לד"ר מתיתיהו

מנהל הפורום

ד"ר אברהם מתתיהו
ד"ר אברהם מתתיהו
לקביעת תור אצל ד"ר אברהם מתתיהו ללא פרסום בפורום
 
  • לד"ר מתיתיהו
    מיכל
    11/12/2009

    שלום רב
    שמי מיכל אמא לאור בן ה שנה וחצי. לבני אור יש ASD והוא במעקב בבית החולים שניידר אחת לשנה. במקביל אור נמצא בביקורת אצל רופא ריאות עקב נשמת קלה. לאחר שרופא הריאות לא היה מרוצה מצילום החזה האחרון של אור הוא שלח את אור לסריקה טומוגרפית ממוחשבת של בית החזה והריאות. יש כמה דברים שמדאיגים אותנו בפענוח הבדיקה כמו: "נראית הגדלה של הלב. קיימת מלאות בסמיכות רקמתית של 59 יחידות במצר הקדמי העליון , ייתכן נגרמת ע"י תימוס. תהליך זה לוחץ על הלב ועל כלי הדם. נראה ריבוי ציור כלי דם עורקים וורידים בריאות". האם ממצאים אלו קשורים לASD?
    תודה
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לד"ר מתיתיהו

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ASd וממצאים בחזה

    ד''ר אברהם מתתיהו
    11/12/2009

    שלום מיכל
    בהנחה שמדובר ב ASD גדול, יש דלף גדול משמאל לימין ולכן גם זרימה ריאתית מרובה. בחלק קטן מהמקרים יש לילדים אלה נשמת קלה ועד איספיקת לב (למרות שרובם הגדול אסימפטומטי)
    במקרים של ASD גדול, הלב בהחלט מוגדל על חשבון הצד הימני, יש אכן ריבוי כלי דם בראות בגלל הזרימה המוגברת לריאות,
    לגבי התימוס הוא בהחלט יכול להיות ממצא נורמלי בגיל הצעיר אך לא ידוע לי שהוא אמור ללחוץ על הלב וכלי הדם.
    אם אכן הדבר כך, לדעתי יש לברר העניין עם המומחים להדמיה האם זה באמת תימוס נורמלי או שיש שם משהו אחר, ואם לא בטוחים יש לנקוט באמצעי הדמיה נוספים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לד"ר מתיתיהו

    מיכל
    12/12/2009

    אם הASD אכן גדול , מדוע מחכים לגיל 4 או 5 ע"מ לסגור את זה בצנתור?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ASD בגיל הצעיר

    ד''ר אברהם מתתיהו
    13/12/2009

    בגיל זה בד"כ ASD אינו גורם לבעיות נראות לעין אצל הילד .
    ברוב המקרים אנו נוהגים לחכות 2-3 שנים ראשונות כי לעתים פגמים אלה נהיים קטנים יותר ואף נסגרים ספונטנית בשנים הראשונות.
    בד"כ אנו מעריכים בעזרת האקו אם הפגם יכול להתאים לסגירה בצנתור (יש צורך בשוליים טובים ברוב ההיקף) ותלוי גם בגודל הפגם לעומת גודל הכללי של הפרוזדור(דבר שיכול להשתנות במידה מסוימת עם הגיל כאשר הלב גדל וה ASD נעשה מעט יותר קטן).
    אם הפגם הוא מאוד גדול או במקום לא נוח ושוליים כאלה שאינם מאפשרים סגירה בצנתור ניתן ללכת לניתוח כבר בגיל זה.
    אם האנטומיה מתאימה אפשר גם לסגור עם מיטריה בצנתור גם בגיל צעיר יותר (אך בד"כ לא צריך וגם זה פחות נוח בגלל גודל הוריד שדרכו צריך להכניס את המיטריה). 
    כדאי שתרשמי תשובה מלאה של בדיקת האקו לב האחרונה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו