מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- אקו לב בשבוע 24ד``ר אברהם מתתיהו03/06/2009
שלום הנני בשבוע 24 , בסקירת המערכות המאוחרת , נצפה קושי בסקירת הלב ורושם ל- U SIGN ( שלמיטב הבנתי זה - חשד לקשת ימנית ) , ביצעתי אקו לב עובר הכל תקין ..אך הרופא לא רשם האם הקשת אכן ימנית...
להלן התשובה:
גודל ותפקוד תקין של החדרים.
מנח תקין של החדרים ושל כלי הדם הגדולים.
גודל ותפקוד תקין של החדרים.
זרימה תקינה על פני ארבעת המסתמים וקשת האאורטה.
A-V CANAL תקין , קשת האאורטה שלמה.
המחיצה הבין חדרית שלמה.
לא נראתה קרדיומיופתיה.
לא נראה תפליט פריקרדיאלי.
ניקוז ורידי ריאה תקין.
עובי מחיצה בין חדרית 1.5 מ"מ - תקין .
לא הודגם מום בלב.
מה אני יכולה להסיק מכך? האם הקשת ימנית או שמאלית ?
תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
קשת ימנית בעובר?
ד''ר אברהם מתתיהו04/06/2009שלום עינב
מהתשובה שצטטת של אקו לב עובר נראה כאילו הכל תקין.
כשאני עושה אקו לב עובר אם הקשת נראית לי ימנית ,אני מציין זאת במפורש כי יש לזה השלכות מסוימות.
האם הרופא שעשה את הבדיקה ראה את החשד ל U SIGN ? והתייחס לכך?.
אם יש ספק כדאי להרים טלפון לרופא שעשה את הבדיקה ולשאול. ואם הדבר לא ברור אולי כדאי אפילו לחזור על הבדיקה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאקו לב
עינב04/06/2009דר' , תודה על התשובה המהירה..
אכן שאלתי אותו ..הוא אמר לי שמבחינת הלב הכל תקין ...
והקשת היא מחוץ ללב והוא לא בודק אותה ..הוא חזר כמנטרה שמבחינת הלב הכל תקין...
כששאלתי את הרופא שלי , הוא גם אמר אז אין צורך להתייחס , אבל אני לחוצה , כי אף אחד לא אמר לי בוודאות האם הקשת היא שמאלית או ימנית...מה עליי לעשות ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
קשת אאורטה בעובר
ד''ר אברהם מתתיהו05/06/2009אם ההדמיה סבירה, אפשר בד"כ לבדוק באקו לב עובר אם הקשת ימנית או שמאלית.
אמנם ברוב המקרים ממצא של קשת ימנית אין לו חשיבות רבה, אך לעתים זה מלווה בטבעת וסקולרית שלוחצת על הקנה והושט וכדאי להיות מודע לכך ולבדוק התינוק אחרי הלידה. יותר חשוב מזה: יש קשר סטטיסטי לתסמונת די ג'ורג' שקשורה לחסר חלקי של כרומוסום 22 .
והיה לי כבר יותר ממקרה אחד שמצאתי ממצא מבודד של קשת ימנית בעובר, ללא מום לב ומצאנו חסר חלקי של כרומוסום 22)
במיוחד אצלך , שבסקירה היה חשד לקשת ימנית, נראה לי שכדאי לעשות בדיקה חוזרת אצל מישהו שיוכל לתת תשובה יותר ברורה לגבי הענין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)


