לד"ר מתתיהו שלום

מנהל הפורום

ד"ר אברהם מתתיהו
ד"ר אברהם מתתיהו
לקביעת תור אצל ד"ר אברהם מתתיהו ללא פרסום בפורום
 
  • לד"ר מתתיהו שלום
    טליה
    03/10/2008

    שלום שוב, ביתי בת חודשיים וחצי בעלת מום לבבי primum Asd, היא לא עומדת בקריטריונים של הקופה לקבלת חיסון rsv ושאלתי היא האם מומלץ לדעתך לחסנה באופן פרטי? עד כמה הוירוס הנ"ל יכול לסכנה במידה ותחשף אליו? לקטנה יש אח תאום ועוד 2 אחיות גדולות והיא אינה מקבלת תרופות. להלן כל הפרטים לגביה (מסיכום הטיפול של הקרדיולוג) - בבדיקה גופנית: ללא סימני איס"ל ASD PRIMUM+MITRAL CLEFT+LV+RA JET ללא VSD איוושה סיסטולית 4/6 - 3 ב LSD HIGH PITCHED HOLOSYSTOLIC באקו לב: SITUS SOLITUS CONCORDANT A - V/V -A CONNECTION תפקוד טוב של החדרים, אין הרחבה משמעותית של החדרים, PRIMUM TYPE ASD 4 MM יש זרימה טורבולנתית בתוכו בכוון חפוף - מוזר וגם L-R בכוון RA MITRAL VALVE CLEFT+MODERATE MR LV - RA JET MODERATE מפל 110 ממ"כ NO VSD- PERIMEMBRANOUS ASNEURYSM PFO קטן 2-3 מ"מ עם דלף L>R ללא PS ללא AS ללא PDA. קשת אאורטה תקינה, מוצא עורקי הלב תקינים, ורידים ועורקים הגדולים תקינים ללא נוזל פריקרדיאלי LA 1.3, LVEDD 2, LVESD 1.2, IVSD 0.6, AO ROOT 1.2 אודה לך אם לאור כל הפירוט תוכל להסביר לי במילים מובנות יותר מה מצבה הבריאותי ומתי להערכתך היא תזדקק לניתוח במידה ולא תהיה החמרה כמובן. מה הסיכוי לכך שעד הניתוח המום לא יבוא אצלה לידי ביטוי (אי ספיקת לב וכו'...)? תודה ושנה טובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לד"ר מתתיהו שלום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חסון ל RSV

    ד''ר אברהם מתתיהו
    04/10/2008

    ליאורה שלום.
    הקריטריונים לחסון מבחינה לבבית: בילדים מתחת לגיל שנה עם אי ספיקת לב (ומטופלים בתרופות לכך), מומים כחלוניים, וכאלה עם יתר לחץ ראתי משמעותי. 2 הראשונים לא קיימים אצלכם. לגבי הלחץ הראתי, לא ברור לי לפי תשובת האקו כפי שניסחת אותה. נראה לי שכדאי לשאול את הרופא שעשה הבדיקה האם להערכתו יש יתר לחץ ראתי. אם התשובה שלילית אז באמת אין אינדיקציה לתת החיסון. (אני יוצא מתוך הנחה שהילדה עולה במשקל, אינה מתנשמת ובסה"כ ללא תסמינים.) בתנאים אלה לא ניראה לי שזה חשוב מאד לתת החיסון באופן פרטי (זה חיסון יקר למדי).

    לפי מה שתארת אין עדיין סימנים של דלף משמעותי ברמת הפרוזדורים ויש דליפה בינונית של המסתם המיטרלי. אם אכן אין יתר לחץ ראתי ואין תסמינים חולניים כלל, ניתן לחכות תוך כדי מעקב. יש סבירות גבוהה לניתוח בשנים הראשונות לחיים. (החלטות כאלה צריך לעשות הרופא המטפל לפי הבדיקה הגופנית והאקו)

    שנה טובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו