פתח במחיצת הלב- שאלה דחופה

מנהל הפורום

ד"ר אברהם מתתיהו
ד"ר אברהם מתתיהו
לקביעת תור אצל ד"ר אברהם מתתיהו ללא פרסום בפורום
 
  • פתח במחיצת הלב- שאלה דחופה
    svetam
    15/05/2011

    שלום רב,
    ילדתי לפני שבועיים, בשבוע 37+3 בת במשקל 2460 גרם. באקו לב שבוצע לבתי לאחר הלידה נמצא כי קיים פתח בין מחיצות הלב - asd/pfo עם שנט משמאל לימין. שבוע אחרי הלידה עדיין היה קיים, אומנם קטן יותר. אמרו לי שאין מה לדאוג ושזה אמור להיסגר לבד, וקבעו לביקורת בעוד חודש.
    בימים האחרונים היא התחילה ככל הנראה לסבול מגזים ולבכות הרבה, וחלק מהזמן נאנחת. אתמול שמתי לב שיש לה צבע כחול מסביב לפה יותר לכיוון האף ומסביב לעיניים. היום בבדיקת רופא אמרו לי שזה קשור ללב ואין מה לדאוג כל עוד היא אוכלת ועולה במשקל.
    אני עדיין מודאגת כי זה לא נעלם כבר כמעט 24 שעות. האם אני צריכה ללכת איתה לקרדיולוג ילדים בנוסף לביקורת שנקבעה בעוד חודש? האם זה משהו שצריך ייחס מיוחד או הכל חלק מהתופעה של המחיצה? האם יש משהו מיוחד שאני צריכה לשים לב אליו? אני יודעת שאני ממש חרדתית, אבל שמעתי שככה זה עם ילדים ראשונים...
    אודה לתשובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פתח במחיצת הלב- שאלה דחופה - תגובה

    ד''ר יוליוס הגש
    17/05/2011

    פתח במחיצה הבין פרוזדור כשארית של הפתח העוברי היא תופעה שכיחה . לעתים הפתח נשאר פתוח שנתיים ולעתים אינו נסגר כלל . אם הפתח קטן אין צורך להיות מודאג. את סביר להניח מתאורך שהפתח קטן וחסר משמעות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו