ניתוח לב פתוח

מנהל הפורום

ד"ר אברהם מתתיהו
ד"ר אברהם מתתיהו
לקביעת תור אצל ד"ר אברהם מתתיהו ללא פרסום בפורום
 
  • ניתוח לב פתוח
    אמא
    18/02/2009

    בני בן 9 חודשים עבר ניתוח לב פתוח לפתיחת היצרות בחדר ימין (נולד עם PS ) הניתוח עבר בהצלחה אך הוציאו בניתוח את המסתם לא הצלחתי ממש להבין אפשר לחיות ללא מסתם? יש אנשים שחיים ללא מסתם? מה התפקיד של המסתם? וממתי יתחילו לשים מסתמים רק בצינתורים? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ניתוח לב פתוח

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח של הצרות במסתם הראתי.

    ד''ר אברהם מתתיהו
    18/02/2009

    שלום אמא!
    בדרך כלל הצרות במסתם הראתי ניתנת לטפול ע"י הרחבה של המסתם ע"י בלון בצנתור.
    אם החליטו ללכת לניתוח, אני מניח שמדובר במסתם מאד מעובה או בעל קוטר מאד קטן שלא התאים להרחבה בצנתור. במקרים כאלה לעתים יש צורך בניתוח ואז לעתים המנתח צריך לחתוך חלק מהמסתם כדי לתקן ההצרות או להרחיב את המוצא של חדר ימין עם טלאי. במקרים אלה עלולה להווצר דליפה משמעותית של המסתם הראתי.
    מסתם נורמלי מאפשר זרימה חופשית של דם לראות בזמן התכווצות החדר הימני ומונע חזרה של דם מהראות לחדר בזמן ההרפיה של החדר הימני.
    הדליפה גורמת לכך שבכל פעם שהחדר הימני שולח הדם לראות, בזמן ההרפיה, הדם מהראות חוזר לחדר הימני בגלל שאין מסתם נורמלי שמונע את החזרה.
    יש ילדים שסובלים הענין הזה לעשרות שנים ללא בעיות, אך בחלק מהחולים זה גורם להרחבה ניכרת של חדר ימין ובהמשך דליפה של המסתם בין הפרוזדור לחדר הימני (מסתם טריקוספידלי) הגדלת פרוזדור ימין ובאופן משני התעיפות יתר ואפשרות להתפתחות הפרעות קצב.
    ניתן במקרים הקיצוניים להשתיל בניתוח הומוגרפט עם מסתם (מחזיקים מעמד כ 6- 10 שנים בילדים)
    והתחילו כבר להשתיל מסתמים בצנתור (אם כי לילדים גדולים הרבה יותר) גם הללו מחזיקים מעמד מספר שנים. הנושא מתפתח במהירות ויש התקדמות כל שנה בנושא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח ילדים

    יעל
    27/04/2009

    לאמא
    רציתי מאוד לשוחח עימך לגבי ניתוח ילדים אך לו כאן בפורום איך נוכל לעשות זאת
    אודה לך מאוד כי בני בקרוב יצטרך לעבור ניתוח

    תודה יעל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו