double outlet right ventricle

מנהל הפורום

ד"ר אברהם מתתיהו
ד"ר אברהם מתתיהו
לקביעת תור אצל ד"ר אברהם מתתיהו ללא פרסום בפורום
 
  • double outlet right ventricle
    שחר
    26/05/2008

    כולי רועדת וקשה לי לרשום בכלל איך אפשר לשקול להוריד עובר כשאת מרגישה שהוא בועט וכשאת רואה את הלב שלו פועם
    להלן ההמצא של סקירת המערכות שלי שבוע 17 הריון IVF :
    רושם של PULMONARY STENOSIS לא ניתן להדגים בבירור את ה- VSD אך נראה שהוא SUBAORTIC נצפו AORTA ו PULMONARY במקביל עקב ה-DEXTROPOSITION של ה-AORTA
    בכל אופן שאלIתיי הן: מה למעשה אומר סוג המום?
    האם ניתן לפתור אתה זה בניתוח אחד או שבאמת זה מצריך מספר ניתוחים קשים?
    האם כבר בוצעו כאלה ניתוחים בארץ או שאני מקרה בין הבודדים ?

    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    double outlet right ventricle

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • DORV

    ד''ר אברהם מתתיהו
    26/05/2008

    משמעות השם היא ששני הכלים הגדולים יוצאים מהחדר הימני. ברוב המקרים יש גם פגם במחיצה הבין חדרית. יש וריאציות אנטומיות רבות למום זה שהן חשובות כדי לתת תשובה ברורה יותר לגבי הטפול (למשל , חשוב מיקום ה VSD ביחס לכלי הדם הגדולים, האם יש הצרות ראתית או של אבי העורקים ועוד)
    את לא מסרת את כל הנתונים. לעתים באקו לב עובר לא ניתן לקבל את כל הנתונים.
    בכל מקרה אם ה VSD הוא בגודל טוב והוא גבוה ומתחת למסתם של אבי העורקים ואם עורק הראה יוצא ימינה מאבי העורקים אז בד"כ ניתן לסגור את ה VSD בצורה שאבי העורקים למעשה יוצא מחדר שמאלועורק הראה נשאר בימין. במידה ויש הצרות ראתית יש צורך בתיקון שלה בניתוח. (זה דומה למום שכיח שניקרא טטרלוגיה ע"ש FALLOT .
    אם זה המצב ואין בעיות אחרות אז זה לא נורא ואפשר בד"כ לקבל תיקון טוב להרבה שנים (יתכן שיהי צורך בהתערבות נוספת אם עקב התקון של ההצרות הראתית תישאר דליפה משמעותית של המסתם הריאתי.)
    ניתוחים כאלה מבוצעים בהצלחה בארץ.
    נראה לי שכדאי לך לקבל יעוץ מקרדיולוג ילדים שעשה או ראה את הבדיקה.
    לגבי ההחלטה לגבי המשך ההריון זו כמובן החלטה שלך לאחר שתקבלי את כל הנתונים ויעוץ מתאים.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאת אקו לב עוברי

    michal
    29/10/2013

    שלום אני בשבוע 25 בבדיקה של אקו לב עוברי קיבלתי הבחנה שיש בעיה מורכבת מאוד בלב העובר והומלץ לי לעשות הפסקת הריון .
    ההבחנה היא
    situs solitus
    double outlet rv side by side great arteries
    subpulmonic '; very large mid anterior vsd
    subpulmonic stenosis; probably

    מה זה אומר והאם באמת הכי טוב לעשות הפסקה והאם יש טיפול האם זה בר תיקון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאת אקו לב עוברי - תגובה

    ד''ר אברהם מתתיהו
    29/10/2013

    שלום מיכל
    כמו שאמרתי קודם, לא נראה לי נכון לעשות ייעוץ כזה בפורום. בעיקרון היום ניתן לטפל כמעט בכל מום לבבי (בצורה טובה יותר או פחות)
    כדאי לך , יחד עם בן זוגך להפגש עם הקרדיולוג שבצע את הבדיקה. הוא יסביר לך מה המהלך הצפוי לאחר הלידה וכל הבעיות הפוטנציאליות ותצטרכו להחליט מה עדיף לכם.(בשלוב עם האמונות והפילוסופיה שלכם)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו