מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- vsd בגודל של 4 מ"מ בהריון תאומיםמרים08/08/2009
דוקטור שלום,
מאז עלה נושא הזה אני בחרדות וחששות.
אני בת 32 שנושאת ברחמי תאומים שב-13.8 אהיה בשבוע ה-32. בסקירת המערכות המורחבת שנערכה ב-18.6 התגלה באחד העוברים VSD והופנתי לאקו לב עובר. את הקו לב ביצעתי באסותא בת"א ב25.6. הבדיקה ע"י הרופא ארכה כ-3 דקות שלאחריה נאמר לי שלא רואים שום דבר וכנראה הכל בסדר ולהגיע עוד 5 שבועות.
מאז אושפזתי בהריון לסיכון גבוה בתה"ש מה-16.7 ועד 5.8. ב-5.8 הופנתי לאקו לב המיוחל ובו התגלה בוודאות VSD בגודל של 4 מ"מ בעובר הנקבה. נאמר לי שיש סיכוי כלשהו לתסמונות הגרועות ביותר דאון ודיג'ורג'.
כיום אני בשמירת הריון שלפי דברי הרופאים אינני מאימת בלידה.
שאלותי הם :
1. דיקור מי השפיר המתוכנן בשבוע ה-32 יאמר בוודאות עם קיימים תסמונות דאון ודיג'ורג' ?
2. לגבי בעית המום בלב, האם 4 מ"מ נחשב לגדול מאוד ? האם המחיצה יכולה להיסגר עד הלידה או להצטמק עד לסגירה מוחלטת ?
3. אם התינוקת נולדת עם מום זה ובגודל הזה. מה ניתן לעשות ? האם רוב הסיכוים שיסגר לבד עם הזמן ? ואם כן תוך כמה זמן ?
4. איזה חיים יהיה לילדה ? בעיות נשימה ? עליה במשקל ?
5. מה דרכי הטיפול בVSD גדול זה ? האם זה שכיח ?
6. האם גם אם היא נולדת עם מום זה היא תחיה חיים רגילים ללא כל בעיות ?
אנא תשובתך המהירה
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר vsd בגודל של 4 מ"מ בהריון תאומים
ד''ר דני פינק08/08/2009שלום מרים
VSD של 4 מ"מ הוא גודל משמעותי אבל בינוני ולא מעוד גדול. תשובה לשאילות טובות שלח תלוי על המקום של החור והרקמה מסביב. אני רק יכול להגיד לך שרוב הVSD"ם מסתדרים ללא צורך לפעולה סגירה בניתוח או צנתור וללא הפרעה משמעותי במצב בריאותי של הילד.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחיים בצל הVSD של 4 מ"מ
מרים10/08/2009דוקטור שוב שלום,
במקרה שלי הבעיה היחידה שיש לעובר בהריון התאומים מתמקדת בVSD של 4 המ"מ.
כל שאר האיברים ושלל הבדיקות תקינות למעט המום בלב.
אבקש לדעת מה המקרה הקיצוני ביותר שהילדה אמורה להתמודד עקב מום זה ? מונשמת קבוע ? קשיי נשימה ? בעיות אחרות ?
האם לא ניתן לדעת במצב הנוכחי עם ההריון המתקדם על הצפוי לקרות מבחינת הלב ?
עם הגדילה של העובר תקינה וכיום בשבוע 31+4 היא במשקל מוערך 1.5 ק"ג. האם להערכתך היא תיוולד בסדר עם חיים רגילים כמו לכל ילד אחר ?
אנא תשובתך
תודה רבה
מרים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחיים בצל הVSD של 4 מ"מ
ד''ר דני פינק11/08/2009אני לא רואה הפורם הזה לשיקולי דעת במייקרי ספציפי. את חייבת קרדיולוג ילדים דחוף, לא בגלל העובר אבל בגלל דאגות שלך
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)


