קרוטציה - אורטה

מנהל הפורום

ד"ר אברהם מתתיהו
ד"ר אברהם מתתיהו
לקביעת תור אצל ד"ר אברהם מתתיהו ללא פרסום בפורום
 
  • קרוטציה - אורטה
    אמא מודאגת
    15/09/2008

    שלום רב, בגיל 3.4 ע"י רופאת ילדים אובחנה אוושה קלה והופננו לאקו לב לבירור. תוצאות אקו לב: דפנים פמוכלים נימושו, חלק סיסטולי , אוושה קלה lsb ובגב. הודגם מסתם אורטלי ביקוספידלי ללא היצרות או אי ספיקה. הרחבה קלה של האורטה עליונה. איזור האורטה היורדת העליונה מעט צרה ומפותלת. הזרימה באורטה בטנית מעט שטוחה. הוסבר לנו ע"י קרדיולוג שמדובר במום קל וצריך לבצע מעקב פעם בשנה, השאלות שלי רבות בנושא: למה רק עכשיו נתגלה המום ולא בהריון או אחרי לידה? האם מום מסוג זה יכול לגרום לאי ספיקת לב בעתיד? האם יכולים להופיע סיבוכים נוספים בעקבות זה? האם יהיה צורך בהחלפת מסתם או ניתוח אחר לתיקון של הבעיה? האם ניתן לחיות עם מום הנ"ל חיים רגילים והכי חשוב ארוכים? האם יש להמנע מתפקוד רגיל, ריצה, קפיצה והשתוללות (מדובר בילד קטן) ? האם חס וחלילה יכול להיות דום לב ממום הנ"ל בגיל ההתבגרות? אשמח מאוד לתשובתכם בהקדם כי כל המשפחה מאוד מודאגת. סליחה על אורך המכתב. אודה על ההבנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קרוטציה - אורטה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קוארקטציה - אורטה

    ד''ר דני פינק
    15/09/2008

    שלום אמא

    רק עכשיו נתגלה המום ולא בהריון או אחרי לידה?
    *זה מום שלילוד, יש בפוטנציה אבל המום עצמו יכול להופיע מאוחר יותר.

    האם מום מסוג זה יכול לגרום לאי ספיקת לב בעתיד?
    *אם נשארים במעקב, הרופאים ידאגו שהמום לא יגיע למצב של אי ספיקה.

    האם יכולים להופיע סיבוכים נוספים בעקבות זה?
    *חייבים לעקוב אחרי לחץ דם במדידה ביד ימין. אני ממליץ לעקוב במרפאת אם שלכם פעם ב4 חודשים ואם זה עולה מעל הנורמה, יש לחזור לקרדיולוג ילדים יותר מוקדם.

    האם יהיה צורך בהחלפת מסתם או ניתוח אחר לתיקון של הבעיה?
    *לא נישמע ככה ממה שכתבת.

    האם ניתן לחיות עם מום הנ"ל חיים רגילים והכי חשוב ארוכים
    *כן! בהחלט

    האם יש להימנע מתפקוד רגיל, ריצה, קפיצה והשתוללות (מדובר בילד קטן)
    *לא!

    האם חס וחלילה יכול להיות דום לב ממום הנ"ל בגיל ההתבגרות?
    *סיבת המעקב היא למנוע בעיות כולל חס וחלילה דבר כזה

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קורטציה-אורטה - המשך

    אמא מודאגת
    16/09/2008

    דר' פינק שלום רב, קודם כל רב תודות על התייחסותך המהירה והמקצועית. אני מתנצלת מראש על כל מפל השאלות, פשוט כאשר קיבלנו את הידיעה היינו בשוק טוטאלי ולא הזדמן לנו לשאול את הרופא את כל השאלות. האם יש צורך במדידת לחץ דם באופן יום יומי במהלך כל החיים? במידה ולחץ דם מעל הנורמה, מה הטיפול המקובל בילדים בגיל הזה? איך אני כאמא יכולה חס וחלילה לאבחן שיש החמרה במצבו של הילד ולפנות בהקדם לרופא? מה הסימנים? האם טיפול ב"מחלות רגילות" כגון שפעת, דלקת גרון, אזניים הוא טיפול כמקובל גם במום מסוג זה? קראתי באחד המאמרים שיש מקרים שמצריכים בשלב מאוחר יותר צינתור, מה הם המקרים ובאיזה גיל? האם חובה? האם קורטציה יכולה להסתדר עם הגדילה? האם מום הנ"ל הינו מום קל או שחלילה יכול עם השנים להפוך לאחד המומים הקשים (של חיים ומוות)? אנו מודאגים כי זו פעם ראשונה במשפחתנו נתקלנו במום לבבי. אנו תכננו הריון נוסף, אך הבנו שיש סיכוי יותר גדול להביא גם ילד הבא עם מום לב, האם אכן כך? האם מהניסיון המקצועי שלך אתה מכיר ילדים בעלי מום כזה שגדלו ובגרו ועכשיו נחשבים ל"רגילים ובריאים" וכמובן מבוגרים . המון תודה מראש. ושוב סליחה על אורך המכתב .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קורטציה-אורטה - המשך

    אמא מודאגת
    16/09/2008

    שכחתי לציין את הדיאגנוזה באנגלית: Mild Coarctation BIL Aortic Value. האם מדובר באותו מום או שזה חס וחלילה משהו שונה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו