הבנה של בדיקה

מנהל הפורום

ד"ר אברהם מתתיהו
ד"ר אברהם מתתיהו
לקביעת תור אצל ד"ר אברהם מתתיהו ללא פרסום בפורום
 
  • הבנה של בדיקה
    יפעת
    31/10/2010

    שלום, שמי יפעת ואני כרגע בשבוע 28. בבדיקת אקו לב עוברי שביצעתי נמצא שצד ימין גדול משמאל במיוחד וPA גדול מאאורטה. אני צריכה לחזור לביקורת אקו לב בשבוע 31-32. השאלות שלי והחששות שלי הן:
    האם זה יכול להסתדר עד הלידה או אחריה?
    האם יש סיכון לעובר שלי אחריי הלידה?
    האם חייב ללכת לניתוח?
    והאם יש צורך ללדת בביה"ח מסויים?
    אודה לכם על תשובתכם,
    בברכה יפעת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הבנה של בדיקה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבנה של בדיקה - תגובה

    ד''ר אברהם מתתיהו
    31/10/2010

    שלום יפעת
    בשבוע 28 להריון לא נדיר שהצד הימני בלב העובר גדול מהשמאלי בלי שתהיה כל בעיה מבנית בלב (וזה מסתדר אחרי הלידה). במקרים שההבדל בולט מהרגיל זה מעלה חשד למספר בעיות, בעיקר יכול לרמז על הצרות של אבי העורקים בקטע שלאחר מוצא העורקים לראש ולידיים (נקרא קוארקטציה של אאורטה)
    קשה לעשות בביטחון אבחנה של מום זה בעובר אך אנו מעלים חשד ובעקבות זאת אנו בודקים את התינוק לאחר הלידה ולפני שחרורו מתינוקות. בחלק לא מבוטל ממקרים אלה איננו מוצאים בעיה, אך עדיף כך מאשר לפספס את האבחנה.
    קוארקטציה בד"כ מצריכה ניתוח שהוא מחוץ ללב ובד"כ עם תוצאות טובות.
    רצוי ללדת במקום שיש קרדיולוג ילדים שיכול לעשות את האבחנה לאחר הלידה ואז להחליט אם יש צורך בניתוח. ניתן לייצב את הילד שסובל מקוארקטציה ע"י טפול תרופתי בפרוסטגלנדינים, כך שבד"כ אין צורך לרוץ לניתוח. אם נוסיף לזה את העובדה שבהרבה מהמקרים מתברר אחרי הלידה שאין בעיה כלל, אז לא נראה לי שזה הכרחי ללדת בביה"ח שיש בו כירורגית לב בילדים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבנה של בדיקה

    יפעת
    01/11/2010

    תודה רבה על תשובתך המפורטת. עזרת לי מאוד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו