אקו לב בשבוע 24

מנהל הפורום

ד"ר אברהם מתתיהו
ד"ר אברהם מתתיהו
לקביעת תור אצל ד"ר אברהם מתתיהו ללא פרסום בפורום
 
  • אקו לב בשבוע 24
    ד``ר אברהם מתתיהו
    03/06/2009

    שלום הנני בשבוע 24 , בסקירת המערכות המאוחרת , נצפה קושי בסקירת הלב ורושם ל- U SIGN ( שלמיטב הבנתי זה - חשד לקשת ימנית ) , ביצעתי אקו לב עובר הכל תקין ..אך הרופא לא רשם האם הקשת אכן ימנית...
    להלן התשובה:
    גודל ותפקוד תקין של החדרים.
    מנח תקין של החדרים ושל כלי הדם הגדולים.
    גודל ותפקוד תקין של החדרים.
    זרימה תקינה על פני ארבעת המסתמים וקשת האאורטה.
    A-V CANAL תקין , קשת האאורטה שלמה.
    המחיצה הבין חדרית שלמה.
    לא נראתה קרדיומיופתיה.
    לא נראה תפליט פריקרדיאלי.
    ניקוז ורידי ריאה תקין.
    עובי מחיצה בין חדרית 1.5 מ"מ - תקין .
    לא הודגם מום בלב.
    מה אני יכולה להסיק מכך? האם הקשת ימנית או שמאלית ?
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אקו לב בשבוע 24

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשת ימנית בעובר?

    ד''ר אברהם מתתיהו
    04/06/2009

    שלום עינב
    מהתשובה שצטטת של אקו לב עובר נראה כאילו הכל תקין.
    כשאני עושה אקו לב עובר אם הקשת נראית לי ימנית ,אני מציין זאת במפורש כי יש לזה השלכות מסוימות.
    האם הרופא שעשה את הבדיקה ראה את החשד ל U SIGN ? והתייחס לכך?.
    אם יש ספק כדאי להרים טלפון לרופא שעשה את הבדיקה ולשאול. ואם הדבר לא ברור אולי כדאי אפילו לחזור על הבדיקה.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אקו לב

    עינב
    04/06/2009

    דר' , תודה על התשובה המהירה..
    אכן שאלתי אותו ..הוא אמר לי שמבחינת הלב הכל תקין ...
    והקשת היא מחוץ ללב והוא לא בודק אותה ..הוא חזר כמנטרה שמבחינת הלב הכל תקין...
    כששאלתי את הרופא שלי , הוא גם אמר אז אין צורך להתייחס , אבל אני לחוצה , כי אף אחד לא אמר לי בוודאות האם הקשת היא שמאלית או ימנית...מה עליי לעשות ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשת אאורטה בעובר

    ד''ר אברהם מתתיהו
    05/06/2009

    אם ההדמיה סבירה, אפשר בד"כ לבדוק באקו לב עובר אם הקשת ימנית או שמאלית.
    אמנם ברוב המקרים ממצא של קשת ימנית אין לו חשיבות רבה, אך לעתים זה מלווה בטבעת וסקולרית שלוחצת על הקנה והושט וכדאי להיות מודע לכך ולבדוק התינוק אחרי הלידה. יותר חשוב מזה: יש קשר סטטיסטי לתסמונת די ג'ורג' שקשורה לחסר חלקי של כרומוסום 22 .
    והיה לי כבר יותר ממקרה אחד שמצאתי ממצא מבודד של קשת ימנית בעובר, ללא מום לב ומצאנו חסר חלקי של כרומוסום 22)
    במיוחד אצלך , שבסקירה היה חשד לקשת ימנית, נראה לי שכדאי לעשות בדיקה חוזרת אצל מישהו שיוכל לתת תשובה יותר ברורה לגבי הענין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו