מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הרטבה חוזרתיונית18/11/2007
ילדי בן 5 נגמל מלפני כשנה וחצי, אבל לןאחרונה חזר להרטיב במיטה. עכשיו, כשיותר קר הוא מרטיב יותר, חשבתי אולי בגלל שקר אבל אני יודעת שהחדר חם מספיק. למרות זאת הילד עדיין מרטיב במיטה. הוא מודע לזה ומתבייש (ומבקש שאנו ההורים ניקח אותו מתוך שינה לעשות פיפי באמצע הלילה). לעיתים 3 פעמים בשבוע ולעיתים 2 ולעיתים 4 פעמים בשבוע
האם יש לזה פיתרון אנא יעץ לי מה עושים.
תודה, יונית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרטבה חוזרת
ד``ר דוד בן מאיר10/12/2007יונית שלום
ממליץ לפנות למרפאת הרטבה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה על היטריןאבי18/11/2007
האם יש בעיה לקחת היטרין במקביל לכדורים פסיכיאטרים כמו ריטלין, רסיטל וקלונקס?
תודה רבה מראש!
אריק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה על היטרין
ד``ר דוד בן מאיר10/12/2007לא ידוע לי על בעיה לשלב בין התרופות הללו.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זיקפה אצל תינוקמלי14/11/2007
שלום.
יש לי תינוק בן שנה ושבעה חודשים שמתי לב שאני לא רואה אצלו זיקפה קבועה.אני אציין שראיתי במהלך חיוו רק פעם אחת .
האם זאת בעיה ? או שאני לא שמה לב?
אשמח לתשובה אם מודאגת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זיקפה אצל תינוק
ד``ר דוד בן מאיר10/12/2007רוב הסיכויים שלבנך אין בעיית זקפה
פעמים רבות ניתן לצפות בזיקפה אצל תינוקות לאחר קימה משינה.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרטבת יום ולילה -ילדה בת 5זיוה14/11/2007
ביתי בת 4.5 מרטיבה גם ביום וגם בלילה. בבדיקת שתן שערכנו הכל תקין ובבדיקת אולטרא סאונד הכליות נמצאו תקינות וכיס השתן לא מתרוקן באופן מלא. הילדה הולכת לשירותים אך גם מרטיבה לשאלותינו היא אומרת שהיא "לא מרגישה" . יש לציין כי הילדה כמעט ולא היתה יבשה לגמרי. יש תקופות יותר טובות ותקופות יותר קשות בעיקר בחורף.
רציתי לדעת מהן דרכי הטיפול והאם יכול להיות שהבעיה פסיכולוגית?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרטבת יום ולילה -ילדה בת 5
ד``ר דוד בן מאיר10/12/2007ממליץ לפנות לאורולוג ילדים להמשך אבחון וטיפול
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הידרונפרוזיס ואורטרוצלהגלי10/11/2007
בהמשך לשאלתי הקודמת מתשובתך עולה כי התייחסת רק לעניין ואורטרוצלה ולא הידרונפרוזיס.
הייתי מעוניינת לדעת מה משמעות של השילוב בין השתיים כאשר מדובר בתינוקת?
מה זה ההידרונפרוזיס? כיצד מטפלים בזה? מה הקשר בין ההדירו לבין האורטרוצלה?
האם השילוב בין השתיים מחייב התערבות כירורגית? ובאילו מצבים תדרש התערבות כזו
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ארוטרוצלה
ד''ר בוריס צ'רטין10/11/2007הידרונפרוזיס זו הרחבת הכליה הוא כתוצאה של אורוטרוצלה וחסימה לחורה אשר נגרמת לכן טיפול ראשוני הוא אורטרוצה ומעקב לאחר הידרונפרוזיס
נ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוף -הרחבת אגן הכליה אורטרוצלה והיגלי09/11/2007
בתי בת שישה וחצי שבועות מקבלת מיד עם לידתה טיפול אנטביוטי מונע בשל מערכת מאספת כפולה שנמצאה אצלה.
עם לידתה נעשה לה US אשר ממנו עלה חשד לקיום של אורטרוצלה ומערכת מאספת כפולה עם הידרונפרוזיס של המערכת העליונה.
מאז קבלת התשובות אני חרדה כל כך ולכן אבקש את הסברך לנקודות הבאות:
1. מה משמעות החשדות?
2.היה ולאחר הבדיקות החשדות יאומתו מה הם דרכי הטיפול? והאם התערבות כירורגית היא המוצא היחידי שמפחיד אותי כל כך?
3. מהן הסכנות בנטילה ממושכת של אנטיביוטי.קה ?
4. כיצד גיל התינוקות משפיע על אופן הטיפול?
5. האם מימצאים אילו קשורים בדרך כזו או אחרת לרפלוקס?
6. ממאמר שפורסם באתר שלך קראתי על טיפול ברפלוקוס ללא ניתוח האם יש קשר לזה?
נא עזרתך הדחופה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אורטרוצלה
ד''ר בוריס צ'רטין10/11/2007טיפול ב אורטורוצלה מורכב מאוד וחייב הסבר מפורט אשר מתבסס על ממצאים בצילומים אשר נעשו ובדיקות מיפוי אם יש אורטרוצה אשר חוסם לפחות אני ממליץ על דיקור אנדוסקופי( פרוצדורה ניתוחית ) ומעקב לאחר מכן הרבה פעמים לאחר פרוצדורה מוצלחת רפלקס נעלם עצמונית ללא תיקון
אנחנו שנים רבות מבצעים ניתוחים אלו עם תוצאות טובות תוכלי לראות זה באתר PUB MED תחת שם URETEROCELE* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גדול אשכים אצל ילדיםטלי08/11/2007
שלום,
רציתי לשאול האם האשך של הילד אמור לגדול מרגע הלידה ועד גיל שנתיים, או שהוא לא גדל משמעותית עד גיל ההתבגרות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גודל האשך
ד''ר בוריס צ'רטין09/11/2007גדילה משמעותי של אשך לאחר גיל התבגרות
גדילה עד גיל שנתיים שכיית למספר אבוביות בכליה ולא לאשך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיאטוטומיהבת אל07/11/2007
שלום רב,
בני בן שנתיים וחצי אובחן אצל אורולוג ילדים כסובל מהיצרות בשופכן.
האורולוג המליץ על ניתוח מיאטוטומיה.
רציתי לדעת:
האם זהו הטיפול היחידי לבעיה?
האם ניתן לבצע את הפרוצידורה במקום שאינו בי"ח (מרפאה פרטית)?
האם צום של יממה מחוייב במציאות? (זו נראית לי גזירה קשה לילד בגילו)
מה השלכות של הניתוח וסיכונים?
בברכה,
בת אל - אמא מודאגת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אין סיבה לדאוג
ד''ר בוריס צ'רטין07/11/2007אם אובחן כסובל מהצרות בפיית השופכה מאטוטומיה זו הבכירה היחידה
לגבי מרפאה פרטית אני מנתח רק בביה"ח ולדעתי זה דרך בטוחה ביותר גם בניתוחים קטנים
צום זה זונה ממקום למקום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- hydroceleיובל05/11/2007
שלום רב ,
רציתי לשאול האם לאחר ניתוח HYDROCELE ישנן תופעות כגון בכי , רצון להיות עם ההורים או דמות מוכרת.שאלתי נובעת בעקבות שינוי שחל בבני ממש לאחר הניתוח (הוא בן שנה) אינו מוכן ללכת לגן שהותו בגן מלווה בבכי אינסופי כל הזמן מחפש אותנו ההורים. המנתח אמר כי ההתנהגות נובעת בעקבות הניתוח רציתי לדעת האם אכן זה נשמע מוכר ואם אפשר לנסות להבין את הסיבה לכך.
אודה לך מאד .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח הידרוצה
ד''ר בוריס צ'רטין07/11/2007לדעתי אין שום קשר בין ניתוח והתנהגות של הילד אך לדעתי ניתוח זה היה סטרס אשר גרם לתופעה זו
למה שלא תידבר עם פסיכולוג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעית גןחסוי04/11/2007
בתי בת 3 שנים וחודשיים. בקיץ נגמלה חלקית - ישנה ללא חיתול ביום ובלילה, עושה פיפי בשרותים, מעולם לא מרטיבה בבית.בכדי לעשות קקי היא מבקשת חיתול, לא מוכנה לעשות קקי בשרותים.
בתחילת שנה"ל חזרה לגן בו היתה גם בשנה שעברה בשבוע הראשון סרבה להשתמש בשרותים בגן והתאפקה כל יום עד שהגיעה הביתה ( בסביבות 12:30).מזה יומיים מרטיבה בגן מספר פעמים ביום, אומרת שהעדיפה לעשות במכנסיים ולא ללכת לשרותים או להשתמש בסיר אישי שלה שנמצא בגן.
אין לה בעייה להשתמש בשרותים בבתים מוכרים או ל"השקות את העץ", קשה לה בבתים לא מוכרים.
יש לציין גם שלפני 3 חודשים נולד לה אח. ושמדי פעם קיימת בעיית עצירות לפחות מגיל שנה.
איך עלינו להתייחס למצב? הגננת מציעה לא להתרגש ולעבור לסדר היום וטוענת שהעניין יסתדר.האם יש צורך לפנות לטיפול ואיזה? בתודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה פסיכולוגית
ד''ר בוריס צ'רטין04/11/2007לדעתי קיימת בעיה פסיכולוגית אשר גורמת לתופעות אלו אני מציע לא להמתין אלה להתייעץ עם פסיכולוגית קלינית של ילדים אך להתגבר על הבעיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעיה פסיכולוגית
ד''ר בוריס צ'רטין04/11/2007לדעתי קיימת בעיה פסיכולוגית אשר גורמת לתופעות אלו אני מציע לא להמתין אלה להתייעץ עם פסיכולוגית קלינית של ילדים אך להתגבר על הבעיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם ריפלוקס זה מום מולדסמדר03/11/2007
בתי בת 6 בגיל 10 חודשים היתה דלקת בדרכי השתן בפעם הראשונה ועברה בדיקת ציסטו אורטגרפיה הבדיקה היתה תקינה לא היה ריפלוקס היום הדלקות החמירו והיא סובלות מהרטבות המליצו לי לעשות לה שוב בדיקה ציסטו אורטוגרפיה האם זהו מום מולד או יתכן שזה מתפתח?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרעות בהשתנה
ד''ר בוריס צ'רטין03/11/2007לדעתי אצל בתך יש הפרעה בהשתנה אשר גורמת לזיהומים לכן צריך לטפל בהשתנה שלה וזה יפטור בעיה של זיהומים
לגבי רפלוקס זו מחלה מולדת אך ציסטו יכול לפספס רפלוקס עד 15% של מקרים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בבדיקת שתן כללית משקל סגולי 1.038נירה02/11/2007
אני אשה בת 32 , בבדיקה שתן כללית התגלה אצלי משקל סגולי 1.038 האם זה מעיד על התייבשות ..? אציין כי אינני שותה יותר מ2 כוסות נוזלים ביום... נ.ב. סליחה שהגעתי לפורום ילדים, האם תוכל בכ"ז לענות על שאלתי ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אין לראות בעיה
ד''ר בוריס צ'רטין02/11/2007אין לך סיבה לדאגה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת שתן , משקל סגולי 1.038נירה02/11/2007
שלום דוקטור בבדיקת השתן התגלה משקל סגולי 1.038 זה נורמלי ואם לא מה זה אומר? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משקל סגולי
ד''ר בוריס צ'רטין02/11/2007אייני מבין שאלה
למה בדיקה נעשתה ילד חולה
נתונים מצבעים שילדך אולי טיפה מיובש אבל ללא רקע...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רפלוקס דרגה חמשאורלי31/10/2007
שלום, בני כיום בן 10 שנים כשהוא נולד גילו אצלו רפלוקס דרגה חמש וכליה אחת לא מתפקדת והשנייה מתפקדת 100% האמת היא שהרבה זמן לא היינו אצל רופא מומחה. הוא אינו סובל מדלקות בדרכי השתן אבל אמרו לי שהוא יצטרך לעבור בדיקה שנקראת voidung. שאלתי היא האם בגיל כזה עוברים בדיקה כזאת וכיצד היא נערכת. הוא עבר אותה בדיקה בהיותו בן שבועיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר VCUG
ד''ר בוריס צ'רטין02/11/2007בדיקה שבנך צריך לעבור ניקרא ציסטוגרם או VCUG בדיקה לא נעמה אך אין ברירה כי צריך להחליט מה לעשות אלא
רק לא לשכוח לתת טיפול אנטיביוטי לפני הבדיקה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שני זרמי שתןורד30/10/2007
בני נולד עם חשד להיפוספדיאס ועם עורלה חלקית
לאחר ברית שעשינו אצל מוהל אורולוג, נתגלו אצלו שני זרמי שתן
דקיקים אחד מ"המקום הרגיל" ואחד 2-3 מ"מ יותר נמוך והסתבר שזו בעייה אחרת ולא היפוספדיאס.
איך נקראת הבעייה?
מה מומלץ לעשות ובאיזה גיל?
מי מתמחה בניתוחים הנ"ל במיוחד בארץ?
אודה לתשובתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היפוספדיאס
דיאנה05/02/2009שלום רב! בני נולד עם היפוספדיאס והיינו אצל רופא מומחה והוא אמר שיש לו היפוספדיאס קל יש לו שני חורים בפין והשתן יוצא דרך החור שקרוב לאשכים הרופא אמר לנו לנתח את הילד במשקל של 9 ק"ג. אם הילד ישקל בגיל 5 חודשים 9 קילו הוא יכול לבצע את הניתוח ועד כמה הסיכונים ואם אפשר לקבל יעעוץ לגבי רופאים מומחים ובתי חולים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקת פין
ד''ר בוריס צ'רטין02/11/2007אייני יכול לענות לשאלה זה בלי לראות לפחות תמונה לדעתי כל אורולוג ילדים יכול להתמודד עם הבעיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)