מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- חור בלב לתינוקכרמית קנן03/12/2011
שלום לך
הבן שלי בן 3 שבועות
יש גודש צל לב מעט מוגדל הודגם חדר ימין גדול,הודגם אצלו vsd שנראה ממברנוטי בינוני ללא סימנים במעידים על top הודגם asd סקונדום בינוני דוקטוס נראה סגור גודל ותפקוד לבבי תקינים
vsd פריממברנוטי בינוני כ-7-6 מ"מ הודגם asd ללא סימנים ל- top בבדיקה שלפני, השבוע רשמו vsd פריממברנוטי בינוני נראה משמעותי יותר מבדיקה חוזרת
כיום שוחרר הביתה עים תרופות משתנים , האם החור הזה יסגר באיזה שהוא שלב או שצריך לעבור ניתוח , והאם יש סיכון בעתיד עים התינוק או שהיה רגיל לכול דבר
אני מקווה שתעזור לי בזה ושהתשובה תהיה כנה
זה דחוף לי לדעת אני מאוד מוטרדת מזה
בתודה כרמית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חור בלב כרמית
כרמית קנן03/12/2011הוא יכול לקבל דום לב
והאם איפשר לעשות ברית כי אני מאוד מפחדת בתודה כרמית המשך של החור בלב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
חור בלב לתינוק - תגובה
ד''ר אברהם מתתיהו04/12/2011שלום כרמית
הכי טוב היה לשאול את הקרדיולוג ילדים שמכיר את התינוק ויודע את מצבו.
אם אני מבין נכון מדובר ב VSD בינוני עם סימנים קלים של אי ספיקת לב , מטופל במשתנים. זהו מום מבני ואינו קשור בד"כ למות פתאומי ואין מניעה לעשות ברית ורצוי מוקדם.
קשה לדעת בוודאות אם הפגם ייסגר או שיהיה צורך בניתוח. אפשר יהיה לראות זאת במשך המעקב. רוב הפגמים נוטים לקטון וחלק נסגרים, אך במקרה שלכם זה פגם לא קטן. בד"כ נהוג לעקוב 2-3 חודשים , אם הפגם קטן ואין סימני אי ספיקת לב בולטים או יתר לחץ ריאתי ניתן להמתין. אם הילד ממשיך באי ספיקת לב , אינו עולה היטב במשקל, ויש לו לחץ גבוה בעורקי הראה, נוטים ללכת לניתוח מוקדם בגיל מספר חודשים. גם במקרה כזה , (למרות שיש סיכון קטן בניתוח), הניתוח ברוב המקרים מוצלח והילד למעשה מבריא והוא יהיה בסדר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תגובתך כרמית המשך.:
כרמית קנן04/12/2011בקשר לברית זה לא יפגע בו ו,למה צריך לעשות מהר אני חשבתי למשוך את זה שלא יהיה משהו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהברית
כרמית קנן04/12/2011המשך הילד בן חודש האם זה אפשרי לעשות עכשו ברית וזה לא יפגע בו בכל הבעיות שיש לא
תודה כרמית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ברית - תגובה
ד''ר אברהם מתתיהו04/12/2011במקרים שאת מתארת אני מעדיף לעשות את הברית בזמן (8 ימים) כי בד"כ ילדים עם VSD (אפילו גדול) אין להם סימני אי ספיקת לב ב 3 שבועות הראשונים (בגלל ירידה הדרגתית של התנגודת הראתית שמביאה בהדרגה להגדלת הדלף לראות).
הילד כבר בן חודש . לא נראה שמצבו ישתנה ב 3-4 שבועות הקרובים כך שזה לא נראה לי כל כך משנה.
בכל מקרה לא נראה לי שיש בעיה עם ברית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכרמית
כרמית קנן05/12/2011תודה רבה על תגובתך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
כרמית קנן05/12/2011זה אומר שבהמשך הזמן יכול להיות בעיות יותר קריטיות, אם הבנתי לנכון ממה שאמרת
למרות שהוא לוקח משתנים לאי ספיקת לב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכרמית
כרמית קנן07/12/2011מחכה לתשובתך כרמית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
המשך - תגובה
ד''ר אברהם מתתיהו08/12/2011שלום כרמית
אמרתי שאם הייתי צריך לבחור העיתוי לברית הייתי בוחר לעשות מוקדם (כי לוקח להם מספר שבועות להיכנס לאי ספיקת לב. אבל גם כעת ניתן לעשות ברית. אם הפגם יקטן המצב הקליני ישתפר . אם לא יקטן יהיה כנראה צורך לסגור הפגם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)


