שאלה בנושא הצרות המסתם הריאתי

מנהל הפורום

ד"ר אברהם מתתיהו
ד"ר אברהם מתתיהו
לקביעת תור אצל ד"ר אברהם מתתיהו ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה בנושא הצרות המסתם הריאתי
    אושרית שדה
    17/02/2010

    שלום:
    ביתי בת כחודשיים ולאחר הלידה נשמעה אוושה , נמצא pfo , נמצא בבדיקת האקו - דופלר שישנה הצרות ברמת המסתם הריאתי עם מפל של 43 ממ. דוקטוס פתוח , ופגם שנינוי קטן במחיצה הבין עלייתית.
    שאלותיי הן :
    למה הכוונה מפל של 43 ממ? מה הפרוש : דוקטס פתוח ומה ההשפעה על התינוקת ? האם יש פיתרון ללא התערבות כירוגית ? איך ההשפעה על אורח החיים ?
    תודה, אושרית , האמא המודאגת .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הצרות המסתם הראתי

    ד''ר אברהם מתתיהו
    17/02/2010

    שלום אושרית
    מפל 43 ממ"כ הוא הפרש הלחצים שנמדד על פני המסתם בעת התכווצות הלב. ערך זה נמדד בד"כ ע"י מדידת מהירות הזרימה בדופלר והוא מהווה מדד לחומרת ההצרות. באופן נורמלי בעת התכווצות החדר הימני המסתם הראתי נפתח לגמרי ואין הבדל של ממש בלחץ הסיסטולי בין החדר הימני ועורק הראה. כאשר המסתם מוצר זה גורם לכך שבעת ההתכווצות הלחץ בחדר הימני גבוה מזה שבעורק הראה וזהו למעשה המפל. ככל שהוא גבוה יותר בד"כ מצביע על הצרות חמורה יותר. מפל 43 ממ"כ מצביע עלהצרות בינונית עד קלה שאינה מחייבת התערבות טיפולית. אם יש החמרה של ההצרות למפל שמעל 70-80 ממ"כ אנו נוטים להתערב (בד"כ ע"י הרחבת המסתם הראתי ע"י בלון בצנתור)
    PDA (דוקטוס ) הוא צינור שמחבר בין אבי העורקים ועורק הראה. יש לו תפקיד חשוב בתקופה העוברית והוא נסגר בד"כ ספונטנית לאחר הלידה. בגיל זה הוא עדיין יכול להסגר. אם הוא קטן אין לכך משמעות רבה. אם הוא יותר מקטן אנו נוטים לחכות חצי שנה עד שנה ואם אינו נסגר ניתן לסגור אותו בצנתור ע"י סלילים או מטרייה מיוחדת.
    בנוכחות מפל כפי שתארת ואם הדוקטוס אינו גדול , אין סבה שיהיו תסמינים חולניים אצל הילדה.
    המצב מחייב כמובן מעקב ע"י קרדיולוג ילדים. (דרגת החומרה יכולה להשתנות לרעה או לטובה בשנה הראשונה לחים)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הצרות המסתם הראתי

    אמא מודאגת
    23/03/2010

    שלום רב :
    בהמשך לשאלות הקודמות בנושא זה , כעת בבדיקה אצל קרדיולוג נמצא כי המסתם הראתי עם תנועת DOMING עם מפל 60 ממ .
    השאלה היא האם מבצעים צינטור בגיל זה ? ( 3 חודשים ) או מחכים ? ומה עושים בינתיים ?
    מה ההשלכות של צינטור ? למה עליי לשים לב כעת בהתנהגות התינוקת ? אנו אמורים לנסוע לחופשה באילת מרחק נסיעה של 3 שעות , האם מומולץ או לא במצב זה ?
    בתודה מראש .
    אושרית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • PS בילד בן 3 חודשים

    ד''ר אברהם מתתיהו
    24/03/2010

    שלום אושרית
    הצרות של 60 ממ"כ היא בינונית ובד"כ אנו מסתפקים במעקב. אני מניח שאין לילד כל תסמינים (בד"כ הצרות ברמה כזו אינה גורמת לסימפטומים כלשהם אצל הילד). ניתן לעשות צנתור כבר בתינוק מיד לאחר הלידה אך לא נראה לי שיש צורך בשלב זה. בד"כ אין צורך בטפול מיוחד ואין כל מניעה לנסוע לאילת (לדאוג שהילד ישתה מספיק ולא יתייבש).
    הצנתור להרחבת המסתם הראתי הוא בד"כ מוצלח מאד (זה תלוי גם במבנה של המסתם) עם סכון קטן מאד והתאוששות מהירה.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו