דלף במסתם הטריקוספידלי

מנהל הפורום

ד"ר אברהם מתתיהו
ד"ר אברהם מתתיהו
לקביעת תור אצל ד"ר אברהם מתתיהו ללא פרסום בפורום
 
  • דלף במסתם הטריקוספידלי
    אלון
    01/01/2012

    שלום רב,
    בצענו בשבוע #15 את הסקירה הראשונה ובה התגלה ממצא של דלף במסתם הטריקוספידלי של העובר.
    רציתי להבין את המשמעויות של הממצא הזה, ומה הסיכוי שהדלף הזה יעלם בהמשך ההריון.
    כמו כן אשמח מאוד להבין מה יכול היה לגרום לכך. האם מצבים ריגשיים של האמא בזמן ההריון (כמו מתח או כעס) יכולים לגרום לכך?
    לסיום, אשאל האם ישנן בדיקות שעלינו לבצע לאור הממצא הזה.
    תודה לכם,
    אלון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דלף במסתם הטריקוספידלי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלף במסתם הטריקוספידלי - תגובה

    ד''ר אברהם מתתיהו
    02/01/2012

    שלום אלון.
    דליפה קלה של המסתם הטריקוספידלי יש באופן שכיח מאד לאנשים, ילדים ועוברים נורמלים. השאלה היא מה מדת הדליפה והאם נראתה בעיה מבנית במסתם או בלב בכלל?
    ברוב המקרים הדליפה היא קלה וחסרת משמעות. אנא כתוב את מה שנאמר בדיוק לגבי הדליפה. אם יש ספק אולי כדאי לעשות גם אקו לב עובר.
    לא ידוע לי על קשר למצבים ריגשיים של האשה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לתשובתך

    אלון
    12/02/2012

    שלום רב,

    תודה על תשובתך לשאלתי מתאריך 2.1.2012.
    בהמשך לעצתך, אכן בצענו אקו לב עובר. נמסר לנו כי מידת הדליפה במסתם הטריקוספידלי הינה בינונית, ושמבנה הלב הינו תקין, למעט הדלף במסתם.
    רצינו לשאול:
    1. האם אתה ממליץ על בדיקות נוספות?
    2. הבנו כי דליפה שכזו מהווה מעין "סמן רך" לתסמונת דאון. התוצאות של ה- Integrated Test של אישתי הינם: 1:20000, ולפי הגיל בלבד 1:310.
    אישתי מתחילה את השבוע ה-21 להריון, והיא בת 35 ו - 7 חודשים.
    האם לאור כל הנתונים הללו (תוצאות התבחין המרובע + הממצא הקרדיולוגי על הדלף במסתם)- כדאי לדעתך לבצע בדיקת מי שפיר?

    תודה רבה,
    אלון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לתשובתך - תגובה

    ד''ר אברהם מתתיהו
    13/02/2012

    שלום אלון
    מבחינת בדיקות נוספות, מאחר ואיני מבין את הסבה לדליפה הטריקוספידלית הבינונית, נראה לי שכדאי לבצע בדיקת אקו לב עובר נוספת בעוד מספר שבועות כדי לודא שהתופעה אינה מחמירה.
    באשר לבדיקת מי שפיר אין לי תשובה חד משמעית ואף התייעצתי עם ד"ר שגיא יוספסברג שהוא רופא בגנטיקה בקפלן, והנטיה הכללית היא כן לעשות במיוחד כאשר הגיל הוא כ 36 שנים ויש עוד סמן רך,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו