איוושה בלב

מנהל הפורום

ד"ר אברהם מתתיהו
ד"ר אברהם מתתיהו
לקביעת תור אצל ד"ר אברהם מתתיהו ללא פרסום בפורום
 
  • איוושה בלב
    עינב
    14/04/2008

    אני בת 18 וחצי ורק עכשיו גילו שיש לי איושה בלב..וצניחת מסתם בחד שמאל מזה אומר בדיוק למה זה גורם.. והאים מותר לי לתרום דם במצב כזה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איוושה בלב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איושה

    ד''ר אברהם מתתיהו
    14/04/2008

    שלום עינב
    איושה היא רעש של זרימה שנשמע מעל הלב. קיום איושה אינו אומר שיש בעיה בלב ולמעשה לחצי מהילדים הבריאם שומעים איושה (זאת מאחר והלב הוא משאבה ומזרים את הדם וזה דומה מעט לזרימת מים מתוך ברז.
    יחד עם זאת יש מומים בלב שגורמים לאיושה. בד"כ הרופא המנוסה יידע להבדיל בין איושה שנובעת ממום לב לבין "איושה תמימה" (שאינה נובעת ממום לב)
    לעתים יש צורך בברור , כולל בדיקת קרדיולוג, אקג ואקו לב.
    אני מניח שאצלך נעשה ברור ונמצאה צניחה של המסתם המיטרלי, מצב בו העלים של המסתם גמישים מהרגיל ונוטים להתבלט אחורנית לכוון הפרוזדור השמאלי בזמן התכווצות החדר השמאלי (אם כי זה לא לגמרי ברור מהאינפורמציה שמסרת). אם אכן הנחתי נכונה ואם אין דליפה משמעותית של המסתם המיטרלי (המסתם בין פרוזדור לחדר שמאל) אז הבעיה אינה קשה והיא מחייבת מעקב בלבד.
    אם קלעתי נכון לאבחנה איני רואה סבה שזה יפריע לך לתרום דם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו