עורק ריאתי 2 מ"מ, אבי העורקים 1 מ"מ

מנהל הפורום

ד"ר אברהם מתתיהו
ד"ר אברהם מתתיהו
לקביעת תור אצל ד"ר אברהם מתתיהו ללא פרסום בפורום
 
  • עורק ריאתי 2 מ"מ, אבי העורקים 1 מ"מ
    אילנית
    31/10/2007

    שלום,

    שלום,
    בסקירת מערכות מוקדמת נמצא "עורק ריאתי 2 מ"מ, אבי העורקים 1 מ"מ" כן נראתה נקודה אקוגנית.
    לאחר מי שפיר - הכל נמצא תקין.

    כיום, שבוע 20, ביצעתי אקו לב ונמצא כי : "קיימת אסימטריה בין חדרי הלב כאשר החדר הימני רחב מהשמאלי - אם כי שניהם בתחום הנורמה LV= מ"מ 5 RV= 7.2. קשת האאורטה שלמה , אך יש לקחת בחשבון אפשרות של קוארקטציה של האאורטה".

    ביקורת בעוד 3 שבועות.



    הרופא הסביר שיתכן ויהיה צורך בניתוח מיד לאחר הלידה, אשמח לקבל עוד קצת פרטים. והאם יש סיכוי באקו הבא לראות שיפור בסימטריה או שהבדיקה הנוספת בודקת שאין החמרה? היש נתונים סטטיסטים בנושא? אין בעיות לב במשפחה. תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה נוספת

    אילנית
    01/11/2007

    במידה ויהיה צורך בניתוח והבעיה הזו נפתרת, האם יש בכל זאת סיכוי לבעיות לב נוספות, או בעיות התפתחותיות בכלל?
    תודה על התייחסותך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קוארקטציה של האאורטה בעובר

    ד''ר דני פינק
    25/11/2007

    שלום אילנית

    המום הכי קשה להבחינה בעובר הוא קוארקטציה של האאורטה. הכי חשוב זה להיות מוכן אחרי הלידה לבדוק את התינוק. אחוז מסוים של תינוקות עם קוארקטציה של האאורטה יכול להיות גם חוסר במחיצה בין החדרים ופתולוגיה של המסתם האאורטה. כל זה חשוב לברר אחרי הלידה. היום התיקון של קוארקטציה של האאורטה בניתוח מאוד מוצלח. אם במשך ההיריון הלב נראה יותר נורמלי זה מפחית את האפשרות שתהיה בעיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך בדיקות

    אילנית
    29/11/2007

    תודה על התייחסותך לשאלתי וסליחה מראש על אורך השאלה..
    שבוע לאחר הבדיקה הזו פנינו לפרופ' מומחה ומוכר מאוד בתחום והוא לא יחחס חשיבות רבה לרוחב של החדרים, מבחינתו הבדיקה היתה תקינה לחלוטין. הוא ראה דליפה קלה מאוד של המתסתם הטריקוספיצלי ואמר שזה נפוץ. כן ציין ששני דברים חשובים והיו טובים הם: שאורך החדרים שווה והרוחב של טבעת המסתמים בכניסה לחדרים - תקין. יצאנו כמובן רגועים מאוד מהבדיקה והוא ציין שמבחינתו המעקב הבא יכול להיות בשבוע 36. לאחר שבועיים היה לנו תור (שנקבע עוד קודם) לרופא הראשון שעשה את האקו לב והלכנו ע"מ לבדוק האם יש איזשהו שינוי ברוחב של החדרים. הוא כתב:" נצפתה גם היום אסימטריה (9.3, 6.4) בגדר הנורמה. עורק ריאה רחב מהאורטה (4.8, 3.3) מעלים אפשרות של קוארקטציה. ביקורת עוד 6 שבועות."
    הרופא דיבר על פגיה מיד לאחר הלידה לצורך בדיקות בעוד שהרופא השני רגוע לחלוטין.
    מה עלינו לעשות? כבר ממש מבולבלים. על סמך הידע שלך ועל סמך הנתונים שכעת מעודכנים היית ממליץ לפגיה ומעבר לרופא המתמחה בסיכון גבוה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה עלינו לעשות?

    ד"ר פינק
    29/11/2007

    שלום אילנית

    בבית חולים לאחר כל לידה רופא ילדים בודק את התינוקות. רצוי שתיידעו את הצוות הרפואי בלידה שהיה חשד למום לבבי ואז ידאגו לבדוק את הבדיקות הנכונות ויחליטו אם התינוק זקוק לפגיה.
    במידה וימצאו איזה שהוא ממצא , וכפי שכתבתי מקודם תיקון מום מסוג זה מאוד יעיל היום.

    הצלחה ובמזל טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו