מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חוסר חשקאילנית31/07/2011
שלום,אני(23) ובן זוגי(28) יוצאים יחד כ-3 שנים וגרים יחד כ-שנה וחצי. בתחילת הקשר נהגנו לקיים יחסי מין בתדירות די גבוה לאחר חצי שנה בקשר החלה הדרדרות מפעם בשבוע לפעם בשבועיים לאחר מכן פעם בחודש ואף פעם בחודשיים...למשך תקופה ארוכה האשמתי את עצמי והייתי מאד מתוסכלת אם זה משהו במראה שלי,בצורת ההתנהגות שלי לאחר תקופה ארוכה שבן זוגי מתחמק מקיום יחסי ורואה כי המצב משפיע עלי לרעה הוא אמר לי "פשוט לא בא לי" ישבנו ודיברנו על המצב והוא הבהיר לי שפשוט אין לו חשק קיבלתי את זה בהבנה ועם כל הסבלנות וההבנה שבעולם עדיין לא הגענו לפתרון... הוא ניסה ללכת לפסיכולוגית היה אצלה כ-4/5 מפגשים היא טענה שהוא סובל מדיכאון ברמה מאד מאד נמוכה,היה לו מאד קשה ללכת כל שבוע למפגש אצל אדם זר ולפתוח את הלב ולכן הפסיק את הפגישות עימה.
מאז שום דבר לא השתנה אנחנו מקיים יחסים אחת לחודש(במקרה הטוב) יותר לכיוון אחת לחודשיים.כרגע למשל לא שכבנו כבר חודשיים+..
לאחרונה הוא גם הפסיק לגעת בי בליטופים ונשיקות כי כל צעד מיני שהוא עושה אני מפרשת כרצון לקיום יחסים אז אפילו את המגע המינמילי הוא הפסיק כדי שאני לא ארצה לשכב...
המצב מאד רגיש וקשה לדבר איתו על זה לפני כשבועיים הוא אפילו רצה לסיים את הקשר בינינו כי הוא אינו יכול להתמודד עם תחושת התסכול שיש לו מכך שאני מתוסכלת..
הוא אמר לי שלפסיכולוג הוא לא רוצה ללכת קשה לו עם זה נפשית הצעתי טיפול זוגי והוא היה מאד נגד בעמדה מאד פרימיטיבית "אני לא נשוי 30 שנה אין סיבה שאלך לטיפול לזוגי"...לשנינו קשה מהמצב ודי מתעלמים מהבעיה על פני השטח ובשגרת היומיום. אך שנינו בתוכנו מודעים לקיומה... קראתי מאמרים וחשבתי כי אולי מדובר במאניה דיפרסיה ,נוסף על הדיכאון(שמצאה הפסיכולוגית) גיליתי לאחרונה שאימו סובלת ממחלה זו וחקרתי את הנושא יש לו סיפטומים שמתאימים למחלה כמו מחלת קניות מטורפת של דברים שאינם הכרחיים ויקרים מאד כמו למשל לרדת לסופר לקנות חלב ולחזור עם מחשב חדש (שכבר יש 3 בבית...) לפעמיים יש לו מצבי רוח משתנים אך השבו את תשומת ליבי כי במאינה דיפרסיה אין חוסר חשק מיני אלא עודף חשק...
באמת אובדת עצות ולא יודעת ממה תופעת החוסר חשק נובעת...אשמח לקבל את חוות דעתכם לטיפול בנושא.
תודה רבה,אילנית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוסר חשק - תגובה
אורית פס04/08/2011לא מומלץ שתנסי להיות הפסיכולוגית המאבחנת של בן הזוג,אני מבינה שאת דואגת ומתוסכלת אך כשקוראים חומר פסיכיאטרי יש נטייה לייחס זאת לעצמנו ולקרובים לנו וללא כלים מקצועיים אפשר לפספס.
אם חברך אכן סובל ממניה דפרסיה הוא זקוק לטיפול [גם תרופתי ולא רק שיחות],גם דיכאון יכול להשתפר עם תרופות אנטי דכאוניות ,לא ברור אם הדכאון גורם לחוסר חשק או חוסר החשק והשפעתו על יחסיכם גורם לדכאון.
בן הזוג יכול לפנות לטיפול מיני בו יתייחסו גם להיבטים הרגשיים [ולדכאון] מבלי שיקרא לכך פסיכולוג [כנראה פיתח התנגדות לכך],ולתת צ'אנס לדמות טיפולית אחרת שאיתה אולי יהיה לו יותר קל ונוח.
לחילופין אם מסרב לכל התערבות טיפולית לדעתי את עצמך תרויחי מהתיצות מקצועית משום שמאד קשה לך במצב הנוכחי ויחד עם המטפל\ת תהיה חשיבה משותפת איך כדאי להתמודד עם המצב. בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)


.jpg)
