patent foramen ovale large

מנהל הפורום

ד"ר אברהם מתתיהו
ד"ר אברהם מתתיהו
לקביעת תור אצל ד"ר אברהם מתתיהו ללא פרסום בפורום
 
  • patent foramen ovale large
    בר
    05/03/2008

    בתי בת 12 יום. בגיל 5 ימים בוצע אקו לב עקב חשד ל-VSD עוד בזמן ההריון. נמצא patent foramen ovale large ונאמר לנו שזה דורש מעקב בלבד בעוד חצי שנה.
    האם זה עלול להתפתח מאוחר יותר ל-ASD?
    עד איזה גיל זה אמור להסתדר באופן תקין?
    האם ניתן לראות סימנים קליניים של הבעיה?
    האם יכול להיות קשור לסינוס ברדיקרדיה? (באקג נראה סינוס סינוס ברדיקרדיה, בעוד שהולטר של כמעט 24 שעות היה תקין).
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    patent foramen ovale large

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • PATENT FORAMEN OVALE (PFO

    ד''ר אברהם מתתיהו
    05/03/2008

    שלום בר
    PFO אינו ממש פגם אמיתי במחיצה הבין פרוזדורית. זוהי מעין דלת שפתוחה בזמן ההריון ומאפשרת לדם בעובר לעבור מימין לשמאל.(חשוב שהדלת תהיה פתוחה בזמן ההריון). לאחר הלידה בגלל שינויים בזרימת הדם ובלחצים הדלת נוטה להסגר. לוקח לעתים זמן רב עד שיש סגירה מוחלטת ולמעשה ברבע מהמבוגרים יש מעבר קטן ללא כל תופעות קליניות. ASD לעומת זאת הוא פגם במחיצה הבין פרוזדורית עם חסר אמיתי של חלק מהמחיצה. (גם ASD זו לא בעיה קשה וחלק לא קטן נסגרים ספונטנית במשך השנים. (וגם אם צריך לסגור אותו בעתיד בד"כ ניתן לעשות זאת בצנתור או בנתוח קל והילד בריא לגמרי לאחר הפעולה) .
    גם במקרה של ASD וגם ב PFO בד"כ אין כל תלונות בגיל זה.
    בגיל תינוק לעתים קשה להיות בטוח באקו-לב אם מדובר בPFO או ASD של ממש וזה בד"כ מתברר יותר אחרי מספר חודשים.
    אין קשר בד"כ בין סנוס ברדיקרדיה לבין PFO
    בסה"כ אני לא רואה סיבה לדאגה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לגבי ביתי דליפה בלב

    וולף עופרה
    05/01/2009

    בבדיקה שבוצעה היום נתגלה בלבה של ביתי דליפה או בשפה המקצועית pfo הדלף הוא משמאל לימין ללא הרחבת חללי הלב הימניים כאב בחזה ממרוק שלדי שרירי ולא מהלב הייתי מבקשת לקבל יותר מידע בנושא והאם זה מסוכן או שיש משהו שניתן לעשות על מנת לתקן את המצב הקיים . בתודה מראש וולף עופרה אודה על תשובתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • PFO

    ד''ר אברהם מתתיהו
    08/01/2009

    עופרה שלום
    בתשובה שמעל, שנתתי בעבר, יש הסבר על PFO . זה קיים בכ 20% מהאנשים הבריאים וברוב הגדול של המקרים אינו גורם לכל בעיה. ברוב המקרים אין צורך לתקן זאת ולמעשה מסתובבים בינינו הרבה מאד אנשים שיש להם PFO ואפילו לא יודעים על כך.
    אין קשר בין זה לכאב בחזה שבילדים הוא בד"כ לא ממקור לבבי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו