vsd בגודל של 4 מ"מ בהריון תאומים

מנהל הפורום

ד"ר אברהם מתתיהו
ד"ר אברהם מתתיהו
לקביעת תור אצל ד"ר אברהם מתתיהו ללא פרסום בפורום
 
  • vsd בגודל של 4 מ"מ בהריון תאומים
    מרים
    08/08/2009

    דוקטור שלום,
    מאז עלה נושא הזה אני בחרדות וחששות.
    אני בת 32 שנושאת ברחמי תאומים שב-13.8 אהיה בשבוע ה-32. בסקירת המערכות המורחבת שנערכה ב-18.6 התגלה באחד העוברים VSD והופנתי לאקו לב עובר. את הקו לב ביצעתי באסותא בת"א ב25.6. הבדיקה ע"י הרופא ארכה כ-3 דקות שלאחריה נאמר לי שלא רואים שום דבר וכנראה הכל בסדר ולהגיע עוד 5 שבועות.
    מאז אושפזתי בהריון לסיכון גבוה בתה"ש מה-16.7 ועד 5.8. ב-5.8 הופנתי לאקו לב המיוחל ובו התגלה בוודאות VSD בגודל של 4 מ"מ בעובר הנקבה. נאמר לי שיש סיכוי כלשהו לתסמונות הגרועות ביותר דאון ודיג'ורג'.
    כיום אני בשמירת הריון שלפי דברי הרופאים אינני מאימת בלידה.
    שאלותי הם :
    1. דיקור מי השפיר המתוכנן בשבוע ה-32 יאמר בוודאות עם קיימים תסמונות דאון ודיג'ורג' ?
    2. לגבי בעית המום בלב, האם 4 מ"מ נחשב לגדול מאוד ? האם המחיצה יכולה להיסגר עד הלידה או להצטמק עד לסגירה מוחלטת ?
    3. אם התינוקת נולדת עם מום זה ובגודל הזה. מה ניתן לעשות ? האם רוב הסיכוים שיסגר לבד עם הזמן ? ואם כן תוך כמה זמן ?
    4. איזה חיים יהיה לילדה ? בעיות נשימה ? עליה במשקל ?
    5. מה דרכי הטיפול בVSD גדול זה ? האם זה שכיח ?
    6. האם גם אם היא נולדת עם מום זה היא תחיה חיים רגילים ללא כל בעיות ?

    אנא תשובתך המהירה

    תודה רבה


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • vsd בגודל של 4 מ"מ בהריון תאומים

    ד''ר דני פינק
    08/08/2009

    שלום מרים

    VSD של 4 מ"מ הוא גודל משמעותי אבל בינוני ולא מעוד גדול. תשובה לשאילות טובות שלח תלוי על המקום של החור והרקמה מסביב. אני רק יכול להגיד לך שרוב הVSD"ם מסתדרים ללא צורך לפעולה סגירה בניתוח או צנתור וללא הפרעה משמעותי במצב בריאותי של הילד.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיים בצל הVSD של 4 מ"מ

    מרים
    10/08/2009

    דוקטור שוב שלום,

    במקרה שלי הבעיה היחידה שיש לעובר בהריון התאומים מתמקדת בVSD של 4 המ"מ.
    כל שאר האיברים ושלל הבדיקות תקינות למעט המום בלב.
    אבקש לדעת מה המקרה הקיצוני ביותר שהילדה אמורה להתמודד עקב מום זה ? מונשמת קבוע ? קשיי נשימה ? בעיות אחרות ?

    האם לא ניתן לדעת במצב הנוכחי עם ההריון המתקדם על הצפוי לקרות מבחינת הלב ?

    עם הגדילה של העובר תקינה וכיום בשבוע 31+4 היא במשקל מוערך 1.5 ק"ג. האם להערכתך היא תיוולד בסדר עם חיים רגילים כמו לכל ילד אחר ?

    אנא תשובתך

    תודה רבה
    מרים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיים בצל הVSD של 4 מ"מ

    ד''ר דני פינק
    11/08/2009

    אני לא רואה הפורם הזה לשיקולי דעת במייקרי ספציפי. את חייבת קרדיולוג ילדים דחוף, לא בגלל העובר אבל בגלל דאגות שלך

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו