pda

מנהל הפורום

ד"ר אברהם מתתיהו
ד"ר אברהם מתתיהו
לקביעת תור אצל ד"ר אברהם מתתיהו ללא פרסום בפורום
 
  • pda
    דקלה
    05/11/2008

    ד"ר דני פינק/ד"ר אברהם מתיתיהו שלום! יש לי תינוקת בת שלושה חודשים אשר מיד לאחר הלידה נאמר לי כי העורק העוברי עדיין פתוח ועלינו לחכות חודשיים כדי לראות אם הוא ייסגר... עכשיו בגיל שלושה חודשים היא עברה א.ק.ג. שבתרשים מצוין כי הוא תקין ובדיקת אקו שבתוצאותיה רשום כי ישנו PDA בינוני, דלף משמעותי משמאל לימין וכי עלינו לחכות שוב חודשיים ולקוות שזה ייסגר ובמידה ולא צריך לסגור בצנטור... רציתי לדעת : 1 . מה יכולה להיות הסיבה שהעורק העוברי לא נסגר אצלה באופן טבעי? 2 . מהן הסיכויים שהוא ייסגר בעוד כחודשיים ? 3 . והכי חשוב מהן הסכנות שיש בצנטור? (במידה וזה לא ייסגר) 4 . האם ישנם דברים מסויימים שעליי לעשות או להימנע על מנת לשמור על בריאותה והתפתחותה? תודה רבה!!! דקלה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    pda

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • PDA

    ד''ר אברהם מתתיהו
    06/11/2008

    שלום דקלה
    דוקטוס נורמלי נוטה להסגר בד"כ בימים הראשונים לחיים. הדופן שלו שונה מעורק רגיל והוא נסגר כתוצאה מגירויים מסוימים לאחר הלידה. (כמו ירידה בפרוסטגלנדינים המופרשים ע"י השיליה ועלית החמצן בדם אחרי שהתינוק מתחיל לנשום)
    לעתים דוקטוס נורמלי יסגר ספונטנית ב 3 חודשים הראשונים. אם הוא לא נסגר עד אז הסכויים שיסגר הופכים קטנים מאד וזה כנראה נובע מבעיה בדופן הדוקטוס שאינו מגיב לגירויים הנורמלים. אז, המשמעות היא שזהו מום יחסית קל וניתן לתיקון בד"כ בקלות יחסית.
    אם הילד אינו באי ספיקת לב , אוכל ועולה במשקל אנו נוהגים לחכות ליתר בטחון עד גיל כשנה ואם זה דוקטוס יותר מקטנטן נוהגים להתערב. (במקרים של דוקטוס קטנטן ללא אושה אופיינית בד"כ לא נוהגים לסגור)
    היום כמעט בכל המקרים אנו יכולים לסגור את הדוקטוס בצנטור ע"י סלילים או מטריות שונות הכל לפי הגודל והצורה של הדוקטוס. לעתים רחוקות יש צורך בניתוח וגם אז מדובר בניתוח קל ומוצלח (ללא צורך בד"כ במכונת לב ראה). הסכנות בצנתור הן קטנות (הסליל או המטריה זזים מהמקום, זהום בגלל גוף זר וכל הסבוכים הרגילים של צנתור כולל הרדמה כללית). בסה"כ הפעולה מאד מוצלחת והסבוכים נדירים.
    לא נראה לי שאת צריכה לדאוג יותר מדי ואת לא יכולה לעשות הרבה לשנות את המהלך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    דקלה
    06/11/2008

    תודה רבה!תיהיה בריא !!! נקווה שהכל יסתיים במהרה ,ברוגע ועל הצד הטוב ביותר ... שבת שלום(-:

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו