חלב עיזים - עזרה בבקשה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חלב עיזים - עזרה בבקשה
    א
    19/02/2011

    לא ברור לי מדוע כל הזמן אומרים שחלב עיזים הרבה יותר בריא ומומלץ מחלב פרה. קניתי חלב עיזים מלא 3% שומן. מהשוואה של ערכים תזונתיים ל - 100מ"ל מול חלב רגיל 3% שומן מתברר כי: חלב עזים 3 גרם חלבון לעומת 3.2 בחלב רגיל 4.9 גרם פחמימות לעומת 4.7 גרם בחלב רגיל 2.2 גרם שומן רווי (מתוך 3 גרם שומן) לעומת כ1גרם שומם רווי (מתוך 3 גרם) בחלב רגיל (יותר מפי 2 שומן רווי בחלב עיזים) ו 12 גרם כולסטרול לעומת כ- 9 גרם בחלב רגיל. נראה כי חלב העיזים הרבה פחות טוב מבחינה בריאותית מחלב רגיל בכל בחינה שהיא ונוסף מבחינת הלקטוז אז יש גם חלב רגיל 3% שהוא דל לקטוז. אז אני ממש לא מבין מה אני מפספס - אנשים בכל זאת קונים חלב עיזים שהוא פי 3 יותר יקר וכמעט בכל מקום נאמר שזהו חלב יותר בריא ושרצוי לשתות אותו ... בבקשה עיזרו לי להבין תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חלב עיזים - עזרה בבקשה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חלב עיזים - עזרה בבקשה - תגובה

    חנה הרשקוביץ
    20/02/2011

    שלום א'!

    שאלה יפה שאלת.

    גם אני אישית חושבת שאם נגדל עיזים בדירים מודרניים כמו פרות, ונאכיל אותן באותו מזון ונטפל בהן אותו דבר ונאכל כל יום 3 מנות של מוצרי חלב עיזים - לא ישאר הרבה הבדל ביניהם.

    מה שהופך את חלב העיזים המשווק היום ליותר בריא זה הנקודות הבאות:
    1. החלב הוא חלב מלא ולא מעובד כמו חלב פרה ולכן הרכיבים התזונתיים נשמרים טוב יותר, במיוחד כשמדובר על חלב טרי ולא מפוסטר.
    2. העיזים גדלות בתנאים טבעיים יותר מפרות (יותר במרעה חופשי, פחות תערובות דגנים לא בריאות ופחות תרופות וחיסונים) ולכן חלבן 'נקי' יותר מחומרים מזיקים ועשיר יותר בחומרי תזונה.
    בעלי חיים הניזונים יותר מעשב ופחות מדגנים מכילים יותר שומנים מקבוצת אומגה 3 בהשוואה לאומגה 6 - יחס שבריא יותר לבני אדם.
    3. מיעוט החלבון בחלב הוא יתרון: בניגוד למה שמקובל לומר, עודף חלבון מהחי בתזונה מזיק לבריאות. התפריטים המקובלים היום עשירים בחלבון מהחי הרבה יותר מידי ולכן הפחתה היא יתרון.

    אז כן יש יתרונות לחלב עיזים, אך אני סבורה שיותר מידי מזה - גם לא מומלץ.
    מי שרגיש ללקטוז - יגיב אותו דבר גם לחלב עיזים.

    מקווה שעזרתי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו