לב ימני

מנהל הפורום

ד"ר אברהם מתתיהו
ד"ר אברהם מתתיהו
לקביעת תור אצל ד"ר אברהם מתתיהו ללא פרסום בפורום
 
  • לב ימני
    טל
    13/09/2009


    חזרתי מבדיקת סקירת מערכות מוקדמת , אני בשבוע 17 , הריון שלישי , בת 38
    בסקירה התברר לי כי לב העובר נמצא בצד ימין (כל שאר האברים נמצאים במקומם הרגיל).
    בימים הקרובים אני אעבור בדיקת אקו לב , בינתיים האם תוכל להסביר לי מה זה אומר ,האם
    קיימים מקרים כאלו, והאם אני צריכה לחשוב בכיוון של הפסקת ההריון.
    תודה
    טל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לב ימני

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לב בימין

    ד''ר אברהם מתתיהו
    14/09/2009

    שלום טל
    ראשית, חשוב לחזור על הבדיקה באקו לב עובר וסריקת מערכות מורחבת כי לעתים אפשר בבדיקה להתבלבל בצדדים.
    אם אכן הלב נוטה יותר ימינה חייבים לנסות למצוא את הסיבה לכך.
    לעתים זה מופיע עם מומי לב מסוימים (כמו CORRECTED TGA ) או בשלוב עם בעיות של סימטריה (כמו אספלניה או פוליספלניה) או במסגרת הפוך מלא של כל האברים (SITUS INVERSUS ).
    יש מקרים שהלב רק דחוק ימינה בגלל חוסר התפתחות של ראה ימנית או בגלל הרניה סרעפתית כאשר אברי בטן נמצאים בחזה שמאל ודוחקים הלב ימינה)
    ולעתים סתם ללא מום לב או סיבה ברורה אחרת החוד נוטה יותר ימינה מהרגיל.
    לסכום: ראשית צריך לאשר את הממצא ואם כן לנסות להבין הסיבה לכך. רק לאחר שנבין ממה נגרם הענין ניתן יהיה לתת יעוץ יותר הגיוני מה לעשות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו