חור בלב - דחוף

מנהל הפורום

ד"ר אברהם מתתיהו
ד"ר אברהם מתתיהו
לקביעת תור אצל ד"ר אברהם מתתיהו ללא פרסום בפורום
 
  • חור בלב - דחוף
    מיכל מתוק
    08/12/2008

    שלום שמי מיכל אמא של אור מתוק בן 6 חודשים משקל לידה: 3540 משקל נוכחי 8 קילו גובה: 70 ס"מ ניזון מסימילאק אדוונס. לאור אובחן חור בלב (asd בקוטר 10X7 מ"מ עם זרימה משמאל לימין) כמו כן הודגמה הגדלה בינונית של מדורים ימניים. ללא לחץ ריאתי. לפי מומחה בבית החולים רמב"ם עלי לבצע צינתור אבחנתי ולאחר מכן ככל הנראה ניתוח לסגירת החור. לפיכך הלכתי לקבל חוות דעת נוספת ממומחה בבית החולים שניידר שלטענתה כל עוד אין לחץ ריאתי והילד מתפתח יפה אין מקום בשלב כה מוקדם זה לניתוח ובטח שלא לצינתור אבחנתי(מכיוון שהכל ברור באולטראסאונד) לטענתה ככל הנראה יהיה צורך בהתערבות טיפולית שייתכן מאוד וזה יהיה צינתור ולא ניתוח אך בשלב מאוחר יותר. (צינתור ולא ניתוח מכיוון שהחור נמצא במיקום מרכזי ובין העליות, אך היא לא שוללת שאולי זה בכל זאת יהיה ניתוח תלוי בהתפתחות העניינים.) אני כרגע בדילמה מאוד גדולה מה עלי לעשות??? תודה מראש מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חור בלב - דחוף

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ASD בילד בן חצי שנה

    ד''ר אברהם מתתיהו
    08/12/2008

    שלום מיכל.
    נשמע שהילד שלך גדל ומתפתח יפה ללא כל תסמינים.
    במקרים של ASD בגיל זה בד"כ אין כל תסמינים ובד"כ אין עליה בלחץ הראתי. כמוכן יש סכוי ב2-3 שנים הראשונות לחיים שהפגם יקטן באופן עצמוני. אם הפגם הוא מרכזי ולא נהיה קטן עם הזמן אנו משתדלים לסגור אותו בצנתור ונוח יותר לעשות זאת לקראת גיל 4-5 שנים. (אם הוא מרכזי עם שוליים מסביב)
    ברוב המקרים ניתן להגיע לאבחנה באקו ללא צנתור, ויש צורך בצנתור אבחנתי רק אם משהו לא ברור (לעתים יש נקוז לא תקין של ורידי ראה או פגם במקום לא רגיל).
    אם אכן יש הסכמה לגבי האבחנה ושאין יתר לחץ ראתי והילד ללא כל תסמינים אני בד"כ מסתפק במעקב בשלב זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו