ASD אצל תינוקת בת חמישה וחצי חודשים

מנהל הפורום

ד"ר אברהם מתתיהו
ד"ר אברהם מתתיהו
לקביעת תור אצל ד"ר אברהם מתתיהו ללא פרסום בפורום
 
  • ASD אצל תינוקת בת חמישה וחצי חודשים
    karen
    16/07/2009

    בתי אובחנה כבעלת ASD (בין העליות), והומלץ לבצע ניתוח לב פתוח (סגירה באמצעות טלאי). הרופאים אומרים שלא ניתן לסגור ללא ניתוח (בצינתור).
    יש לי מס שא: * איך מחליטים מה דורש ניתוח ומה ניתן לסגור בצנתור בלבד ** בתי בת 5.5 חודשים בלבד במשקל 6.5 ק"ג- האם לא עדיף להמתין לגיל מבוגר יותר? *** אמרו לנו שיש סיכון של תמותה ושל סיבוכים נוירולוגיים אפשריים- באיזה אחוז ניתוח מהסוג הזה עובר בשלום??
    תודה!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ASD

    ד''ר אברהם מתתיהו
    19/07/2009

    שלום קרן.
    ASD בגיל זה בד"כ אינו גורם לבעיות נראות לעין אצל הילד.
    אמנם לא ראיתי את תשובת האקו, (וזה חשוב כי יש כמה סוגי ASD ורק הסוג המרכזי שנקרא SECUNDUM מתאים לסגירה בצנתור).
    ברוב המקרים אנו נוהגים לחכות 2-3 שנים ראשונות כי לעתים פגמים אלה קטנים עם הזמן.
    ניתן ללכת לניתוח כבר כעת אם חושבים באקו שהפגם הוא מאד גדול (ולכן הסכוי שיקטן עם הזמן הוא קלוש) ומיקומו אינו מתאים ואין סכוי שיתאים לסגירה בצנתור אפילו בעתיד או שלילד יש סימני אי ספיקת לב.
    בד"כ אנו מעריכים בעזרת האקו אם הפגם יכול להתאים לסגירה בצנתור (יש צורך בשוליים טובים ברוב ההקף ותלוי גם בגודל הפגם לעומת גודל העליה הפגם (דבר שיכול להשתנות במידה מסוימת עם הגיל).
    אם אנו מעריכים שיש סיכוי בעתיד שהפגם יתאים לסגירה בצנתור, לעתים אנו מעדיפים לחכות עד גיל 5 שנים לבחון אפשרות כזו.
    נתוח ASD נחשב לניתוח קל יחסית ומוצלח. התמותה לדעתי בסביבות 1% ואחוז הסבוכים קטן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה נוספת על ASD - לד"ר מתתיהו

    karen
    23/07/2009

    תודה על התשובה!!
    שאלה נוספת: בתשובתך דיברת על אי ספיקת לב, מהם הסימנים לאי ספיקת לב? דיברו איתנו על לחץ גדול מהרגיל בריאות (40%), לא משהו שהם ממש דואגים ממנו עכשיו אבל צופים שיהיה רק בעייתי יותר עם הגיל.
    דבר נוסף: האם יכולה להיות תופעב של עצירויות\ בעיות במעיים כתוצאה מהבעיה בלב??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ASD

    ד''ר אברהם מתתיהו
    24/07/2009

    אי ספיקת לב הוא מצב שבו בתינוק נושם מהר מהרגיל, מתעייף מהר , מתקשה באכילה ולרוב אינו עולה היטב במשקל. המצב קיים רק ב 10% מהמקרים עם ASD גדול. ברוב המקרים החולים עם ASD אינם מראים תסמינים משמעותיים בשנים הראשונות לחיים.
    לא ידוע לי על קשר לעצירות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לד"ר מתתיהו-

    karen
    27/07/2009

    אם אין קשיים בשנים הראשונות של החיים, לא עדיף לחכות עם הניתוח? איך זה שממליצים לנו לעבור את הניתוח עכשיו? בעיני זה מרגיש הרבה יותר מסובך לנתח תינוקת בגיל כזה ובמשקל כזה מילדה גדולה יותר. האם יש סיכון בהמתנה?? מתוך האבחנה: the ASD is 12X14 mm un size, with a large Lt to Rt flow IVS motion id paradoxical. no overt CHF. there is Rv heave. wide splitting of S2. upper LSB with MDM at the lower LSB. good pulses.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ASD גדול

    ד''ר אברהם מתתיהו
    27/07/2009

    נראה שמדובר ב ASD גדול בילדה קטנה וכנראה שהרופאים השתכנעו שהפגם לא יתאים לסגירה בצנתור בעתיד.
    הדברים אינם שחור ולבן. מצד אחד אולי היה מעט יותר נוח לנתח בגיל מאוחר יותר וכנראה אין בעיה רצינית לחכות עוד 1-2 שנים (שנים רבות מאד לא כדאי לחכות כי יש כנראה נזק מצטבר בגלל העומס על פרוזדור וחדר ימין וידוע שניתוח בגיל 4 שנים עדיף מאשר בגיל 30 שנה בגלל סיכוי רב יותר להפרעות קצב פרוזדוריות בעתיד).
    מצד שני אין בעיה לכירורג לסגור ASD בגיל זה והם עושים בהצלחה ניתוחים הרבה יותר מסובכים בילודים (פחות מ 3 ק"ג).
    כמוכן ילדים עם דלף גדול חשופים לזיהומים חוזרים בדרכי הנשימה כולל דלקת ראות וכאשר הם נדבקים בוירוסים כמו RSV הם נוטים להיות חולים יותר. 
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה קטנה

    karen
    29/07/2009

    שאלו אותי בטיפת חלב האם אפשר להמשיך עם תכנית החיסונים כרגיל?? (שאלה שאפילו לא חשבתי עליה בעצמי, אבל אולי הם יודעים משהו שאני לא יודעת??!)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ASD

    ד''ר אברהם מתתיהו
    29/07/2009

    אפשר להמשיך בחיסונים כרגיל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו