פגם בעלה קדמי מיטראלי

מנהל הפורום

ד"ר אברהם מתתיהו
ד"ר אברהם מתתיהו
לקביעת תור אצל ד"ר אברהם מתתיהו ללא פרסום בפורום
 
  • פגם בעלה קדמי מיטראלי
    א
    05/04/2011

    שלום ביתי בת 4.5 שנים הופנתה לברור אוושה תוצאות אקו דופלר באסותא :" קיים פגם בעלה קדמי מיטראלי נראה כ CLEFT עם JET לאחור עד בינוני המחיצות נראו שלמות. קשת האורטה ומוצא העורקים הכליליים נראו תקינים.
    לאחר התייעצות במכון הלב בשניידר נאמר כי מדובר בפגם גנטי מולד הומלץ על ניתוח אם כי לא דחוף -שאלותיי הן-
    האם התוצאה משניידר היא חד משמעית וחובה לנתח או שביתי יכולה להמשיך לחיות ללא ניתוח?
    -הכיצד ייתכן פגם גנטי במידה ולא קיים אף מקרה דומה במשפחתי או במשפחת בעלי?
    מה הסיכון מול הסיכוי בניתוח מסוג זה? וכמה ניתוחים מסוג זה מתקיימים בארץ מידי שנה? האם היה מקרה מוות בארץ כתוצאה מנתוח כזה?
    האם קיימת טכנולוגיה שלא מחייבת תיקון פגם זה ללא ניתוח לב פתוח?
    מה זמן ההחלמה לאחר ניתוח כזה? והאם לאחריו חוזרים לחיות חיים רגילים?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פגם בעלה קדמי מיטראלי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צילום האבחנה בשניידר

    א
    05/04/2011

    miteral leaflet abnormality (746.9) cleft
    miteral regurgitation (746.6)mild +moderate with mild L
    a dilation
    המלצות:
    cleft miteral with mild+moderate regurgitation and mild LA enlargement
    she is scheduled for surgical repair

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פגם בעלה קדמי מיטראלי - תגובה

    ד''ר אברהם מתתיהו
    05/04/2011

    שלום א
    פגם מולד אינו בהכרח גנטי ובהרבה מקרים של מומי לב מולדים איננו מוצאים ספור דומה בבני המשפחה. (לא יודעים עדיין את כל הסבות הגנטיות והסביבתיות ליצירת מומי לב)
    כשיש דליפה מיטרלית עקב CLEFT MV הגישה תלויה במידת הדליפה. כאשר הדליפה היא משמעותית ויש הגדלה של ממש של פרוזדור וחדר שמאל, אז יש הצדקה להתערבות כירורגית שהיא בד"כ לא מסובכת מאד ולרוב מוצלחת במום זה. במקרה כזה לא נראה לי שיש טכניקה אחרת לטפול מלבד ניתוח. זמן ההחלמה הוא לא גדול בד"כ והרעיון כמובן הוא שהילד יחזור לתפקוד תקין (ובמצב טוב יותר מאשר לפני הניתוח)
    ההחלטה לגבי ההתערבות תלויה כמובן בבדיקה ובאקו ובהתרשמות מחומרת הדליפה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו