מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אני והחמהמעין25/01/2012
אני נשואה כ-6 שנים ויש לי ילדה מקסימה בת 2 ועוד יומיים אני חוגגת את היום נישואים ובגלל שחמתי לא עובדת ביקשתי מימנה להשגיח על הילדה..שככה אני ובעלי ניצא לחגוג כל היום ולבד ונשאיר את כל הענינים היומיומים בצד
בדרך כלל חמתי נימצאת אצלנו פעמים-3 בשבוע בשעות הערב כי בעלה עובד והיא משתעממת וכמובן זה עוצר אותנו מלעשות דברים כמו לצפות בטלויזיה או לאכול ארוחת ערב קלה כי אני צריכה להכין גם לה
בכל אופן ביקשתי מימנה לשמור על הילדה והיא אמרה שהיא עסוקה והיא נוסעת עם בעלה לעבודה כי היא אוהבת לנסוע לקניון וסתם להסתובב
היא לא הסכימה לוותר ואמרה שרק בעשה 5 היא תגיע ואז נוכל לצאת
אני מבינה שאין לה שום אחריות והיא רק הסבתא והיא בכלל לא חייבת אבל מפריע לי המון שהיא לא הסכימה האם זה נשמע הגינוי?
זה מפריע לי המון כמובן שבעלי אמר שניצא משעה 5 למרות שהוא מחופש סתם נשאר בבית וכמובן נתעורר מאוחר ובטח עד שניצא כבר היה 5 ככה לפחות זה התיכנון שלו
ולי זה מאוד מפריע למה הוא לא מנסה לדבר איתה שתשמור על הילדה פעם אחד שגם ככה אנחנו לא מסקשים מימנה בכלל
מה אני יכולה לעשות כדי לא הרגיש נקמנית או שנאה או כל הרגשה אחרה לא נעימה?
בתודה מיטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אני והחמה - תגובה
טלי מנדיוק28/01/2012למעיין שלום רב,
רצונך בסיוע מהסבתא הוא לגיטימי וחיובי.
עם זאת, זכותה של הסבתא לארגן את סדר היום שלה ואפילו לסרב לבקשתכם, או להתנות זאת בשעות אחרות.
אני מבינה את התסכול שלך, ובמקביל מביעה הערכה רבה כלפיך על הבקשה שלך : "מה אני יכולה לעשות כדי לא להרגיש רגשות של נקמה או שנאה או כל הרגשה אחרת?"
הבקשה הזו שלך מלמדת המון עליך כאדם.
על הרצון שלך להיות ביחסים טובים עם יקריך, על חשיבות של יחסים חיוביים בחיים שלנו, על הצורך להתגמש, על הצורך לקחת אחריות אישית - לא לחכות שהאחר ישתנה אלה את משנה את התפיסה שלך, דבר שלכשעצמו נפלא נכון וחיובי.
וכיוון שהכיוון שלך הוא נכון - אני באמת מעודדת אותך לעשות RIFRAMING הכוונה "הגדרה מחדש".
ז"א להגדיר מחדש את המצב.
למשל:
למי שקמצן נגדיר אותו בהגדרה מחדש - אדם המחושב בכסף
לשתלטן - אדם אסרטיבי העומד על דעתו
ועוד...
לגבי הסבתא - הגדירי אותה בתפיסתך אישה אסרטיבית הרוצה והמגיע לה לה להנות גם כסבתא גם כבת זוג וגם כאדם.
בהצלחה!
טלי מנדיוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה ושבוע טוב
מעין29/01/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

