דחוף!! יילוד חדש

מנהל הפורום

ד"ר אברהם מתתיהו
ד"ר אברהם מתתיהו
לקביעת תור אצל ד"ר אברהם מתתיהו ללא פרסום בפורום
 
  • דחוף!! יילוד חדש
    מהמ"ז
    12/11/2011

    שלום רב
    נולד לי תינוק לפני 3 ימים.
    מצבו הכללי תקין.
    בבדיקה קרדיונלית: בהאזנה ללא אוושות. אקג: קצב סינוס תקין. אקו: סיטוס סוליטוס. חיבורים תקינים. התעבות קלה אסימטרית של המחיצה בין בחדרים. התכווצות חדרי הלב תקינה. לא הודגם מפל במוצא החדרים. מסתם אאורטאלי תקין, 3 עלים. מוצא קורנארים תקין. זרימה תקינה בצבע. אין MR. אין AI. לחץ תקין בחדר ימין. TR פיזיולוגי. מפל 21 ממ"כ. קשת אאורטה שמאלית תקינה. זרימה תקינה בקשת ובאאורטה היורדת.

    לסיכום: MILD ASYMMETRIC HYPERTROPHY OF IVS
    צשקל בשחרור: 2880 גרם.


    עקב מאורע של הכחלה התינוק חובר למוניטור במהלך האשפוז, בהמשך ניטור תקין. ללא אירועים חוזרים חריגים.

    אני כל כך מודאג עקב חוסר הסבר נאות מרופא. האמא לא ממש הבינה את מה שהוא אמר, אני - האבא- לא הייתי במהלך השיחרור.

    בבקשה, תסביר לי מה משמעות הדבר.
    האם יש מצב מסוכן כלשהו?
    האם הבעיה, ואני מניח שאכן יש, תיפתר מעצמה כפי שהרופא אמר?

    מחכה לתשובתך בקוצר רוח
    בברכה
    באבא המודאג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דחוף!! יילוד חדש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דחוף!! יילוד חדש - תגובה

    ד''ר אברהם מתתיהו
    14/11/2011

    שלום
    התעבות קלה של המחיצה הבין חדרית, לא אומר לי הרבה.(גם לא כתוב כמה)
    בעקרון, זהו דבר לא נדיר אצל תינוקות לאמהות סכרתיות ואז נסוג עם הזמן.
    יש גם מחלות מסוימות (לרוב תורשתיות שיש בהם התעבות של המחיצה. האם יש לכם במשפחה מחלות כאלה?.
    נראה לי שכדאי לחזור על האקו בעוד כחודשיים ולראות האם המצב הופך להיות לגמרי נורמלי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לשאלות...

    מהמ"ז
    14/11/2011

    תודה להתיחסותך.
    בתשובה לשאלותיך:
    1. אין מקרים קודמים במשפחה של תופעה זו. (אך אחות שלי היה לה בעיה בחדרי לב, אין מחיצה כלל בין שני חדרים, אזאה בגלל חצבת שלקתה בה אמה בזמן הריון במשך שלושת החודשים הראשונים. אין מקרים אחרים ובמיוחד על בסיס תורשתי).

    2. רופא קרדיולוג ילדים בעת שחרור אמר שכדאי לעשות בדיקה חוזרת בעוד 6 חודשים. האם נראה לך שפרק זמן זה טוב?

    3. מה שמדאיג אותי במיוחד שאמרו שהיתה לו הכחלה יומיים אחרי לידה, ובאופו חד פעמי. האם יש סכנה כל שהיא שבעיה כזו תחזור על עצמה גם לאחר שבדקו שהיה תקין לפי בדיקת מוניטור?

    4. לפי מה שאנחנו יודעים האמא לא היתה סכרתית. (אך בבדיקת העמסת סוכר ראשונה התוצאה היתה 150, ולכן חזרה על הבדיקה שנית בכמות של 100 גרם סוכר, וכאמור התוצאה היתה תקינה).



    ותודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לשאלות... - תגובה

    ד''ר אברהם מתתיהו
    14/11/2011

    הי
    אם הרופא בקש בקורת בעוד 6 חודשים הוא לא מודאג וכנראה הממצא מינימלי.
    אין לדעתי כל קשר להכחלה.
    לדעתי כדי להרגיע את העניין ולראות מה קורה בביקורת (יש כנראה סיכוי לא רע שזה יסתדר).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו