תינוקת שנולדה עם tga ומומים נוספים

מנהל הפורום

ד"ר אברהם מתתיהו
ד"ר אברהם מתתיהו
לקביעת תור אצל ד"ר אברהם מתתיהו ללא פרסום בפורום
 
  • תינוקת שנולדה עם tga ומומים נוספים
    שיר
    30/10/2012

    במהלך ההריון הכל היה תקין ולא הבחינו בסקירה במום כלשהו.
    הבעיה התגלתה דווקא בבדיקת השחרור ששמעו אוושה. מכיוון שיש לפי הבנתי עוד מומים בנוסף לtga היא לא יצאה כחולה בלידה.
    אמרו לנו שכרגע רק להיות במעקב.
    האבחנה:
    corrected TGA
    VSD
    pulmonic stenosis
    סיטורציה 100


    היא בת שבוע הלכנו למעקב והבנתי שבדר"כ מי שנולד עם מום tga עובר ניתוח ממש בימים הראשונים אבל בגלל שיש לנו עוד מומים אז כאילו "הרווחנו" זמן ושיש המלצה לדחות את הניתוח לכמה שיותר מאוחר גיל הילדות +.
    למרות שאמרו לי להתייחס אליו כתינוקת רגילה, אני ממש מפחדת. כי אמרו כבדרך אגב לשים לב אם היא כחולה. מה אני אמורה לעשות אם פתאום אני רואה שהיא כחולה?? הבנתי ששום דבר לא יכול להיות פתאומי אבל עדיין איך אני אמורה לחיות בידיעה שהתינוקת שלי יכולה להיות כחולה כל רגע?? וחמצן לא יעזור לה...

    שאלות כלליות:
    1. אם דוחים את הניתוח - שזו ההמלצה - זה לא הורס משו אחר בנתיים? את החדר השמאלי או משו כזה? למה מעדיפים לדחות ומה ההשלכות/יתרונות?
    2. איך יראו החיים של הילדה עד שהיא תעבור את הניתוח? נשמע לי שזה שיש קצת חור במחיצה ונוצר ערבוב של הדם המחומצן עדיין לא יספיק בשביל להיות ילדה רגילה שיכולה לעשות ספורט וכו'...
    3. האם הניתוח יפתור את הבעיה לגמרי ואחרי זה הילדה תהיה רגילה?
    מה סיכויי ההצלחה בניתוח?
    4.שייך לקנות מכשיר סטוריציה בייתי?
    5.אמרו לי שיש בעיה שתתעורר בגילאים מבוגרים יותר כמו 60+ למה התכוונו ומה ניתן לעשות עם זה?

    סליחה על האורך, אנחנו עוד בהלם מהמצב שנפל עלינו פתאום...
    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת שנולדה עם tga ומומים נוספים - תגובה

    ד''ר אברהם מתתיהו
    31/10/2012

    הי שיר
    CORRECTED TGA (השם קצת מבלבל) הוא מום לגמרי שונה מ TGA. במקרה שלכם יש הפוך של החדרים. הדם הורידי הלא מחומצן חוזר לחדר שהוא בעל מבנה של חדר שמאל וממנו יוצא עורק הראה. הדם המחומצן חוזר מורידי הראה לפרוזדור שמאל ומשם יורד לחדר שהוא בעל מבנה של חדר ימין וממנו יוצא אבי העורקים. אם אין מומים מלווים אז אין בעיה פיסיולוגית ואין כחלון. הבעיה שבהרבה מקרים יש בעיות מלוות שיכולות לשנות את התסמינים ( כמו VSD, PS ולעתים בעיות במסתם שבין פרוזדור שמאל לחדר שנמצא בשמאל).
    כדי לדעת יותר פרטים לגבי ההמשך חשוב לדעת גודל הפגם (הVSD) ומיקומו , מדת ההצרות הראתית ומצב המסתם שבין פרוזדור שמאל לחדר שנמצא בשמאל.
    כדאי שתשלחו תשובה מלאה של האקו שנעשה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה!!!

    שיר
    01/11/2012

    עכשיו הצלחתי להבין (קצת יותר) כי כל הזמן בדקתי על tga רגיל. אז המום הזה יותר מסוכן או מסובך או פחות? כי בכל המקומות ראיתי שtga מנתחים בחודש הראשון ואז הבעיה נפתרת. אז מה עושים במקרה שלנו? איך אפשר להפוך את החדרים או לשנות את המבנה? זה נחשב מום נדיר? אז השאלות ששאלתי קודם עדיין רלוונטיות...?

    סיכום האקו:
    situs solitus
    normal pulmonary and systemic vein return
    small PFO with left to right shunt
    morphologic right ventricle on the left, morphologic left ventricle on the right
    small membranous VSD wirh aneuryxm of ventriclular septum
    sub-pulmonic and pulmonic stenosis with pressure gradient of 24 mmHg
    pulmonary artery posterior and on the right, Aorta anterior and on the left
    confluent pulmonary arteries
    normal aortic arch
    no Ductus arteiosus

    תודה רבה רבה...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה!!! - תגובה

    ד''ר אברהם מתתיהו
    01/11/2012

    הי
    לא נאמר דבר בבדיקה על המסתם שבין הפרוזדור השמאלי והחדר שנמצא בצד שמאל. בהנחה שמסתם זה תקין ויש רק VSD קטן ו PS קל אז בד"כ אין צורך בכל התערבות ואפשר לחיות כך בצורה טובה עם מעקב קרדיולוג ילדים באופן סדיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    שיר
    01/11/2012

    וואי זה ממש מרגיע... אז בעצם כרגע אין בעיה כי ההבדל בין חדר ימין לשמאל לא משמעותי בגיל הזה? אבל יכול להיות שבעתיד החדר השמאלי (שאצלה הוא במבנה ימין) לא יוכל לתפקד מספיק טוב?
    וכן למה במסקנות של האקו הוא קרא לזה "מום לב מורכב" כי אי אפשר לתקן את מום במלואו אם יצטרכו?
    וכן בזמן האקו שמעתי שהם מדברים על עניין של מפל לחצים (לא יודעת על איזה צד הם דיברו) זה לא קשור למסתם?
    שוב תודה...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו