פורום אורולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • reflux IV
    אורן
    28/05/2008

    הבת שלי (18 חודשים) אובחנה כסובלת מריפלוקס דרגה IV (לאחר צסטוגרפיה).
    לאחר דלקת ראשונה (כוללת אשפוז בשנידר) נרשם לילדה טיפול מונע של צפורל. לאחר דלקת שניה עברנו לטיפול מונע של רספרין אולם לפני הצסטוגרפיה בבדיקת שתן אובחנה דלקת נוספת.
    לאחר הצסטוגפיה אובחנה ריפלוקס דרגה 4 והופננו לניתוח.
    האם ישנו טיפול אלטרנטיבי לנתוח? איזה שיטת ניתוח עדיפה?
    האם יתכן והריפלוקס יחלוף עם הזמן?
    במידה והילדה תעבור את הניתוח מהם סיכוי ההצלחה ומה אנו יכולים לצפות לאחר הניתוח?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    reflux IV

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום אורן

    ד''ר עמוס נאמן
    28/05/2008

    מדובר במקרה שדורש התיחסות מכיוון שישנם מספר רב של גורמים שמשפיעים על ההחלטה במקרים אלו. לדעתי המקום לקבל מידע והחלטות זה בשיחה עם אורולוג ילדים .
    בכל מקרה אענה על שאלותך כמיטב יכולתי וזאת במגבלות שלא ראיתי את הצילומים, לא בדקתי את ביתך.
    ככל שדרגת הרפלוקס גבוהה יותר כך הסיכוי שתחלוף עם הזמן נמוכה יותר.
    כאשר יש זיהומים חוזרים תחת טיפול אנטיביויטי הנטיה להמליץ על ניתוח גבוהה יותר
    כיום קיימות שתי שיטות ניתוחיות לטפל ברפלוקס:
    1. הזרקת דהפלוקס - ככל שמידת הרפלוקס גבוהה יותר אחוזי ההצלחה יורדים, במקרה של רפלוקס דרגה 4 אחוזי ההצלחה עומדים על 50-70% (כל מחקר מדווח על אחוזי הצלחה אחרים ולכן נתתי כאן טווח). הפעולה אינה דורשת חתך ניתוחי כלשהוא ולרוב הילדים משתחררים לביתם ביום הניתוח.
    2. ניתוח פתוח לתיקון רפלוקס - מדובר באחוזי הצלחה גבוהים, כ- 95% . מדובר בניתוח עם חתך בבטן תחתונה ואישפוז של מספר ימים .
    לכל שיטה יש חסרונות ויתרונות .

    בברכה
    ד"ר עמוס נאמן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרחבת אגן כליה
    לילי
    27/05/2008

    לבני בן 3 שבועות הרחבה של אגן כליה משמאל מתקופת ההריון. נשלחנו לאולטרסאונד כליות ודרכי שתן ולהלן תוצאות הבדיקה אותה עשינו היום:כליה ימנית- 5.1 ס"מ; כליה שמאלית- 5.7 ס"מ; הרחבה קלה במערכת מאספת משמאל. אגן כליה ימין- 0.4 ס"מ; אגן כליה משמאל- 0.9 ס"מ. יש לציין שבבית חולים לאחר הלידה ביצענו גם אולטרסאונד כליות ודרכי שתן ומידות אגני הכליה היו זהים למידות שיצאו בבדיקה היום. האם זה אומר שהמצב ישאר כרוני ולא ישתפר? מה יכולה להיות הסיבה להרחבה; מהו הטיפול (מהלידה הילד מקבל צפורל)? כמה זמן מחכים עד שישתפר במידה וישתפר? ומה חומרת הפגיעה ושפעתה על חיי היום יום. תודה על התייחסות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הרחבת אגן כליה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום לילי

    ד''ר עמוס נאמן
    28/05/2008

    הרחבה של אגן הכליות המתגלה בזמן ההריון הינו שכיח ומתגלה בכ- 1% מהעוברים.
    ברוב המקרים 75% המקרים נחשבים לקלים ולא דורשים התערבות ניתוחית אלה מעקב בלבד.
    ישנן מספר רב של סיבות, אפרט רק את הסיבות הנפוצות: כפי שציינתי הסיבה הכי שכיחה אינה ידוע ויכולה לחלוף, היצרות של מעבר אגן כליה שופכן, רפלוקס של שתן משלפוחית שתן לשופכן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ..... המשך תשובה.

    ד''ר עמוס נאמן
    28/05/2008


    ככל שמידת הרחבה של אגן הכליה גדול יותר כך הסיכוי שיחלוף נמוך יותר. חשוב לדעת מה הסיבה להרחבה, אם מדובר בבעיה מולדת שדורשת התערבות ניתוחית אזי ההרחבה לא תחלוף
    יש צורך לעקוב אחר ממצאים אלו, אין הסכמה ארצית או עולמית לגבי התכיפות ולגבי אמצעי ההדמיה הדרושים למעקב ולכל בית חולים/אורולוג ילדים פרוטוקול מעקב שיכול להיות שונה במקצת מאחד לשני.

    בברכה

    ד"ר עמוס נאמן
    [email protected]

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ציסטואורטרגפיה
    נועהל'ה
    25/05/2008

    שלום
    בתי בת השנה ושבע אמורה לעבור השבוע בדיקת ציסטואורוטגרפיה עם טישטוש (דורמיקום) מאחר והיה לה לפני כחודש וחצי דלקת חריפה בדרכי השתן שכללה אישפוז ולאחר מכן אניטביטיקה במשך 14 יום ומאז אנטיביוטיקה מניעתי.
    אני קצת חוששת מהבדיקה (בעיקר מההרדמה)
    שלאתי האם לדעתך הבדיקה הכרחית למרות שהסערה חלפה?
    הרופאים רוצים לשלול רפלוקס בכליות
    יש לציין שזו פעם ראשונה בחייה שהיא חולה בזה
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ציסטואורטרגפיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום נועל'ה

    ד''ר עמוס נאמן
    25/05/2008

    אני מבין את חששותייך ונתקל בחששות אלו אצל הורים כמעט כל יום.
    קיימות בעולם גישות שונות לבירור במקרים של זיהומים בדרכי השתן. ברוב המקומות ממליצים על ביצוע ציסטוגרפיה בילדה בת שנה וחצי לאחר אירוע ראשון של זיהום בדרכי השתן המלווה בחום.
    האם תרבית שתן הייתה חיובית ? איזה חיידק צמח ?
    בד"כ הבדיקה עם דורמיקום עוברת ללא תופעות לוואי חמורות. הבדיקה נעשת לרוב בהשגחת מרדים.
    אני רק רוצה להזכיר שמקובל להכפיל את המינון הטיפול האנטיביוטי המניעתי לפני הבדיקה .

    שיהיה בהצלחה.

    ד"ר עמוס נאמן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זקפה בגיל 2
    ניר
    25/05/2008

    הבן שלי בן שנתיים ועד היום לא ראינו אצלו זיקפה, אני יודע מחברים שכמעט בכל בוקר כשמחליפים חיתול לבנם יש לו זקפה.
    האם זה יכול להעיד על בעיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זקפה בגיל 2

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום ניר

    ד''ר עמוס נאמן
    25/05/2008

    כל עוד איבר המין בעל גודל תקין והאשכים שניהם בשק האשכים נדיר שישנה בעיה.
    לעיתים אפשר לראות את הזיקפה בלילה.
    אני בד"כ ממליץ להורים לא להלחץ ולתת לזמן לעשות את שלו.

    בברכה

    ד"ר עמוס נאמן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אגני כליה מורחבים שבוע 15+3
    ד``ר דוד בן מאיר
    24/05/2008

    שלום רב,
    אני בשבוע 19 בשבוע 15+3 הייתי בסקירת מערכות מוקדמת. (מדובר בזכר)והרופא אמר שראה שלפוחית שתן מוגדלת ולטענתו העובר לא רוקן אותה לכל אורך הבדיקה (כ-20 דקות).
    בנוסף, הוא אמר שאגן הכליה הימני הוא 2.6 מ"מ והשמאלי 2.5 מ"מ וכתב שהתמונה יכולה להתאים לPUV.

    היום (שבוע 16+2) הייתי שוב בבדיקת אולטראסאונד אצל רופא אחר שאמר שנצפתה שלפוחית שתן גדולה והשלפוחית אינה מצליחה להתרוקן לגמרי אם כי אין ספק כי יש מתן שתן. לגבי הכליות הוא כתב שנצפו אגני כליה מעט מורחבים עד 2.6 ושהמרקם מתאים לגיל ההריון.
    הוא כתב שיש רושם שמדובר בהיצרות של הposterior urethral valve. (בנוסף אמר שנדמה שיש מערכת איסוף כפולה ושהכליות מחוברות אך אמר שאין מה להתרגש מזה).

    בשבוע 18+6 הייתי שוב בבדיקת אוטלראסאונד, לשמחתי ולשמחת הרופא השלפוחית המוגדלת נעלמה כלא , וראינו שהיא בגודל נורמלי והיא התרוקנה פעמיים בתובתוך חמש דקות.
    עם זאת הרופא ראה אגני כליה מורחבים, ונוא כתה ש" הכליה השמאלית- 11*10*21 מ"מ, אגן כליה מורחב ל 4.7, כליה ימנית 12*12*17 מ"מ, אגן כליה מורחב ל 4.7. 2 הכליות מעט אקוגניות, כעת התמונה לא מתאימה ל PUV

    מה המשמעות של אגני כליה מורחבים? מהו הטיפול במידה והתינוק נולד עם אגני כלי מורחבים? שמעתי שעושים לפעמים זרוז, האם נכון?
    מה המשך הטיפול המוצע?

    תודה, אורית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • וכן, מה זה כליות אקוגניות ומה הסיכו

    אורית
    24/05/2008

    וכן, מה זה כליות אקוגניות ומה הסיכון והטיפול בכך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום אורית

    ד''ר עמוס נאמן
    25/05/2008

    אני שמח לשמוע שלא מדובר ב- PUV , באחד המיילים הקודמים כתבתי לך שעדיין לא כדאי לקבוע אבחנה כזו (כתגובה למייל של הורים אחרים).
    שאלת מספר שאלות שאני אענה שאלה שאלה, אך בשורה התחתונה צריך להמשיך לעקוב אחר העובר וזה הדבר היחיד בשלב זה.
    הרחבה של אגני כליות - יכולות להיות מספר סיבות האבחנה הסופית נעשת לאחר הלידה. עדיין אי אפשר לשלול ב- 100% שלא מדובר ב- PUV למרות שכך נאמר לכם.
    כליות היפראקוגניות - צריך לעקוב אחר ממצא זה, לעיתים מדובר בפגיעה כלשהיא בתפקוד הכליות, אך מדובר כאן בשבוע 19 עדיין מוקדם לדעת.
    לידה מוקדמת - נדיר להמליץ על לידה מוקדמת. לדעתי האישית כמעט ואין מצבים בהם הייתי ממליץ על לידה מוקדמת אלה אם כן מדובר במצוקה עוברית. ישנם רופאים ליברלים יותר. שוב אני חוזר שצריך לעקוב, אם קיימת הרחבה משמעותית של אגני הכליה, מיעוט מי שפיר ומצוקה עוברית אז צריך לשקול זירוז לידה.
    כמו שציינתי בעבר אני רואה שאת מחפשת הרבה אינפורמציה באינטרנט, אני חושב שזו אינה הדרך הנכונה למרות שאני שמח לענות לך. את צריכה לבקר אצל אורולוג ילדים או נפרולוג ילדים שבקי במצבים אלו ולשאול אותו את כל השאלות.
    כאשר באים אלי לייעוץ ומצליבים אינפורמציה מהאינטרנט המידע שההורים מקבלים אינו תואם לעיתים את המציאות.

    בברכה

    ד"ר עמוס נאמן
    [email protected]

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתן שתן כול 10 דקות אצל ילד בן 5
    ליאור
    24/05/2008

    בני בן 5 משתין המון במשך היום אבל בלילה הכול בסדר לא מתלונן על כאבים במתן שתן בדיקת שתן נמצאה תקינה. למה זה קורה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום ליאור

    ד''ר עמוס נאמן
    24/05/2008

    יכולות להיות סיבות רבות שגורמות לתופעה זו.
    ישנן שאלות מנחות שיכולות לכוון להבנת הסיבה.
    האם יש איבוד שליטה על שתן ?
    האם כל פעם מטיל כמות קטנה או גדולה של שתן ?
    כמה זמן נמשכות התופעות האלו ?
    אני ממליץ לבקר אצל רופא ולהיבדק

    בברכה

    ד"ר עמוס נאמן
    [email protected]

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי ביצים ילד בן 12
    ענבר
    23/05/2008

    יש לי ילד בן 12 שסובל כעת מכאבי ביצים והיכחלות שלהם,
    האם יש לכך טיפול להקל על הכאב,
    האם עליי לקחתו לבית חולים?

    תודה רבה ענבר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבי ביצים ילד בן 12

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאב

    ד``ר דוד בן מאיר
    23/05/2008

    ענבר שלום רב,
    מקווה שאת צופה בתשובה בהקדם שכן בכל כאב אשכים חד שמשכו מעל חצי שעה יש להגיע לחדר המיון הקרוב לבדיקה על-ידי רופא. הסיכון המשמעותי ביותר הינו תסביב של האשך שבו צריך לטפל ניתוחית בהקדם האפשרי.
    דר' בן-מאיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח היפוספדיאס
    איילת סטקבק
    23/05/2008

    בני עבר השבוע ניתוח היפוספדיאס
    הוא בן שנה ושמונה חודשים
    לאורך כל הדרך, ביום הניתוח בתום הניתוח ובאישפוז בקושי הצלחתי לקבל אינפורמציה מין הרופאים. האם אוכל לקבל פירוט על החלמה מהניתוח. איך יודעים אם הניתוח עבר בהצלחה.
    האם דם בשתן ביא תופעת לוואי נפוצנ שבאמת לא מדאיגה? האם שטף דם היא תופעת לוואי נפוצה?
    המלצות לטיפול ואף לתקשורת עם הצוות הרפואי בבית החולים בו נותח?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ניתוח היפוספדיאס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח היפוספדיאס

    ד``ר דוד בן מאיר
    23/05/2008

    איילת שלום רב,
    שטף דם הוא תופעה שכיחה ונפוצה לאחר ניתוח, נספג לאחר מספר שבועות.
    לאחר הוצאת הקטטר ניתן לקבל רושם על הצלחת הניתוח- הילד אמור להטיל שתן דרך הפתח החדש. לצערנו, על-אף מאמצי המנתחים ישנם לעיתים סיבוכים שרובם נצפים לאחר הוצאת הקטטר כמו פתח נוסף. ראוי וצריך לדבר עם הרופא המנתח על-כך.
    לכל מנתח גישה שונה באשר למעקב וטיפול ולכן לא כאן הוא המקום לדון על-כך אלא כאמור, עם המנתח.
    בכל מכתב שחרור מבית החולים מופיע מספר הטלפון של המחלקה בה נותח וכך ניתן ליצור קשר עם הצוות המטפל.
    בהצלחה
    דר' בן-מאיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים בזמן זיקפה - ילד בן 2
    חגית
    21/05/2008

    שלום רב, בני בן השנתיים מתלונן מזה 3 שבועות על כאבים באיבר המין ("כואב לי הבולבול").
    שמתי לב שהדבר קורה במיוחד כאשר יש לו זיקפה (בשעות הבוקר המוקדמות, שעות הלילה),
    אם כי התלונות חוזרות על עצמן גם מס'פעמים במהלך היום, כולל בגן. בנוסף הילד מרבה לגעת באיבר מינו במהלך היום (התחלנו גם בתהליך גמילה, ייתכן ומשום כך מגלה עניין רב יותר בגופו?)
    פעמיים ניגשתי אתו לרופא ילדים שלא מצא דבר.
    בדיקת שתן היתה תקינה. לא אובחנה דלקת בפי השופכה.
    האם מוכרת תופעה כזו? איך עלינו להמשיך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבים בזמן זיקפה - ילד בן 2

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום חגית

    ד''ר עמוס נאמן
    21/05/2008

    כאבים בזמן זיקפה הינה תלונה נפוצה. אני ניתקל בשאלה זו די הרבה באתר זה.
    זיקפה בגיל 3 הינה תופעה טבעית לגמרי, בד"כ אינה מלווה בכאבים.
    אני ממליץ בדיקת אורולוג ילדים כדי לישלול ממצאים כמו היצרות של פתח הפין.
    ילדים שנוגעים באיבר מינם גם כן נפוץ, מעיד על התפתחות תקינה.

    בברכה

    ד"ר עמוס נאמן
    מומחה באורולוגית ילדים
    [email protected]

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זיקפה בגיל צעיר
    שיר
    19/05/2008

    בני בן ה8 וחצי מתלונן על כאבים בזמן שיש לו זיקפה. האם זה נורמלי ומתאים לגיל?
    תודה, שיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זיקפה בגיל צעיר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום שיר

    ד''ר עמוס נאמן
    20/05/2008

    זקפה בגיל 8 היא בהחלט נורמלית ונפוצה. בד"כ לא מלווה בכאבים. יתכן ולא מדובר באמת בכאבים אלה באי נוחות, מבוכה. כדאי לוודא כי הזיקפה ישרה ואין עיוות של איבר המין. בדיקה ע"י אורולוג ילדים לא מזיקה

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אי מתן שתן
    מירב
    19/05/2008

    בני בן שנה וחצי.
    ביומיים האחרונים המעיט במתן שתן עד כדי כך שהיום בבוקר לאחר שני בקבוקים של כ- 250 מ"ל כל אחק קם עם טיטול יבש חלוטין, ערב קודם הטיטולים היו יבשים מהשעה 16:00 אחה"צ. (יבשים= יבש לחלוטין ללא סימנים של מתן שתן בכלל), כלומר מ16:00 ואולי קודם לא בדקתי עד למחרת בשעה 10:30 בבוקר לא נתן שתן. נתן צואה כרגיל.
    רצתי לרופא כללי והמתנו למתן שתן. רק בשעה 10:30 נתן שתן בשקית שהודבקה. חייבת לציין שכמות מכובדת, מילא את שקית הבדיקה.
    השתן נבדק בסטיק והתוצאה היתה תקינה ואף ריכוז השתן העיד שאין סימני התייבשות (כמובן ששתה הרבה), בנוסף השתן נשלח לבדיקה במעבדה לתרבית ולכללי.
    הילד לא מראה סימני כאב או ששורף לו במתן השתן.
    מה יכולה להיות הסיבה ?
    האם יש מקום לדאגה?
    אודה לתשובתך בהקדם.


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אי מתן שתן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם דלקת בדרכי השתן

    מירב
    22/05/2008

    בהמשך להודעתי הקודמת (אי מתן שתן)- שוב תוצאות הבדיקה בסטיק הייו תקינות.
    תוצאות תרבית וכללית שנלקחו משקית :
    כללית תקינות (הכל שלילי למעט ניטריט = 2 (לא צויינו יחידות)
    בתרבית התוצאה היתה חיובית ונמצאו חיידקי E-COLI.
    אציין כי בני בן השנה וחצי במצב רוח מצויין ומתפקד רגילאך כמודדת חום בשעות הערב יש לו 37.6 אולי כי אחרי מקלחת???
    האם יש חשש לדלקת בדרכי השתן.
    רופא הילדים טוען כי בשל חיוניותו של הילד הסיכויים נמוכים מאוד שמדובר בדלקת.
    מאוד אודה לחוות דעתך.
    מירב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לדר' בן מאיר - הצלחת בניתוח
    ליליאן שמר
    19/05/2008

    שאלה לי אליך . איך ומתי יודעים את הצלחת הניתוח UPJ .
    ועוד שאלה למה התכוונת שבתי צריכה להיות במעקב התפחתות הילד .
    האם יש לזה השלכות בגלל ההרחבה שיש לה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה

    ד``ר דוד בן מאיר
    23/05/2008

    גב' שמר שלום רב,
    את הצלחת הניתוח קובעים בעיקר על-פי מיפוי הכליות.
    אינני זוכר את התייחסותי להתפתחות הילד- ילדתך גדלה ומתפתחת היטב.
    דר' בן-מאיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשך שמאלי
    שרון
    16/05/2008

    שלום, יש לי תינוק כבן 4 חודשיים והוא נולד אם אשך ימני בלבד. בבית חולים כאשר השתחררנו אמרו לנו שזה אמור להסתדר אם הזמן. שאלתי היא: אם זה אכן בסדר שעדיין זה לא הסתדר? ומתיי זה אמור להסתדר. תודה מראש על תשובתכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אשך שמאלי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום שרון

    ד''ר עמוס נאמן
    16/05/2008

    מדובר באשך תמיר. ממצא זה הינו נפוץ מאוד בקרב בנים. כ- 3 אחוז מבנים הנולדים במועד (שבוע 40) יש אשך תמיר, ובבנים שנולדים מוקדם אחוז גבוה יותר.
    ברוב המקרים 60-70% האשכים יורדים לשק עד גיל שלושה חודשים.
    במקרים שעד גיל 6 חודשים האשכים אינם בשק יש אינדיקציה לנתח.
    במקרה של בנך יתכן ומדובר באשך תוך בטני.
    יש להבדק בהקדם ע"י אורולוג ילדים.

    * בעוד כשבועיים מתפרסם מאמר במוסף בריאות של ידיעות אחרונות בנושא אורולוגיית ילדים. בין השאר כתבתי שם גם על אשך תמיר, תוכלי לקבל שום עוד אינפורמציה.

    בברכה

    ד"ר עמוס נאמן
    מומחה באורולוגיה ואורולוגיית ילדים
    [email protected]

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זיקפה מוגברת
    מנאר
    15/05/2008

    בני בן שנתיים ושמונה חודשים וכל לילה הוא מתעורר בבכי ומתלונן שאיבר המין כואב לו. וכשאני בודקת תמיד מדובר בזיקפה.
    האם אני צריכה לדאוג? אינני מבינה מדוע ילד קטן מתעורר בלילה מזיקפה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זיקפה מוגברת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום מנאר

    ד''ר עמוס נאמן
    16/05/2008

    זיקפת לילה הינה נפוצה מאוד. בכל פעם שישנה שנת REM (שנת חלום) בערך במחזורים של שעה יש זיקפה. בד"כ זיקפה זו אינה כואבת. יש לברר האם באמת הזיקפה היא זו שכואבת או סיבה אחרת. האם עדיין משתמשים בחיתול ? אם כן האם החיתול צמוד? האם ישן על הבטן ?
    בכל מקרה הייתי ממליץ בדיקה ע"י אורולוג ילדים

    בברכה

    עמוס נאמן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשכים שעולים לבטן התחתונה
    ברוך
    14/05/2008

    שלום בני בן 9 וברוב הזמן האשכים שלו נמצאים מחוץ לשק האשכים רק כאשר הוא מתקלח או שוכב במיטה האשכים יורדים לשק לפעמים אחת נשארת למעלה.
    בנוסף הוא מרטיב כל לילה מה עלי לעשות ואילו בדיקות עלי לבקש מרופא המשפחה או המלצה לרופא פרטי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום ברוך

    ד''ר עמוס נאמן
    16/05/2008

    מדובר בשתי שעיות שונות שככל הנראה אינן קשורות אחת לשניה
    1. אשכים תמירים
    2. הרטבה לילית

    לגבי אשכים תמירים: יש להבדק ע"י אורולוג ילדים כדי לקבוע אם מודבר באשכים מובילית (כאלו שניתן להורידם לשק האשכים בזמן הבדיקה ונשארים בשק) ואז מומלץ בד"כ על מעקב. או שמדובר באשכים תמירים ואז יש צורך בניתוח לקיבוע אשכים. ההבדלה נעשת ע"י בדיקה.

    לגבי הרטבת לילה: בגיל 9 רצוי לטפל בהרטבת לילה בשל ההשלכות החברתיות של תופעה זו. גם כאן צריך להבדק ע"י אורולוג ילדים, ולהתאים את הטיפול האופטימלי.

    בברכה

    ד"ר עמוס נאמן
    מומחה באורולוגיית ילדים
    [email protected]

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום