אי סגירת הצינור העורקי בלב

מנהל הפורום

ד"ר אברהם מתתיהו
ד"ר אברהם מתתיהו
לקביעת תור אצל ד"ר אברהם מתתיהו ללא פרסום בפורום
 
  • אי סגירת הצינור העורקי בלב
    איריס
    24/07/2009

    שלום לך,
    איחינית שלי היון בת 12 שנים . כשנולדה אובחן אמלה אי סגירת הצינור העורקי בלב.
    עד היום היא היתה במעכב כל שנה/שנתיים.
    ראוי לציין שהילדה בריאה , מעולם לא היו לה תסמינים "חשודים" . מתעמלת טובה , גמישה (לא יותר מדי), פעלתנית ואנרגטית מאוד.
    בבדיקה האחרונה המליצו להוריה לבצע צינטור, וזאת מחשש שבגילאים 40/50 עלולה (בסבירות נמוכה , כך הסבירו) להתרחש תופעת לואי של המום הנ"ל.
    מהדברים הבנו שאין חשש ממשי ומיידיאבל בנשימה אחת ממליצים על צינטור.
    א. לא כל כך הצלחנו להבין מדברי הרופאים (על אף השאלות) האם הצינור הוא הכרחי או נתון שליקול דעת
    ב. החשש שלנו הינו מהרדמה כללית ובטח מהשלכות של פעולה פולשנית לגוף.
    ג. הובהר לנו שגם לאחר הצינטאור הילדה תהיה במעכב כל חייה - דבר שהוא נכון גם במצב הנוכחי

    אודה לך אם תאיר את עיני , גם על הסעיפים שרשמתי וגם אם יש עוד

    תודה
    איריס

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אי סגירת הצינור העורקי בלב

    איריס
    24/07/2009

    הכוונה כמובן ל PDA (דוקטוס)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • PDA

    ד''ר אברהם מתתיהו
    24/07/2009

    PDA הוא צינור שמחבר בין אבי העורקים ועורק הראה. בעובר הוא פתוח ומאפשר לדם לעבור מעורק ראה ראשי לאבי העורקים ומשם לשילייה לצורך חימצון. לאחר הלידה הצינור נסגר ספונטנית.
    כאשר אינו נסגר בימים הראשונים אחרי לידה הוא הופך לבעיה מסוימת. אז מופיע דלף דרך הצינור הפעם משמאל לימין (מאבי העורקים לעורק הראה, כי שם בד"כ הלחץ נמוך יותר).
    כאשר הצינור הוא גדול חייבים לסוגרו בגלל שהוא גורם לדלף גדול, עומס על הלב השמאלי וזרימת דם מרובה לראות ועד אי ספיקת לב.
    כאשר הצינור הוא מאד קטן ונמצא בבדיקה מקרית באקו ואינו גורם לדלף משמעותי , או לאוושה משמעותית, רוב הקרדיולוגים לילדים ימליצו לא לסגור.
    הויכוח הוא לגבי המקרים של דוקטוס קטן+ או בינוני.
    הגישה המקובלת בקרב רוב העוסקים בנושא שאם הדוקטוס מלווה באוושה אופיינית (נקראת אוושה ממושכת) כדאי לסגור כדי למנוע אפשרות של בעיות בעתיד ולהקטין הסכוי ל זהום באזור (ENDOCARDITIS ). אך אין זה מאותם מקרים שחס וחלילה יקרה אסון אם לא נמהר לסגור.
    הסגירה היום נעשית ברוב המקרים בצנתור ע"י סלילים או מטריה, לפי הגודל והצורה של הPDA.
    יש לנו נסיון רב בפעולות אלה והן בד"כ מוצלחות ללא הרבה סבוכים. (כולל ההרדמה הכללית הקצרה)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אי סגירת הצינור העורקי בלב

    איריס
    25/07/2009

    דר' מתתיהו שלום,
    אני מאוד מודה על התשובה המפורטת ומאירת עיניים.
    להלן פרטים נוספים שקבלתי מאחותי אודה לך אם תתיחס לגביהם ותחווה את דעתך בנושא:
    ראשית אני מזכירה אחייניתי היא בת 12 גבוהה לגילה : כ 170 סמ' וכל המימדים בגוף תואמים לגבה זה (כפות ידיים ורגלים תואמים לגוף . ככלל היא הרבה מעבר לגילה.כבר שהיתה ברחם אמא היא נצפטה כארוכה מאוד נולה 4 קג' אורך 52 סמ').
    בבדיקה שנערכה לה עלו הממצאים הבאים וכך נרשמו בנייר המסכם :
    "הודגם PDA ככל הנראה קצר למדי. קוטרו ב 2D כ 3 ממ'"
    החדר השמאלי קוטרו כ- 50 ממ' - נלקחו בחשבון מימדי הגוף של אחייניתי ונמצא כי הממצא הינו בגבול הנורמנה (בגבול העליון אך עדיין בנורמה ולא סוטה ממנה).
    כל שאר הממצאים נרשמו : "תקין" או "בנורמה".
    לא הוגדר ממצא שאינו תקין.

    תודה מראש
    איריס

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • PDA

    ד''ר אברהם מתתיהו
    25/07/2009

    לא נראה שמדובר ב PDA גדול. האם נאמר משהו לגבי סוג האאוושה שנשמעה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אי סגירת הצינור העורקי בלב

    איריס
    26/07/2009

    להלן מה שנאמר על סוג האוושה:
    "אוושה מתמשכת באזור עצם בריח משמאל"
    אודה לחוות דעתך והסבר

    איריס

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • PDA

    ד''ר אברהם מתתיהו
    26/07/2009

    אוושה ממושכת היא האוושה האופיינית ל PDA (היא ממשיכה בסיסטולה וגם בדיאסטולה)
    לדעתי ילדה בגיל זה עם PDA קטן+ ואוושה אופינית כדאי לשלוח לסגירה בצנתור (אמנם לא חיים ומוות אך לדעתי רוב בקרדיולוגים לילדים היו ממליצים בצורה דומה)
    הסכון בפעולה במקומות שרגילים לעשות זאת הוא מאד קטן.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אי סגירת הצינור העורקי בלב

    איריס
    26/07/2009

    אני מאוד מודה לך על התשובות.

    איריס

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו