מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- מסתם ריאתי צרנוגה יצבי שדה27/02/2009
שלום דוקטור שמי נוגה ואני בשבוע ה 25 של הההריון, לאחר הסקירה במורכבת,נמצא כי יש חשד להצרות במסתם בריאתי ולכן הופננו לביצוע בדיקת אקו לב עובר. בסיכום הבדיקה נכתב כי חדר ימני קטן משמאלי מסתם ריאתי צר לחץ משוער 70ממ"כ בחדר ימני מלווה באי ספיקה טריקוספידלית בינונית מפל 25 ממ"כ ע"פ מסתם ריאתי צר. להמשך מעקב הופננו ל US בתל השומר. רציתי לשאול מה חומרת המצב? מה הטיפול המומלץ במקרה כזה ? מה סיכויי ההחלמה מניתוח או צינטור? מתי מתבצע ניתוח או צינטור ? הרופא הבודק הציע לשקול גם הפסקת הריון , למה ? אני ובעלי מודאגים מאוד מאוד אשמח שתשובתכם,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הצרות המסתם הראתי בעובר
ד''ר אברהם מתתיהו27/02/2009שלום נוגה
היום עם שפור ההדמיה באקו לב בשלוב עם דופלר וצבע אנו עושים אבחנות כאלה בעובר.
הצרות המסתם הראתי בתינוק או ילד לאחר הלידה לא נחשב למום קשה במיוחד ובד"כ ניתן לטפול מוצלח בצנתור והרחבה ע"י בלון (במקרים הקלים אין צורך בטפול, אלא מעקב בלבד. יש מקרים שהבלון לא עוזר ואז ניתן לטפל בניתוח בד"כ בהצלחה.
בעובר זה קצת יותר מורכב: קשה יותר להעריך בצורה טובה את חומרת ההצרות.
כמו כן יש אי ודאות האם החדר הימני יגדל ויתפתח בצורה טובה (בגלל שזורם דרכו כנראה פחות דם בגלל ההצרות).
בגלל הבעיה הזו יש אפילו מקומות בחו"ל שעורכים צנתור והרחבה של המסתם כבר בעובר כדי להבטיח שהחדר יגדל בסדר. (אבל יש בכך לא מעט סיכון)
לי היה מקרה בדיוק כזה שעקבתי אחרי העובר במשך ההריון, החדר הימני לא היה מאד קטן והעדפתי לחכות ללידה ולאחריה בגיל מספר ימים צנתרתי את התינוק והרחבנו את המסתם בהצלחה והתינוק לגמרי בסדר.
זו גם המדיניות שאני ממליץ לנקוט בה.
לעומת זאת אם באקו לב עובר החדר הימני מאד קטן ולא מפותח זה כבר יותר מורכב לעתיד, ולפי אמונתכם ופילוסופית החיים שלכם ניתן לשקול גם הפסקת הריון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאל ד"ר מתיתיהו
נוגה יצבי שדה28/02/2009ד"ר מתיתיהו שלום ראשית תודה רבה רבה על התשובה בתשובתך התיחסתה לעובדה שלא ניתן לצפות אם החדר הימני יתפתח תקין עקב ההצרות בסיכום הבדיקה האחרונה שביצענו נרשם באופן כללי חדר ימני קטן משמאלי מה זה אומר יש מידתיות לנושא או שאי אפשר לדעת כלל כעת האם יש אפשרות שהמצב ישתפר מעט עד סוף ההריון ? מה ניתן לעשות בזמן ההריון לשיפור המצב? אילו בדיקות עלינו לדרוש למעכב ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
PS בעובר
ד''ר אברהם מתתיהו28/02/2009בבדיקות חוזרות של אקו לב עובר בהמשך ההריון ניתן להעריך מה קורה עם החדר הימני.
יש חשיבות למידתיות. אם החדר הימני רק מעט יותר קטן מהשמאלי זה שונה ממצב שבו החדר הימני הוא קטנטן. חשובה כאן התרשמות הרופא שעשה את הבדיקה.
קשה לי לתת תשובה חכמה מדי כי לא ראיתי את הממצאים, אך לא נראה לי קריטי להחליט עכשו לגבי הפסקה/המשך ההריון וניתן לעשות החלטה לפי המעקב בהמשך.
בד"כ דברים מסוג זה לא משתפרים במשך ההריון, אך אם החדר הימני נשאר בגודל ותפקוד סבירים והבעיה היא רק הצרות של המסתם הראתי יש סכוי לא רע לטפל בזה אחרי הלידה. לא נראה לי שניתן לעשות משהו לשפור המצב במשך ההריון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאל ד"ר מתיתיהו
נוגה יצבי שדה21/03/2009דר"מתיתיהו שלום אני נמצאת בשבוע 27 של ההריון וכפי שכבר שוחחנו בפורום התגלה מום לב בעובר בשבוע 25 הסברת לי יש צורך במעקב קרדיולוגי תוך תשומת לב להתפתחות החדר הימני לפי אקו לב שביצענו השבוע בביה"ח שניידר ראינו שחלל החדר הימני קטן הוסבר לנו שזה בגלל מאמץ של השריר, והשריר מעובה לעומת זאת קוטר המסתם הטריקוספידלי הי 11 מ"מ שזה בגדר הנורמה בודקים את התפתחות החדר לפי קוטר המסתם אין חשיבות לחלל החדר בשלב זה? האם יש שאלות נוספות שעלינו לברר? בכבוד רב ותודה לתשובתך נוגה שדה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהPS בעובר
נוגה יצבי שדה21/03/2009ד"ר מתיתיהו שלום אני נמצאת בשבוע 27 של ההריון וכפי שכבר שוחחנו בפורום התגלה מום לב בעובר בשבוע 25 הסברת לי יש צורך במעקב קרדיולוגי תוך תשומת לב להתפתחות החדר הימני לפי אקו לב שביצענו השבוע בביה"ח שניידר ראינו שחלל החדר הימני קטן הוסבר לנו שזה בגלל מאמץ של השריר, והשריר מעובה לעומת זאת קוטר המסתם הטריקוספידלי הי 11 מ"מ שזה בגדר הנורמה בודקים את התפתחות החדר לפי קוטר המסתם אין חשיבות לחלל החדר בשלב זה? האם יש שאלות נוספות שעלינו לברר? בכבוד רב ותודה לתשובתך נוגה שדה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)


