איוושה

מנהל הפורום

ד"ר אברהם מתתיהו
ד"ר אברהם מתתיהו
לקביעת תור אצל ד"ר אברהם מתתיהו ללא פרסום בפורום
 
  • איוושה
    יובל
    02/06/2008

    שלום רב,
    אתמול הייתי עם בני בן השנה וחצי בטיפת חלב לצורך מתן חיסון ובדיקת רופא.
    בבדיקה שהרופאה ביצעה היא שמעה איוושה וביקשה להפנות את תשומת ליבי לנושא מול רופא ילדים בקופת החולים.
    מיד ניגשתי לקופת החולים והרופא של בני ביצע בדיקה שלטענתו הוא לא שומע שום איוושה אך למען השקט הנפשי שלי הוא נתן לי הפנייה ליעוץ קרדיולוגי וביצוע בדיקת אקו לב.
    ברצוני לציין כי יום לאחר שבני נלד ועוד כשהיינו בבית היולדות נשמעה איוושה בבדיקת השחרור והתבקשנו להמתין עוד 12 שעות בטענה כי בפרק זמן של עד 48 שעות משעת הלידה ישנו איזה שסתום בלב שאמור להיסגר וכנראה שאצלו זה עדיין לא קרה ולכן נשמעת האיוושה. יום למחרת הבדיקה האיוושה כבר לא נשמעה ושיחררו אותנו לביתנו.
    האם יש קשר בין השניים. מה המשמעות של איוושה? האם יש טיפול? האם יש לי סיבה לחשוש?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איוושה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אושה

    ד''ר אברהם מתתיהו
    02/06/2008

    רבות כבר כתבנו בנושא.
    אושה היא רעש של זרימה שאנו שומעים עם הסטטוסקופ.
    קיום אושה אינו אומר שיש מום בלב.
    בחצי מהילדים עם לב נורמלי ניתן לשמוע אושה.
    אני מבין שהופניתם לקרדיולוג ילדים ולאקו-לב.
    אם הבדיקה תקינה (ורוב הסיכויים שהבדיקה תהייה תקינה) ואז אפשר לשכוח מהעניין.
    נ.ב אושה אכן שכיחה ביום הראשון אחרי הלידה בין השאר בגלל מעברים שנסגרים אחרי הלידה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו