קשת אורטה ימנית

מנהל הפורום

ד"ר אברהם מתתיהו
ד"ר אברהם מתתיהו
לקביעת תור אצל ד"ר אברהם מתתיהו ללא פרסום בפורום
 
  • קשת אורטה ימנית
    שמרית
    23/12/2014

    בני בן 4 חודשים עבר בדיקת CT ונמצא כי יש לו קשת אורטה ימנית וסובקלביאן אברנטי שדוחק את הקנה והושט. בנוסף ושט פעורה לאורך כל הדרך.
    הוחלט לנתח אותו בשבועיים הקרובים, אני בחרדה נוראית, אשמח בבקשה אם תוכל לפרט לי על ממצאי ה CT מזה אומר סובקלויאן אברנטי? ומזה אומר ושט פעורה?
    בנוסף אשמח אם תוכל לפרט לי על מהלך הניתוח? האם זה מוגדר ניתוח קשה? זמן החלמה? ורופאים מומלצים בתחום. תודה מראש, שמרית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קשת אורטה ימנית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשת אורטה ימנית - תגובה

    ד''ר אברהם מתתיהו
    24/12/2014

    מצורפת תמונה של האנטומיה (אני מקוה שאכן תוכלי לראות אותה)
    הקת הימנית באה מקדימה ואח"כ מימין ומאחור לקנה. כאשר העורק הסובקלביה יוצא בצורה אברנטית אחרון בקשת הימנית (במקום ראשון) הוא עובר מאחורי הקנה ויכל לעתים להווצר לחץ על הקנה. רק אם החולה סובל מקושי בנשימה או בליעה יש לעשות ניתוח לשחרר את הלחץ. זה לא נחשב ניתוח קשה ובד"כ נעשה בחתך בחזה השמאלי.
    לא ברור לי למה התכוונו במושג ושט פעורה וכדאי שתשאלי את מי שנתן התשובה


    ד``ר אברהם מתתיהו
    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו