מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- יחסי חמות כלה שמשפיע לא טוב על נכדהטובה30/07/2011
שלום.
אני בת 61. יש לי בן נשוי +נכדה מתוקה בת 2.5 מאד מפותחת רגשית וורבלית. (0יש לי בן ובת נשואים ללא ילדים עדיין) בני גר בערך 1 ק"מ ממני. לכלתי אמא הגרה בעיר אחרת. אמא שלה תמיד טיפלה בילדה ומותר לה להגיע כל אימת שרוצה. אני צריכה לתאם פגישה מראש לאמצע השבוע וגם, הפגישה עם הנכדה בבית שלה. בסוף שבוע, ביקשתי ליצור הרגל שיביאו אותה לביתינו. לרוב זה קורה. לא נותנים לי להישאר עם הנכדה לבד. תמיד יש נוכחות של אבא ולפעמים גם אמא. אמא של כלתי יכולה ורשאית לקחת הנכדה לבית שלה בעיר האחרת. לפני שבוע, באתי לבית של בני(בית על שמי והתרתי להם לגור בו- בית חדש ענק ) ובנוכחות האם הילדה אמרה לי שהגעתי- קישתא, קישתא בתוספת תנועת יד. האמא לא התיחסה למרות שנכחה במקום. אתמול כשהיתה בביתי אמרה לי הנכדה - לכי מכאן, מספר פעמים.
עלי לומר שיחסיי עם כלתי אינם טובים בשל חוסר האמון שלה בי . עלי לציין שאני מדי פעם מעירה הערות בקשר להתנהלותה וכנראה מרגישה מאוימת. היא נוקמת בי בצורה של מיעוט פגישות, אי מתן אפשרות להוציא הנכדה מהגן כשאנו גרים בישוב של הגן, בעוד הסבתא השנייה באה להוציא הנכדה מהגן. עלי לומר שהנכדה עדיין ישנה עם הוריה באותו חדר. האמא בהריון כעת. בשיחות עם בני- הוא אינו יודע להסביר את ההתנהגות של אשתו ומציין שלא רוצה לריב איתה.
מה עלי לעשות עם ביטויי הקינטור של הנכדה שנובעים כנראה ממה ששומעת בין הוריה בבית. הציעי כיצד לנהוג בה כשמקנטרת. האם להגיב וכיצד. וכיצד לנהוג בכלה ובבן.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יחסי חמות כלה שמשפיע לא טוב על נכדה - תגובה
ד``ר חיים היילפרין31/07/2011מובן שאת צריכה להגיב (במקום "להתפוצץ מבפנים") אך מטבע הדברים עליך להגיב אחרת מול כל אחת מהנפשות הפועלות שהזכרת. כשהילדה מגרשת אותך "קישטא", הייתי גוער בה ספונטנית ("לא יפה לדבר כך לסבתא"), מוציא את הבובה היפה שהבאתי לה במתנה (או כל מתנה שתגרום לעיניה להתעגל), אומר לה בצער שהיא לא תקבל אותה עד שתתנהג כהלכה וגונז אותה חזרה בתיק עד לביקור הבא (אלא אם כן הילדה משפרת עמדות לאלתר); בביקורים עתידיים הייתי כמובן מתגמל כל ביטוי של קרבה אצל הילדה. עם האם הייתי מזמן דיאלוג רציני שבמהלכו הייתי חושף את רגשותיי - את כל מה שתיארת לעיל - ותובע ממנה שינוי (בעיקר שיוויון סבתאות עם הצד שכנגד), אך גם שומע את טענותיה ואם יש בהן ממש, מבטיח ומשתדל לשנות את דרכיי. במקרה ותמצאי ש"אין עם מי לדבר", ערבי את בנך והעמידי את מצוקתך למול אי רצונו לריב עם אשתו. אם העניין חורה וחשוב לך מספיק, את יכולה אפילו להתנות את מגורי בנך וכלתך בביתך בשיפור היחס אליך.
אם את מתקשה עם היישום בפועל, אל תהססי לפנות לפסיכולוג/ מטפל משפחתי למספר פגישות לקבלת הנחייה מקצועית. בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

