צנתר בנער בן 18

מנהל הפורום

ד"ר אברהם מתתיהו
ד"ר אברהם מתתיהו
לקביעת תור אצל ד"ר אברהם מתתיהו ללא פרסום בפורום
 
  • צנתר בנער בן 18
    עידית
    01/08/2009

    לאחרוה אובחן בני בן ה18 כסובל מום לידה של היצרות העורק הראשי(אורטה). האבחון נעשה ע"י אקו דופלר ובדיקת לב במאמץ. הוצע לנו לבצע צינתור אשר יתחליל כהבחנתי ובמהלכו יחליט הרופא האם לקבוע סטנט.
    מה הסכנות?
    מה יקרה אם לא נעשה הצינתור?
    האם יש מקום מומלץ בארץ לבצוע הצינתור.
    אבקש תשובה דחופה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צנתר בנער בן 18

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הצרות העורק הראשי

    ד''ר אברהם מתתיהו
    01/08/2009

    אני מקווה שאני מבין למה התכוונת. האם מדובר ב קוארקטציה של האורטה?
    אם כן , אכן זהו מום שלעתים לא מאבחנים בגיל צעיר ובו יש הצרות של אבי העורקים בד"כ מעבר ליציאה של הכלים הגדולים לראש ולידיים. המום גורם ללחץ דם גבוה בחלק העליון ונמוך יותר מתחת להצרות. אם הוא משמעותי אכן יש לתקנו. ניתן לעשות ניתוח, הרחבה עם בלון בלבד או הכנסת סטנט (תומך מתכתי שמנופח ע"י בלון ומרחיב ההצרות. בגיל זה וכמובן תלוי גם באנטומיה רוב הרופאים מעדיפים להכניס סטנט במדה ואפשר.
    ניתן לעשות זאת בצורה טובה בארץ. יש סכנות לכל ניתוח וצנתור. אחת הבעיות היא יצירת נזק לדופן העורק והיווצרות של אזור שמתבלט החוצה והדופן שם חלשה יותר (נקרא אנאוריזמה) בד"כ ניתן לפתור זאת בצנתור ע"י שמוש בסטנט מכוסה (COVERED STENT). כמוכן יכולה להיות פגיעה בעורק במפשעה שם צריך להכניס שרוולית גדולה לצורך הכנסת הסטנט/בלון.
    אם ההצרות משמעותית (וזאת ניתן לראות בצנתור וגם באמצעי הדמייה אחרים (כמו MRI או CT) ואם יש יתר לחץ דם כדאי לתקן כדי למנוע בעיות קשות בעתיד בגלל סבוכי יתר לחץ דם ועומס על החדר השמאלי.
    כמובן שעדיף לטפל בגיל צעיר יותר אך אם האבחון נעשה מאוחר עדיין חשוב לטפל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צנתור בנער בן 18

    עידית
    01/08/2009

    תודה על התשובה המהירה וגם על האבחנה הנכונה שקלעה לאבחנת הרופא המטפל. זה מחזק אותי בהחלטה שהילד יעבור את הצינתור .

    האם השיטה טיפולית הזאת ארוכת זמן ויש איתה תוצאות חיוביות לאורך זמן?

    קיבלתי הפנייה מקופת חולים לצנתור לב טיפולי (+/-סייפר). מה זה סייפר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קוארקטציה

    ד''ר אברהם מתתיהו
    01/08/2009

    בגיל זה ניתן בד"כ להכניס סטנט ולהרחיבו לגודל הסופי וזה בד"כ מחזיק לשנים רבות.
    במקרים של הצרות מאד קשה לעתים מעדיפים להרחיב חלקית ולחזור אחרי תקופה מסוימת ולהרחיב לגודל הסופי (לא נראה לי שזה המקרה אצלכם).
    סייפר הוא סטנט שמכניסים בקורונרים בד"כ במבוגרים ואין לו קשר לעניין ,זו כנראה סתם דרך של התחשבנות בין הקופה לביה"ח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צנתור בנער בן 18

    עידית
    01/08/2009

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו