ASD תינוק בן 7 חודשים

מנהל הפורום

ד"ר אברהם מתתיהו
ד"ר אברהם מתתיהו
לקביעת תור אצל ד"ר אברהם מתתיהו ללא פרסום בפורום
 
  • ASD תינוק בן 7 חודשים
    מיכל מתוק
    26/12/2008

    שלום לד"ר מתיתיהו שמי מיכל מתוק בתחילת החודש שלחתי לך הודעה לגבי ASD שיש לבני בן החצי שנה. נאמר לנו שברגע שתהיה עליה בלחץ הדם הריאתי אז נחליט על התערבות טיפולית. כרגע מפל הלחצים הוא בן 30-40 ממ"כ(מה זה? זה מקביל ללחץ דם ריאתי? והאם זה בגבול התקין? רציתי לדעת מהו לחץ דם ריאתי תקין ומאיזה גבול הוא כבר לא תקין? תודה רבה מיכל מתוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ASD תינוק בן 7 חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ASD בתינוק

    ד''ר אברהם מתתיהו
    26/12/2008

    מיכל שלום
    הלחץ הראתי נמדד באקו-דופלר במספר דרכים. אחת הדרכים הטובות היא הערכה של מהירות הזרימה בדופלר דרך המסתם הטריקוספידלי כאשר יש דליפה של המסתם (ממצא שכיח גם בבריאים) ממצא זה נותן למעשה את הלחץ בחדר ימין ואם אין מפל לחצים על המסתם הראתי אז זה משקף את הלחץ הראתי.
    30-40 ממ"כ הוא מעט גבוה אך זה כמובן תלוי האם יש במקרה שלכם מפל על המסתם הראתי (בהרבה מקרים של ASD יש מפל כזה בגלל הזרימה הראתית המוגברת עקב השנט משמאל לימין דרך ה ASD ). במקרה כזה יש לקזז מהמספר שנתת את המפל על המסתם הראתי.
    נראה לי שכדאי שתשלחי לי את כל התשובה ואנסה להבין האם יש אכן עליה בלחץ הראתי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו