ASD PRIMUM

מנהל הפורום

ד"ר אברהם מתתיהו
ד"ר אברהם מתתיהו
לקביעת תור אצל ד"ר אברהם מתתיהו ללא פרסום בפורום
 
  • ASD PRIMUM
    טליה
    02/01/2009

    שלום רב, אני בת 31 ולפני כ-5 חודשים נולדו לי תאומים (הריון טבעי) - בן ובת. התינוקת אובחנה כבעלת מום לבבי מסוג asd primum, (כשהפגם הוא במחיצה שבין העליות) כרגע היא במעקב ובהמשך יידרש ניתוח. אחיה התאום נולד עם "מלרוטציה" ועבר ניתוח לקיבוע המעי הגס בגיל ששה ימים. שאלותיי הן: 1. האם מומים מולדים אופייניים יותר לתאומים? 2. האם למיטב ידיעתכם/נסיונכם הסיכוי של ילדים עם מומים מולדים, כדוג' המום הלבבי לפתח מחלות אחרות כגון לוקמיה היא גדולה יותר מילד שנולד ללא כל מום? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ASD PRIMUM

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ASD PRIMUM באחד מהתאומים

    ד''ר אברהם מתתיהו
    03/01/2009

    שלום ליאורה
    חלק מהשאלות מעט חורגות מהשטח שלנו,
    אך לפי מיטב ידיעתי יש אכן דיווחים שיש יותר מומים מולדים בתאומים(בערך כפול)
    לגבי ASD PRIMUM, לא ידוע לי שיש קשר ישיר בין ה ASD לבין מחלות אחרות. מום זה הוא שכיח מאד בתסמונת דאון. בתסמונת דאון יש שכיחות גבוהה יותר של לאוקמיה. לא ידוע לי שבילד עם ASD PRIMUM ללא תסמונת דאון יש יותר לאוקמיה.
    ב ASD גדול בגלל הדלף הגדול משמאל לימין והזרימה המוגברת לראות יש יותר זהומים בדרכי הנשימה, מעט מאד מהחולים מפתחים סימני אי ספיקת לב, מעט מפתחים יתר לחץ ראתי. אם לא מתקנים זאת בשנים הראשונות חלק מהחולים יפתחו הפרעות קצב חדריות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך

    טליה
    04/01/2009

    תודה על תשובתך. האם הזיהומים בדרכי הנשימה שהזכרת כאופייניים ל- ASD PRIMUM עלולים להוביל להחמרת המום הלבבי וכתואה מכך להקדמת הניתוח? (כרגע החומרה בינונית, ללא סימנים חיצוניים של אי ספיקת לב וכיו"ב). האם מומלץ לא להכניסה למסגרת של מעון ע"מ להמנע ממחלות וזיהומים עד הניתוח? למיטב הבנתי ניתוח כזה יכול להתבצע גם סביב גיל שנתיים. תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ASD PRIMUM

    ד''ר אברהם מתתיהו
    04/01/2009

    שלום ליאורה
    רוב הילדים עם מום זה אינם סובלים מתסמינים קליניים.
    אלה שמפתחים סימני אי ספיקת לב או עליה בלחץ הראתי או זהומים חוזרים ומטרידים בדרכי הנשימה, אנו נוהגים לנתחם בגיל צעיר יותר.
    יש צורך במעקב קרדיולוגי, בין השאר חשוב להתרשם מהמסתם המיטרלי (בין פרוזדור לחדר שמאל) שבמום זה הוא בד"כ לא לגמרי תקין (יש בו שנץ מסוים שבחלק מהמקרים עלול לגרום לדרגות שונות של דליפה של המסתם). כמו כן הרופא יתרשם גם מגודל הדלף והלחץ הראתי.
    לפי כל הנתונים קרדיולוג הילדים יקבע את העתוי לניתוח.
    לגבי מעון, כל תינוק (גם בריא) שבא במגע עם ילדים בגיל כל כך צעיר חשוף יותר למחלות זהומיות. ההחלטה אם לשלוח למעון כמובן תלויה בהרבה גורמים משפחתיים וכלכליים ורוב הילדים הללו בד"כ מסתדרים גם במעון/גן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו