מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בעיה עם חמותיגליה30/06/2011
שלום לכם. אני לא יודעת אפילו מאיפה להתחיל..
אתחיל מזה שאני אוהבת את חמתי למרות שהיא אישה קשה, שתלטנית ושרוצה הכל בדרך שלה. מצד שני היא מאוד עוזרת ודואגת ונותנת לנו המון. לפני כחצי שנה ילדתי את בני הראשון, וגם הנכד הראשון שלה, וכמובן שהיא באה הרבה (כמעט כל שבת) היא גרה רחוק בשביל לראות את הנכד. כל פעם שהיא באה אני מבשלת ומארחת אותם יפה לקידוש, ונשארים כמובן משישי עד מוצאי שבת. חמתי לא יודעת לטפל בתינוקות (כי אין להם תינוקות קטנים במשפחה- משפחה קטנה) ואפילו פעם אחת הוא נחנק מפליטה שחזרה לגרונו והיא לא ידעה מה לעשות, ונבהלתי ולכן כשהיא ביקשה לקחת אותו אליה לסופ"ש לא הסכמתי כי אמרתי שהוא קטן מידי עדיין(זה היה כשהיה בין 3 חודשים). עכשיו אני חזרתי לעבודה והילד אצל אימא שלי (שמטפלת בתינוקות) כמו מטפלת צמודה. חמתי מאוד מקנאת בקשר הטוב שיש לי עם אימי(אין לה בנות) ורואה בי הבת שלה. בחודש האחרון היא החליטה שהיא נפגעה ממני מכל מיני דברים. וזימנתי אותה, את חמי, בעלי ואני לשיחה ע"מ לדבר על הדברים. התחלתי את השיחה בכך שאני אוהבת אותה מאוד ומכבדת אותה וכמובן מודה על על כל העזרה שהיא נותנת לי. היא בגישה שאם היא עוזרת לנו (מביאה לילד דברים) אז אני צריכה להרגיש חייבת. בשיחה הצבתי גבולות מאוד ברורים,(ואמרתי לה שאני מזמינה אותם אליי הביתה לא כי אני חייבת אלא כי אני רוצה ואוהבת שהם באים) כמובן תוך שמירה על כבודה, ובגיבוי מלא של בעלי. השיחה הסתיימה באווירה טובה מאוד ואמרה שתבוא והכל נגמר יפה, וגם דיברנו בטלפון כמה פעמים. לפני מס' ימים היא התקשרה לבעלי ואמרה שחשבה על השיחה ונפגעה מאוד ממני ושאני מרחיקה ממנה את הילד, למרות שבעלי הסביר לה שלא נאמר שום דבר רע, ולא בכוונה לפגוע, היא החליטה שדיברתי מאוד לא יפה, ואף כעסה על בעלי ש"איך נתן לי לדבר אליה ככה" (אציין שבכל השיחה לא באתי בטענות אליה בכלל אלא רק הגבתי על מה שהיא אמרה. אמרתי גם שאין לי טענות אליהם בכלל ושהם החם וחמה הכי מקסימים שכלה יכולה לבקש= יותר מזה?!). בעלי עדכן אותי בשיחה,ומאוד נפגעתי. מסרתי לבעלי שאני מאוד פגועה כי לא מגיע לי יחס כזה, רק כיבדתי אותה ותמיד הזמנתי אותם לביתי, ושהשבת הקרובה אני רוצה להיות בבית לבד. היא החליטה שאני מרחיקה ממנה את הנכד ועכשיו היא יותר פגועה ולא רוצה לדבר איתנו.
מה עליי לעשות ע"מ שחמותי לא תתרחק יותר ותגרום לנתק. כי זה לא מה שאני רוצה.
גם כי אני אוהבת אותה וגם כי זאת אמא של בעלי ואני לא רוצה שתתרחק ממנו.
אני אובדת עצות.
אשמח לתגובה בהקדם.
תודה
גליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה עם חמותי - תגובה
טלי מנדיוק30/06/2011גליה שלום רב,
כשנולד ילד יש צורך להגדיר את הגבולות של המשפחה מחדש (כל ילד).
חלק מהגבולות החדשים הם גם לסבתא ולסבא.
בחכמה רבה וברגישות רבה את מותחת את הגבולות החדשים, וניכר שאת עושה זאת במחשבה, ובכל הכבוד האפשרי.
אני מציעה לך / לכם להמשיך ולעמוד על הגבולות החדשים של המשפחה הקטנה שלכם, תוך המשך של רגישות, כבוד סבלנות ועוד.
ברבות השנים הדרך הטובה הזו תשתלם לכם.
הסבתא תצטרך ללמוד את הגבולות החדשים עם כל הכאב שבדבר (עבורה).
אל תדאגי היא תקבל את זה.
תמשיכי להיות מצד אחד אסרטיבית, ומצד שני רגישה.
כל הכבוד!
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התגובה...
גליה01/07/2011תודה על התגובה המהירה.
אכן אני מאוד שוקלת מילים כשאני מדברת איתה על משהו שלא נעים לי, אבל לצערי היא לא מקבלת את זה ככה.
כמו שאמרת. אני כן צריכה להציג גבולות ברורים, גם אם היא לא אוהבת את זה.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת...
גליה01/07/2011יש לי דבר נוסף לשאול אותך...גם בהקשר הזה.
בשיחה שהייתה לי עימה העלתי גם את נושא אח של בעלי.
אחיו הוא אדם לא עובד, בלי חברה (בן 28) ועד לפני כחצי שנה גר עם ההורים. כיום גר במרכז (כ- 40 דקות מאיתנו). הוא מאוד מקנא לבעלי ותמיד מסתכל על מה שיש לו ושלו אין. בעלי יש עבודה מסודרת, אישה עם ילד, בית והוא אין לו כלום. לא עבודה מסודרת לא חברה/משפחה. אני מזמינה אותו אליי לקידוש בשישי כמעט כל שישי. וכאשר אני מבקשת להיות עם בעלי שבת אחת לבד, הוא מתעצב, מתקשר לחמתי ואומר לה והיא מתקשרת לבעלי בתגובה עצבנית למה לא הזמנו אותו.
אז בשיחה העלתי את הנושא ואמרתי שאני לא מוכנה שאם אני רוצה להיות לבד עם בעלי ולא להזמין אף אחד, אז אני אקבל כעסים וריקושטים מחמתי על כך.
ואם אני מזמינה אותו זה כי אני רוצה ולא חייבת, ואני לא מוכנה שיכעסו עליי על כך.
עכשיו (היום) בשיחה שהייתה לה עם בעלי היא העלתה זאת ואמרה שפגעתי בהם נורא במה שאמרתי עליו. אמרתי לבעלי אני מתנצלת אם הם נפגעו ממה שאמרתי אבל אני לא חוזרת בי. כי זה נכון. אני לא מוכנה שאם אני לא מזמינה אותו הוא ייכעס ויגרום לי לריבים עם חמתי, ואח"כ שבוע אחרי יבוא כאילו כלום. זה לא עובד ככה. בעלי גם דיבר עם אח שלו ואמר לו על כך, ובתגובה אחיו אמר: "אם זה הייתי אני הייתי מזמין אותך כל שבוע, אני אחיך אתה חייב".
השאלה כיצד לנהוג נכון? אני לא מוכנה להתנהגות כזו מצידו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת... - תגובה
טלי מנדיוק01/07/2011אותו דבר.
תציבו גבולות באופן הכי חיובי, אנושי, רגיש ומתחשב.
אבל תציבו את הגבולות של המשפחה שלכם.
אתם לא יכולים לקחת אחריות על הרגשות של אחרים.
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

