מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- צנתור asd- לבתי בת ה-4 יש cp קל מאדאביטל30/03/2016
לבתי בת ה-4 יש cp קל מאד. כמו כן, היא נשאית של מספר פקטורי קרישה (פקטור 2, פקטור 5, FTHMR) ובמשפחה המורחבת יש היסטוריה של בעיות קרישת דם.
בבדיקת לב נתגלה כי יש צורך בצנתור asd, בעקבות חור בגודל 4.5 מ"מ.
לפי מה שהבנתי החור קטן, וספק אם היה צריך לטפל בו לולא בעיית הקרישה. האם זה נכון? אני מאד חוששת מהצנתור, למרות חשיבותו. מהם הסיכונים שיכולים להיגרם בביצוע צנתור asd? האם יש סיכוי שה'מטריה' לא תשב טוב ועלולה ח"ו לפגוע באבי העורקים, בלב או בריאות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
צנתור asd- לבתי בת ה-4 יש cp קל מאד - תגובה
ד''ר אברהם מתתיהו04/04/2016כבר דיינו בעבר על הנושא.
מבחינה לבבית פגם של 4.5 מ"מ הוא לא גדול. אם אין הגדלה של צד ימין, מבחינה לבבית בד"כ לא חייבים לסגור.
אם יש חשש גדול של ההמטולוגים והנוירולוגים שיש קרישי דם ורידיים ויש סכנה למעבר מימין לשמאל ניתן לסגור הפגם (זו כמובן אינדיקציה מאד בינונית, בד"כ חושבים על דבר כזה אם יש ספור של TIA או CVA קודם) . איני יודע בברור אך קשה להאמין שה CP הקל קשור לעניין
מצד שני, אם זה פגם מרכזי ובגודל קטן אז די קל לסגור אותו בצנתור והסכוי לסיבוכים ובעיות מאד קטן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם יש סיכוי שעצם הימצאות
אביטל04/04/2016האם יש סיכוי שעצם הימצאות המטריה כגוף זר בגוף יכולה ליצור
קרישי דם בילדה שהיא נשאית של פקטורי קרישה (פקטור 5 ליידן ופקטור 2)
ובעצם להזיק? האם ביצוע הצנתור עלול להוביל לכך שתצטרך ליטול מדללי
דם רק בעקבות הימצאות הגוף הזר בגוף?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
האם יש סיכוי שעצם הימצאות - תגובה
ד''ר אברהם מתתיהו04/04/2016תאורטית כן, אם כי לא זוכר מקרה כזה.
זו הסבה שנותנים בדרך כלל אספירין או במקרים בעייתיים יותר נוגדי קרישה ממש, לחצי שנה (עד אשר הגוף מצפה את המטריה ברקמה משלו)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)


