מוקד אקוגני+VSD גדול

מנהל הפורום

ד"ר אברהם מתתיהו
ד"ר אברהם מתתיהו
לקביעת תור אצל ד"ר אברהם מתתיהו ללא פרסום בפורום
 
  • מוקד אקוגני+VSD גדול
    הריונית בלחץ
    17/04/2010

    לד"ר שלום

    אני בשבוע 27, ביצעתי לפני מס' ימים אקו-לב עובר לאחר שבסקירה שנייה נראה מוקד אקוגני בחדר לב שמאל של העובר.
    באקו לב הודגם VSD מוסקולרי בגודל 3 מ"מ (גדול להבנתי).
    לא ביצעתי מי שפיר לפני כן מכיוון שתוצאות שקיפות+בדיקות דם ותבחין מרובע נתנו תוצאה של 1:20,000.
    אני מאוד מודאגת כרגע ושוקלת לעשות דיקור מכיוון שכבר ישנם 2 ממצאים: גם המוקד האקוגני וגם ה-VSD אבל יחד עם זאת מאוד חוששת בגלל גיל ההריון המתקדם.
    מה דעתך? האם דיקור מי שפיר במקרה שלי הכרחי?
    הקרדיולוג שבדק אותי יודע שלא עשיתי מי שפיר אבל לא אמר יותר מזה שום דבר בעניין למעט זה שייתכן והVDS ייסגר מעצמו בעתיד...

    אודה לתשובך בהקדם, אנחנו מאוד מודאגים...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מוקד אקוגני+VSD גדול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מוקד אקוגני+VSD גדול

    ד''ר אברהם מתתיהו
    17/04/2010

    שלום
    אין כאן תשובה של שחור ולבן!
    מבחינת הלב,
    VSD שרירי , לאורך זמן, אינו בעיה קשה והוא נסגר לבד, או קטן (ואז לא צריך לעשות דבר) או במקרים נדירים יש צורך בסגירה לרוב בצנתור בלי ניתוח.
    מבחינה גנטית VSD שרירי אינו מום שמאפיין בעיות כרומוסומליות ואם הוא ממצא יחיד יש שנמנעים
    מביצוע מי שפיר. (לעומת זאת אם זה היה במקום גבוה יותר = פריממברנוטי, אז יש קשר הרבה יותר משמעותי לתסמונת דאון ומאד רצוי לעשות בדיקת מי שפיר)
    המוקד האקוגני הוא סמן סטטיסטי חלש לתסמונת דאון ואף הוא כגורם בודד אינו סבה ברורה לבצוע מי שפיר
    השאלה , כמו שהצגת היא השלוב של VSD ומוקד אקוגני. 2 סמנים סטטיסטיים חלשים.
    איני יודע אם התייעצת עם גנטיקאי ואם לא , כדאי לשמוע דעתו.
    נראה לי שלפחות חלק מהגנטיקאים ימליצו במקרה זה על מי שפיר. לא הייתי אומר שזה הכרחי. אפשר לוותר על זה בידיעה שלוקחים סיכון מאד קטן לדאון.
    אפשר אולי גם להתייעץ עם הגניקולוג ואולי לעשות מי שפיר בשבוע מאוחר יותר שאם תתפתח לידה רוב הסיכויים שהתינוק יהיה בשל יותר.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה, עוד שאלה קטנה

    הריונית בלחץ
    17/04/2010

    מנסיונך - מה הסבירות שVSD שכזה בגודל 3 מ"מ ייסגר מעצמו לפני הלידה או לאחריה?
    אגב - עשינו לפני מס' שבועות ייעוץ גנטי בגלל הממצא האקוגני ושם אמרו שאין הכרח לדיקור מי שפיר אז אבל עוד לא ידענו על ה-VSD...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • VSD שרירי בעובר ומוקד אקוגני

    ד''ר אברהם מתתיהו
    17/04/2010

    קשה להעריך במדויק את גודל ה VSD השרירי באקו לב עובר ולרוב הוא קטן יותר מאשר הוא נראה ע"י דופלר צבע. רוב הפגמים הללו נסגרים ספונטנית.
    נראה לי שכדאי להוריד את רמת החרדה בקשר ל VSD
    ולהודיע לגנטיקאי על הממצא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה לך! בשורות טובות!

    הריונית בלחץ
    17/04/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו