המסתם לא נראה לי שיש הצדקה להפסיק הריון.
    אם המסתם בנוי שונה מהרגיל יתכנו בעיות בעתיד אך אם מתחילים עם בעיה קלה במסתם, רוב הסיכויים שאפשר לנהל חיים טובים וארוכים תוך מעקב ולעתים צורך בשלב מסוים גם בטיפולים שונים.
    בקיצור, אי אפשר לעשות עניין גדול עדיין מהממצא שתארת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו