אני והחמה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אני והחמה
    מעין
    25/01/2012

    אני נשואה כ-6 שנים ויש לי ילדה מקסימה בת 2 ועוד יומיים אני חוגגת את היום נישואים ובגלל שחמתי לא עובדת ביקשתי מימנה להשגיח על הילדה..שככה אני ובעלי ניצא לחגוג כל היום ולבד ונשאיר את כל הענינים היומיומים בצד
    בדרך כלל חמתי נימצאת אצלנו פעמים-3 בשבוע בשעות הערב כי בעלה עובד והיא משתעממת וכמובן זה עוצר אותנו מלעשות דברים כמו לצפות בטלויזיה או לאכול ארוחת ערב קלה כי אני צריכה להכין גם לה
    בכל אופן ביקשתי מימנה לשמור על הילדה והיא אמרה שהיא עסוקה והיא נוסעת עם בעלה לעבודה כי היא אוהבת לנסוע לקניון וסתם להסתובב
    היא לא הסכימה לוותר ואמרה שרק בעשה 5 היא תגיע ואז נוכל לצאת
    אני מבינה שאין לה שום אחריות והיא רק הסבתא והיא בכלל לא חייבת אבל מפריע לי המון שהיא לא הסכימה האם זה נשמע הגינוי?
    זה מפריע לי המון כמובן שבעלי אמר שניצא משעה 5 למרות שהוא מחופש סתם נשאר בבית וכמובן נתעורר מאוחר ובטח עד שניצא כבר היה 5 ככה לפחות זה התיכנון שלו
    ולי זה מאוד מפריע למה הוא לא מנסה לדבר איתה שתשמור על הילדה פעם אחד שגם ככה אנחנו לא מסקשים מימנה בכלל
    מה אני יכולה לעשות כדי לא הרגיש נקמנית או שנאה או כל הרגשה אחרה לא נעימה?
    בתודה מיטל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אני והחמה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני והחמה - תגובה

    טלי מנדיוק
    28/01/2012

    למעיין שלום רב,

    רצונך בסיוע מהסבתא הוא לגיטימי וחיובי.
    עם זאת, זכותה של הסבתא לארגן את סדר היום שלה ואפילו לסרב לבקשתכם, או להתנות זאת בשעות אחרות.
    אני מבינה את התסכול שלך, ובמקביל מביעה הערכה רבה כלפיך על הבקשה שלך : "מה אני יכולה לעשות כדי לא להרגיש רגשות של נקמה או שנאה או כל הרגשה אחרת?"
    הבקשה הזו שלך מלמדת המון עליך כאדם.
    על הרצון שלך להיות ביחסים טובים עם יקריך, על חשיבות של יחסים חיוביים בחיים שלנו, על הצורך להתגמש, על הצורך לקחת אחריות אישית - לא לחכות שהאחר ישתנה אלה את משנה את התפיסה שלך, דבר שלכשעצמו נפלא נכון וחיובי.
    וכיוון שהכיוון שלך הוא נכון - אני באמת מעודדת אותך לעשות RIFRAMING הכוונה "הגדרה מחדש".
    ז"א להגדיר מחדש את המצב.
    למשל:
    למי שקמצן נגדיר אותו בהגדרה מחדש - אדם המחושב בכסף
    לשתלטן - אדם אסרטיבי העומד על דעתו
    ועוד...

    לגבי הסבתא - הגדירי אותה בתפיסתך אישה אסרטיבית הרוצה והמגיע לה לה להנות גם כסבתא גם כבת זוג וגם כאדם.

    בהצלחה!
    טלי מנדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה ושבוע טוב

    מעין
    29/01/2012

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו