מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כתם על האשכיםאסנת14/12/2007
תינוקי בן חצי שנה ואתמול הופיע לו כתם ורוד על האשכים שנראה היום בולט יותר. מה צריך לעשות ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כתם על האשכים
ד``ר דוד בן מאיר15/12/2007אסנת שלום,
לרוב הדבר נובע מתגובת גירוי לטיטול. לעיתים יכול לבטא תהליך שמקורו באשכים לפיכך אם ישנו ספק בכך מומלץ לפנות לרופא המטפל.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק בן 3 חודשיםאורנה12/12/2007
שלום, בני בן שלושה חודשים. החלק הקיצוני של הפין שלו (נדמה לי שקוראים לזה עטרה) שוקע ומתכסה בעור שמקיף את החלק התחתון יותר של הפין. רוב הזמן החור של הטלת השתן נשאר חשוף, אך נדמה לי שלפעמים הוא מתכסה. הוא מצליח להטיל שתן. קרה פעמיים שהוא בכה וכשפתחתי לו את החיתול ושחררתי את קצה הפין, הוא מיד עשה פיפי ונרגע.
רופאת ילדים שהתייעצתי איתה אמרה שזה תקין לחלוטין, ושלתינוקות יש יותר שומן סביב הפין, ועם הגיל זה יעבור.
האם זה אכן כך? האם לא צריך בדיקה של אורולוג ילדים? אציין גם כי יש לבני ריבוי מים באחד האשכים.
אודה לתשובך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק בן 3 חודשים
ד``ר דוד בן מאיר15/12/2007אורנה שלום,
באשר לפין השקוע- זוהי תופעה שכיחה שאכן פעמים רבות נובעת מריבוי שומן באזור ואם התינוק לא גדל להיות ילד שמן- נעלמת. אם הפין נדבק לרקמות שסביבו ללא יכולת לשחררו הדבר מצריך בדיקה שלאורולוג ילדים.
באשר לנוזל סביב האשכים- לרוב נספג עד גיל שנה- רצוי מעקב, אם נשאר מעל לגיל המצוין אנו ממליצים לתקן כירורגית.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הידרוסלקטומישי11/12/2007
שלום,
אני בן18 ועברתי ניתוח להסרת הידרוסל לפני כשבוע, המבצ תקין והנפיחות קטנה מיום ליום.
רציתי לדעת האם מותר כבר לאונן לאחר תקופה כזאת, או שזה עלול לגרום לכאבים באשך עצמו בעת האורגזמה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הידרוסלקטומי
ד``ר דוד בן מאיר11/12/2007שי שלום,
אכן אתה עלול להחמיר כאב.
מציע להמתין עד חלוף הרגישות.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רטיבות בתחתון לילדתי בת ה-3 וחציליאת10/12/2007
שלום לך דר'
ביתי בת השלוש וחצי מרטיבה את התחתון פעמים רבות ולאחרונה יש לה בריחת שתן ממש
והחצאית רטובה...בשל כך התחיל להיות לה אדום וצורב שם למטה ושמתי לה אורה קרם, אבל זזה לא עוזר ולמעשה כל הזמן רטוב לה שם ולכן גם אדום.
היא גם מתלוננת על צריבה במתן השתן. אתמול כבר ממש כעסתי עליה מתסכול ונראה לי שזה הגביר את מספר בריחות השתן.
אשמח לעצתך... יש לי הרגשה שזה על רקע ריגשי. יש לה עוד שלושה אחים ברוך ד'
5, שנה וחצי, וחצי שנה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רטיבות בתחתון לילדתי בת ה-3 וחצי
ד``ר דוד בן מאיר11/12/2007ליאת שלום,
ראשית, מציע לא לכעוס על ילדתך- היא אינה אשמה.
יש מקום לפנות לרופא מטפל ולטפל בדלקת שסביב אזור הנרתיק שבהחלט יכולה להוות סיבה ומסובב. שנית יש לקחת בדיקת שתן לכללית ותרבית על מנת לשלול דלקת בדרכי שתן. אם תרבית שתן שלילית והאודם חלף ועדיין ביתך מרטיבה באופן משמעותי יש מקום להפנותה לברור אורולוגי.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפתחותנילי06/12/2007
שלום רב,
בני בן שלוש וחצי ונראה כי גודל איבר המין שלו קט במיוחד, נראה כי כמעט ולא התפתח מאז גיל שנה. האם איבר המין אמור לצמוח בשנים האלו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התפתחות
ד``ר דוד בן מאיר10/12/2007נילי שלום
בגילאים הללו איבר המין אינו גדל באופן משמעותי ואמור להתחיל לגדול משמעותית בגיל ההתבגרות.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהשרית03/12/2007
שלום רב,
בתי בת 10 והיא מתלוננת בזמן האחרון פעמים רבות שהיא מרגישה שיש לה פיפי ולא יוצא לה.
מה יכולה להיות הבעיה, ומה אפשר לעשות בנידון?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה
ד``ר דוד בן מאיר09/12/2007שרית שלום
קיימות לבעיה מספר אבחנות מבדלות החל מעצירות וכלה רקע התנהגותי.
אם התופעה נמשכת ואין בעית עצירות מציע לבדוק שתן לכללית ולבצע סונר דרכי שתן ואיתם לפנות לאורולוג ילדים.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יש צורך בניתוח?ריקי01/12/2007
בני ,בן השלוש וארבעה חודשים משתין ישר ולא בקשת.
האם יש ורך בניתוח?וכיד מתבצע הניתוח?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם יש צורך בניתוח?
ד``ר דוד בן מאיר09/12/2007ריקי שלום
חסרים בתאורך פרטים כמו אורך הזרם וקוטרו. אורולוג ילדים יגיד לך לאחר שיצפה בילדך מטיל שתן אם אכן קיימת בעיה.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח תוצאת בדיקה - דחוףגלי01/12/2007
שלום רב
ביתי עברה השבוע בדיקת ציסטוגרפיה לאור חשב לקיום אוטרוצלה ומערכת מאספת מימין עם הידרונפרוזיס של המערכת העליונה.
תוצאות הבדיקה הינן כדלקמן
בצילום סיקרה אין לראות הסתיידויות.
שלפוחית השתן מתמלאת באופן הומוגני ודפנותיה חלקים. קיים רפלוקס מימיןעם הדגמת מערכת מאספת כפולה מורחבת במידהקלה
האורטר לא הוגדם בשל ריבוי גזים
הדגמה תקינה של השופכה בעתהשתנהללא שארית בשפלפוחית
רפלוקס דרגה 3
כליה כפולה מימין
נא עזרתךבהבנת הבדיקה, מה משמעות התוצאות? כיצד ניתן לטפל בכך? האם ניתן רק באצעות דיקור או שמה התערבות כיכרגית אחרת
נ.ב. - ברנטגן הצילומים לא נשמרו בגלל הפסקת חשמל - מהההשלכה של כך? האם ביתי תצטרך לעבור שוב בדיקה זו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח תוצאת בדיקה
ד``ר דוד בן מאיר09/12/2007גלי שלום
לא ציינת את דרגת הרפלוקס.
מומלץ להתחיל טיפול אנטיביוטי מונע אם עדיין לא מקבלת ולפנות לאורולוג ילדים.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כיס האשכים אצל תינוק בין שנה וחודשתפארת29/11/2007
שלום , ילדי בן שנה וחודשיים ובשבועיים האחרונים שמתי לב ו,גם המטפלת , כי נדמה שהאשכים שלו נכנסו פנימה אל תוך ביטנו, וששק האשכים כאילו "ריק" יחסית.
במישוש שלי סביב האשך באיזור הבטן , לא גיליתי איזה שהיא רגישות או כאב.
וגם בזמן הלחיצה שלי באיזור זה, ניסיתי להוציא אותם מהבטן אך לשוא.
מה עושים?
זהו הבן הראשון שלי אחרי שתי בנות ואין לי שמץ של מושג איך זה צריך להיראות.
לתשובתך אודה, תפארת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כיס האשכים אצל תינוק בין שנה וחודש
ד``ר דוד בן מאיר09/12/2007תפארת שלום
נראה שמדובר באשכים רטרקטילים שיורדים ועולים
מומלץ להבדק אצל אורולוג ילדים לקביעת האבחנה ובמקרה שאכן מדובר בנ"ל נהוג לעקוב תקופתית.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקמת פיןניצן29/11/2007
התינוק שלי נולד עם עקמת פין - לא אבחנה רפואית רק ממה שאני רואה ישנה נטייה ברורה לצד. (גנטי מהאב).
מאיזה גיל מומלץ לעשות תיקון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עקמת פין
ד``ר דוד בן מאיר09/12/2007ניצן שלום
לא כל עקמת פין זקוקה לתיקון כירורגי - לכן כדאי להבדק אצל אורולוג ילדים
החל מגיל 6 חדשים סיבוכי ההרדמה יורדים והניתוח בטוח יותר
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פצעים על איבר המיוחיים27/11/2007
זה לא ממש פצעים , אפשר אפילו לקרוא לזה "חצ'קונים" לא גדולים אבל הרבה כזה באזור התחתון של איבר המין וגם קצת על הביצים , אני בן 15 ואני לא יודע מה לעשות אני מתפדח לקיים עם זה יחסים ואני לא יודע גם איך ללכת לרופא כי אמא שלי תמיד הולכת איתי ואיך אני יגיד לה "אמא יש לי פצעים בביצים" זה פדיחה לא נורמלית בשבילי , יש איזשהי דרך לקבוע תור לאיזה רופא כלשהו מבלי שהיא תדע? או שבכלל אפשר לטפל בזה מבלי ללכת לרופא? זה ממש מציק לי ואני ממש חייב להפטר מזה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פצעים על איבר המיו
ד``ר דוד בן מאיר09/12/2007חיים שלום
ממליץ לפנות לרופא עור
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חלבוןלימור25/11/2007
בן 10. מזה שנה, מאובחן כלוקה באפילפסיה חלקית-מורכבת. מאוזן לחלוטין עם טגרטול( 500 CR ליום). בבדיקת שתן נמצא 15 מ"ג לדציליטר פרוטאין. אודה לחוות דעת והמלצה להמשך.
בברכה ובתודה, לימור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מזה שנה, מאובחן כלוקה באפילפסיה חלק
ד``ר דוד בן מאיר09/12/2007לימור שלום,
ממליץ להפנות שאלה זו לנפרולוג ילדים
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נפיחות בין האשכים לכובע הפיןדהן מצדה21/11/2007
שלום ! בני בפעם השניה מתלונן על נפיחות באבר המין באזור של צינור הפין . לפני כחודש הגענו למיון ובבדיקה שעשו לא גילו דבר וחשבו שאולי מעקיצה או גירוד.
היום בערב כשבני ניכנס לשרותים הוא התלונן שכואב לו ואז גיליתי ששוב נפוח לו , ברצוני לציין שמזה כיומיים הוא מתלונן על כאבי גב תחתון(זנב הגב) ובבדיקה אצל הרופאה לא נמצא דבר והוא מטופל בוולטרן וכדור נגד כאבים (האם כאב הגב יכול להיות קשור?) אודה לכם על תשובתכם בהקדם תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נפיחות בין האשכים לכובע הפין
ד``ר דוד בן מאיר09/12/2007מצדה שלום
לא ידוע לי קשר בין נפיחות בפין וכאבי גב.
התמונה שאת מתארת יכולה להיות ביטוי של עקיצה, או תגובה אלרגית כולל לתולעים במערכת העיכול.
רצוי להבדק אצל רופא מטפל
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאבי21/11/2007
בני מתלונן ששורף לו כשהוא משתין. האם זה טבעי? האם אפשר לתת לו תרופה כל שהיא?
והאם לקחת אותו לרופא?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בני מתלונן ששורף לו כשהוא משתין
ד``ר דוד בן מאיר09/12/2007אבי שלום
כדאי לקחת את בנך להבדק אצל רופא מטפל וכן לקחת דגימת שתן לכללית ותרבית
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא נגמל באמתחסוי19/11/2007
הילד נגמל כבר מזמן אבל האמת שאין אף יום יבש לגמרי. בבוקר לרוב קם יבש אבל במשך היום בורח לו הרבה.
כאשר שולחים אותו לשרותים קורה שהוא עושה את עצמו ולא עושה כלום ואחר כך בורח לו. לא מפריע לו שרטוב לו בבית ןלא בגן וכלום לא עוזר. גם האחות (בת 6) שלו שאומרת לו שמסריח לא עוזר.
כאשר נוסעים למס' ימים כמו לבית מלון והוא יודע שאין הרבה בגדים להחליף זה קורה מעט מאד. נושא הפרסים ותיגמול לא עזר. תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא נגמל באמת
ד``ר דוד בן מאיר09/12/2007שלום רב,
אינך מציין את גיל הילד ולכן קשה להתייחס לחומרת התופעה.
אם הילד מעל גיל 5 כדאי לפנות לברור וטיפול במרפאה אורולוגית.
דר' בן-מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)